Bbc

Bbc

New Member
Hoi allemaal,

Wij zijn van plan om over iets meer dan een jaar naar Australië te emigreren en zijn een tijdje terug begonnen met de oriëntatie (emigratiebeurs, internet etc).
In 1999 en 2002 hebben we als toerist mogen rondreizen in dit prachtige land en sinds het laatste bezoek zijn de eerste ideëen ontstaan over het ooit gaan wonen in Australië. We hebben ons er tot nu toe bewust weinig mee bezig gehouden omdat we sowieso tot begin 2008 in Nederland moeten zijn vanwege het promotietraject van mijn vrouw (dus eerder starten met concrete acties had ons inziens niet zoveel zin). Maar nu is dus de tijd aangebroken voor concrete actie.
Een belangrijke vraag voor ons is of het wijsheid is om met een migratiebureau in zee te gaan of om alles zelf te regelen. Er van uitgaande dat het beroep van één van ons op de lijst staat (voor 50 punten) en dat we willen gaan voor het Skilled independent Visa (goh), ben ik benieuwd naar reacties t.a.v. migratiebureau of niet.

Tot zover onze introductie.

Groetjes,
Bbc

Hoi Bbc,

Allereerst van harte welkom op het forum...

Tja...of je gebruik moet maken van een emigratie-agent of niet, is toch een persoonlijke kwestie. Heb jij er een paar duizend dollar extra voor over om je doel te bereiken? Of heb je misschien niet zoveel te besteden en zul je dus meer werk zelf moeten doen.

Wij hebben er voor gekozen om niet met een migratie-agent in zee te gaan en anderen weer wel.

Wellicht zitten wij er wel aan te denken om de uiteindelijke visum-aanvraag, die praktisch klaar ligt, om die toch eerst door een migratie-agent te laten toetsen. Er zijn migratie-agenten die je helpen, niet voor niks natuurlijk, een deel van het visum te laten keuren.

Hoi bbc, welkom op het forum, Of je een emigratiebureau in wilt schakelen of niet is inderdaad heel persoonlijk. Ik vond het zelf te duur. Misschien kun je eerst eens kijken hoe ver je zelf komt?

Succes met alles in ieder geval!

Wij vonden het inderdaad ook te duur en hebben er dus voor gekozen het zelf te doen.
Zeker als je Skills makkelijk te classificeren zijn.
Verder zijn wij twee keer bij een agent geweest die ons het een en ander aan advies meegaf, (op basis van uurtarief, voor ons was dat twee keer een uurtje)

Overigens Welkom op het Forum :hi:

En succes met het uitzoeken.

Mariette

Welkom op het forum.
Het is zeker persoonlijk wel of niet een bureau. Wij hebben het ook niet gedaan en was heel goed te doen.
Vooral hier op het forum kan je veel vragen, wij kwamen we pas achter het forum toen alles al bijna geregeld was en ons is het ook gelukt.
Succes met het uitvoeren van jullie plannen.

Groetjes Erna

Hoi Bbc, zo is het bij ons ook begonnen. Twee keer op vakantie naar Australie en toen kwam de wens om er te wonen. Wij hebben wel alles via een bureau laten regelen. Het kost inderdaad wel wat maar het het gaat in stappen dus je betaald in stappen. Het is ieder zijn eigen keuze.

Succes met alles, groetjes jojo.

Niks ten nadele van de - goede - emigratie agenten..... maar ik denk dat je het feitelijk zelf zou moeten doen. Alle informatie, regelgeving, formulieren, handleidingen, brochures enz. zijn allemaal op het internet voorhanden. Door het zelf te doen train en test je jezelf tevens op het kunnen uitzoeken  en regelen van nieuwe dingen in een andere taal en toch weer iets andere cultuur dan Nederland.  Dat soort ervaring is ook waardevol als je straks in je nieuwe land voor andere, nieuwe situaties komt te staan. Dan is er in principe ook niemand die je hand vast houdt.....

Vergeleken met zo'n 8 - 10 jaar terug is de informatie op de site van de Australische immigratie dienst (ze veranderen iedere keer van naam dus noem ik ze maar zo  :smile: ) zeer sterk verbeterd en uitgebreid. Hun "stappen" schema's voor de diverse visa soorten en de vele "booklets" en toelichtingen bij de formulieren zijn - in mijn beleving - zeer helder.

Je kunt het altijd eerst zelf proberen en als het dan niet lukt altijd nog hulp inroepen.

Ook wij hebben een buro ingeschakeld (Buysse Immigrations). Het is natuurlijk altijd een kwestie van kosten versus gemak (alhoewel je ook met een buro nog genoeg zelf moet doen). Aangezien wij al richting de leeftijdsgrens gingen komen wilden we de kans zo klein mogelijk maken dat er iets (door een onbenullig foutje of zo) mis zou gaan. Daarnaast had (heeft?) Buysse een 'no cure, less pay' in het contract. Als hij besluit met je in zee te gaan (= denkt dat het haalbaar is) dan zouden we de kosten voor Buysse voor 3/4 terugkrijgen als het niet zou lukken.

Maar zoals gezegd, het is een keuze. Er zijn ook vele mensen die het zonder buro gelukt is..

NB: Ik denk dat een buro niet de grootse kosten in het hele verhaal zijn ..

Dank voor alle reacties  :up:
Onze eerste stap is in ieder geval een oriënterend gesprek met het Migratiebureau in Amsterdam. Het belangrijkste is om duidelijkheid te krijgen over waar we onze beroepen op de SOL kunnen onderbrengen.
Mijn vrouw doet op dit moment promotieonderzoek in de medische hoek en haar achtergrond is Gezondheidswetenschapper (Bewegingswetenschap). We hadden al begrepen dat dit niet onder Medical Scientist valt maar waaronder wel (ze is eigenlijk Medical Researcher).
Ikzelf heb als achtergrond Bewegingstechnologie en ben werkzaam als adviseur in de Revalidatiehulpmiddelenbranche (dit lijkt te vallen onder: Sales Representative Medical, 2222-15), 50 punten dus de verplichte 120 zijn dan net niet haalbaar. Een visum dat dan wel haalbaar is, is het SIR. Lijkt me dan sowieso een back-up plan.

Groetjes,
Bbc

Één tip: als je een agent neemt, neem er dan een met een fixed fee!
Zo weet je vooraf wat je krijgt en waar je voor betaalt!!

Succes

groetjes Miranda  :smile:

Hallo BBC,

Welkom op het forum  :hi:

Wij hebben alles gedaan zonder migratiebureau en hebben ons visum net binnen, als je situatie niet te moeilijk is dan is het best te doen zelf.

Misschien handig om deze topic te lezen, ik weet dat er wel negatieve verhalen zijn over het Migratiebureau in Amsterdam:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=196.0

Groetjes,
Susan

[quote author=Scutch link=topic=6849.msg86597#msg86597 date=1176122482]
...ik weet dat er wel negatieve verhalen zijn over het Migratiebureau in Amsterdam...
[/quote]

Precies wat ik net wilde schrijven... Neem NIET dat buro in Amsterdam ;)

Maar zoals anderen hier ook al schrijven; het is prima te doen zonder bureau. Het kost vooral wat leeswerk in het Engels maar al je aan het promoveren bent moet dat een koud kunstje zijn ;) In feite is het niet meer dan:

- Skill Assessment doen
- IELTS test doen
- Emigratie dossier samen stellen en opsturen
- Medische test
- Verklaring goed gedrag

Maar dan allemaal wat ingewikkelder omschreven... ;)

Moet eerlijk zeggen dat onze ervaring met die club in Amsterdam ook niet super was. EUR 150,- voor een pre-assessment, en voor de hele aanvraag tussen EUR 4,000 en 5,000... Kun je toch leukere dingen mee doen... :x

In eerste instantie besloten we het daarom zelf te doen, maar omdat mijn aanvraag wat complexer was (IT-er zonder IT opleiding, dus RPL etc) en met name omdat mijn 35ste verjaardag eraan zat te komen zijn we toch weer gaan kijken naar een agent. Via deze site zijn we bij George Lombard terechtgekomen. Tot nu toe erg tevreden. Kosten zijn AUD 50,- voor pre-assessment (dat klinkt toch al beter dan EUR 150,-) en een kleine AUD 3,000 voor het hele verhaal, deels op basis van no cure no pay. En je krijgt per kerende post antwoord op je vragen.
Is volgens mij redelijker dan Nederlandse agents, maar blijft een hoop geld uiteraard, en als je aanvraag geen bijzonderheden heeft zou ik zeker overwegen het zelf te doen.

Maw de opties zijn legio... :wink:

Groeten,
Francois.

[quote author=4np link=topic=6849.msg86602#msg86602 date=1176131331]
[quote author=Scutch link=topic=6849.msg86597#msg86597 date=1176122482]
...ik weet dat er wel negatieve verhalen zijn over het Migratiebureau in Amsterdam...
[/quote]Precies wat ik net wilde schrijven... Neem NIET dat buro in Amsterdam ;)[/quote]

Ook hier niet echt een positieve ervaring met het Migration Bureau.
Ze hebben ons wel goed geholpen om het State Sponsorship van Victoria binnen te krijgen maar het zijn zulke geldwolven. 70euro willen aanrekenen voor een telefoongesprek vanuit Nieuw-Zeeland terwijl wij hen gebeld hadden ,zo'n 7 euro per verzonden e-mail, ons 580 euro willen laten bijbetalen voor 2u extra werk terwijl het hun woorden waren dat de 13u die we hadden, meer dan voldoende gingen zijn en we al bijna bij het einde van het traject zitten...
We zouden het wel opnieuw met een migratie-agent doen, ik denk niet dat we zelf het sponsorship hadden gekregen zonder sturing, maar dan wel met iemand anders. Wat ik van andere ervaringen lees, zou ik voor Move 2 Australia gegaan zijn. Spijtig genoeg heb ik dit forum iets te laat ontdekt.
Dit is natuurlijk maar mijn mening.

En natuurlijk welkom op het forum!

groetjes,
An

Hebben tot heden goede ervaring met The Immigration Group (Ray Brown), met kantoren in Australia en Engeland. Gaan op een Business visum (163). Veel begeleiding gehad, zelfs met het opstellen van het Business Plan. Twee weken geleden aanvraag formeel ingediend en nu pas is de eerste factuur onderweg.

Succes!

Back