Beatty Lodge, Perth

*Anneke*

New Member
Hoi,
In mijn zoektocht naar een hostel voor de eerste weken in Perth, kwam ik terecht op de site van Beatty Lodge (Vincent Street). Het ziet er rustig, verzorgd en niet duur uit. (Volgens mij is het geen standaard hostel)
Kent één van jullie deze accomodatie toevallig?

groetjes Anneke

Sorry nee. Ik weet slechts van het hostel waar Marielle min of meer de boel runt, hoek Wellington en Queen street in Perth.

Dur is ook een backpackers in Scarborough, die ook appartementjes verhuurt. Weet even de naam niet meer.
En Indigo backpackers in Scarbs is erg gezellig, en tamelijk rustig, vlakbij strand en bussen.

Beatty Lodge ken ik niet, maar ben wel ooit naar een rental wezen kijken er vlak naast, en dat was echt een smerig gebouw. Maar Beatty Lodge zag er erg netjes en 'proper' uit. Hebben ze daar een curfew?

Veel plezier met de voorbereidingen voor de reis!
Inacar

De site ziet er ook goed uit. Ik kon niet vinden of ze een curfew hebben; heb ze gelijk een mailtje gestuurd. Een 2-persoonskamer (met TV!) voor een week kost daar A$ 260. Niet veel!

Is het niet ver van alles weg? Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een betaalbaar hostel, liefst niet te ver overal vandaan...

Ja, hij is wel een beetje ver van het centrum, zo'n 2 kilometer. Maar wat is nou 2 km in Australië?  :smile:

Nou gezien ik juist de eerste periode veel moet regelen en nog geen auto heb, kan dat vervelend zijn. Dan is het wel makkelijk iets dichter in de buurt te zitten van het centrum. Aan de andere kant is een betaalbare een persoonskamer (in tegenstelling tot een dorm room) wel lekker als je er een paar weken moet verblijven. Vond tijdens het reizen zo'n dorm altijd wel gezellig, maar nu ga ik natuurlijk met hele andere bedoelingen naar australie...

Ik had in het centrum of in Scarborough ook wel handig gevonden, ben er ook nog niet helemaal uit. Maar dit ziet er wel goed uit en voor het verschil in prijs kan je héél wat buskaartjes kopen! (en een paraplu voor een wandeling in de regen!) Een 1-persoonskamer kost trouwens 185 per week (of heb je de site ook al bekeken?). Wanneer hoop jij ook alweer richting Perth te gaan?

Ik had de site inderdaad bekeken. Ik had zelf een hostel in northbridge gezien (the witch's had), maar daar betaal ik rond de 150 dollar per week voor een vier persoonskamer en dan is een een persoonskamer toch wel realaxed (zeker als ik er misschien wat langer zit). Zit trouwens ook te denken aan shared accomodation, maar weet niet of ik dat vanuit hier al kan regelen, of beter vanuit daar kan doen.

Ik hoop nog steeds op 28 Oktober te vertrekken (mag ook iets eerder haha), maar dan moet ik wel uiterlijk augustus mijn visum krijgen (heb 2 maanden opzeg termijn). Mijn visumaanvraag ligt nu 6 maanden (over 2 dagen) in Adelaide en heb nog geen CO, maar heb wel alles gefrontload.

Spannend! Elke dag hoopvol in de mail kijken?
Ik zou shared accomodation niet zo snel vanuit hier regelen. Ik zou willen zien waar ik terecht zou komen en natuurlijk ook met wie... Zou dan eerder een weekje hostel boeken en vanuit daar heel snel op zoek! Ik kan je eind augustus waarschijnlijk wel vertellen hoe de Beatty Lodge is bevallen, want ik denk dat we daar in ieder geval 1 week wel zullen blijven en als het goed bevalt net zolang totdat we een woning hebben.

Na veel heen en weer gemail (ze reageren heel snel) hebben we deze accomodatie half augustus voor 2 weken geboekt. Geen curfew, veilig plekje vor de fiets en laptop, en de rest ziet er ook gewoon goed uit. Ik ben benieuwd!

Mooi zo Anneke...!
Doen ze ook airport pickups? dat zou helemaal handig zijn! O ja, nog bedankt voor je felicitaties! Kwas in Nederland bij mn familie en vrienden met Liam en ben superverwend geworden! Grts, marieke

Ze doen niet aan Airport pickups, maar de airport shuttle service stopt er wel voor de deur.
Wij zijn ook erg benieuwd!

Voor zij die dichter bij het centrum (en CBD) willen zitten; ik heb de afgelopen 3 maanden in Townsend Lodge (www.townsend.wa.edu.au) overnacht.

Townsend is aan het begin (westen) van Adelaide Terrace (verlengde van George's Tce). Het heeft vooral singles, enkele dubbels en geen dorms. Je kan er overnachten voor $210 per week (WA studenten $182). Er is een beveiligde toegang, de fietsenstalling is aan de achterzijde. Er is enkele parkeerplaatsen voor overdag.

De sfeer is ontspannen en gezellig. Internationaal en Australisch gasten. Er verblijven vooral studenten die Engels leren of de Hotelschool volgen, mijnwerkers met een fly-in fly-out rooster en arbeiders van de oostkust of uit nieuw zeeland. En zo nu en dan is er een verdwaalde backpacker. Lang verblijven is geen probleem, reserveren is aanbevolen. Als je een kamer mocht hebben aan de buinentuin, kan het op vrijdag- en zaterdagavond een beetje luidruchtig zijn. Er is een "quiet time" regel.

Er is een uitgebreide (en ruime) keuken, gratis pooltafel, foxtel en twee internet terminals en internet wifi-hotspot. De buurman kan hulpzaam zijn voor wifi-gebruikers (details per PM). Airport shuttle stopt voor de deur. Ook bus 37 (domestic) stopt voor de deur.

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Twee van de vier verblijft ook in de hostel.

Ik vond het vooral handig dat ik dicht bij het CBD zat, aangezien veel dan de IT en recuiters daar zitten. Het is dicht bij het centrum, maar Northbridge is een stukje lopen. Red Cat stopt om de hoek.

Hiya,

Ik werk sinds anderhalf jaar bij de Globe Backpackers & City Oasis op de hoek Wellington Street en Queen Street, hartje centrum. Prijs varieert tussen 100 - 150 dollar per week -afhankelijk van wat voor dorm. Verder is dat inclusief een goed ontbijtje, koffie, thee, gratis dvd's, korting internet, zwembad, grote keuken, cinema room, pool table room.... Het is een vrij groot hostel, 174 bedden. We hebben hier veel mensen die permanent verblijven en dus ook werken in de stad, naast het gezellige zooitje backpackers. Wel moet ik eerlijk zeggen dat het party gehalte vrij hoog. Als je een rustig hostel wilt, kun je beter terecht bij bijvoorbeeld de YHA. Die hebben net een nieuw gebouw en zijn 'top of the top'. Wel wat duurder ook. Als er meer vragen zijn, let me know. X Marielle

www.globebackpackers.com.au

Ik heb inmiddels geboekt bij One World Backpakcers voor de eerste 4 weken. Dit ziet eruit als een vrij klein, niet al te druk hostel. Ik ben niet zo van de party hostels. Beatty Lodge vond ik toch weer iets te ver van het centrum!

Ben zelf ook niet van de party hostels, maar werk er wel in eentje  :lol:. Alhoewel het nu in de winter een stuk rustiger is. Wat ik zelf een heel leuk hostel vind, is Western Beach Lodge in Scarborough. Klein, knus, persoonlijk, gezellig, family style en vlak bij het strand. Het heeft net nieuwe eigenaren en ze zijn de website aan het herzien. Maar hier vind je in ieder geval wat info. Anders even googlen. Het zit alleen niet in het centrum....

http://www.hostelz.com/hostel/19813-Western-Beach-Lodge

Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met Beatty Lodge! Liam vertrekt 11 nov en ik pas eind dec dus ook hij zal een betaalbaar plekje moeten zoeken waar niet teveel gefeest wordt. Is beatty lodge jullie goed bevallen en is het openbaar vervoer idd erg dichtbij en handig? Grts, marieke :up:

Back