Bedoeld voor SIR visums - Gezondheidzorg!!

Jeroen

XPdite Hero
Dear SIR Migrant,

Thank you for responding to the SIR Visa Holder Health Care Survey. As mentioned in the survey, all the information you provided is strictly confidential and will not be used for any purposes apart from this survey.

In your response you indicated that you do not have private health insurance for you and your family.  As a SIR visa holder you are not entitled to Medicare, Australia’s public health care system which provides eligible Australian residents with access to health care services. This advice was provided to you by the Australian Government’s Department of Immigration at the time your SIR visa was granted. Not having access to Medicare services means that you will be required to pay the entire cost of any health services you receive in the event of illness or emergency.

Medical services in Australia can be very expensive. It is very important that you understand the significance of this and the potential financial burden that may be placed on you and your family if you do not have adequate coverage in the event of illness or emergency. To reduce the costs of medical services, we strongly recommend that you purchase private health insurance for you and your family for the duration of your SIR visa.

A Private Health Insurance Fact Sheet, outlining the likely costs of medical services, is attached to this email to help you understand the likely costs of medical services in Victoria for those who do not have access to Medicare or private health insurance. The factsheet also includes details of different private health insurance providers.

We understand that the cost of private health insurance is expensive and that it may be difficult for you to afford at this time. However, the medical costs incurred in the event of illness or emergency will be far greater without private health insurance. Please be aware that the Australian Government’s Department of Immigration and the Victorian Government’s Skilled Migration Program will not be able to assist you in the event of illness or emergency.

For our records, could you please reply to this email advising whether you intend to take out private health insurance for you and your family as recommended above.

(See attached file: Private Health Insurance Fact Sheet.doc)

We look forward to your response.

Kind regards,
Skilled Migration Program
Victorian Government





Ik (Erna in dit geval) heb er onder andere als volgt op gereageert:

Dear Sir, Madam,

You strongly recommend a private health insurance for our family. I tried to arrange that in February this year at Medibank but I was told that because of us being temporary residents we weren't allowed to have private health insurance. We do have a Medicare card for cases of emergency and we think that that is enough for us for now because it covers cost for immidiately necessary help and that's the only time we will use it. The cost for a private health insurance is higher than the cost for a physiotherapist's consult, chiropractor's consult or a doctor's consult and because we don't need those things very often, we won't buy a private health insurance. We do have an ambulance cover at Medibank though.

Kind Regards,
Jeroen Janssen Andeweg




Daarna heb ik er nog wat aan toegevoegd:

LS.,

Given it some more thought there are a couple of things I want to add to my previous email. In the first place we wanted to built up a new life and we choose Australia, our choice. You set the rules, not a problem. You want people to live regional there is a shortage in skilled people there, also no problems with that.

We are sponsored by the Victorian State meaning:
You may come to Australia. We want your skills to build up regional areas. We want your money put in the Australian economy. We want it all but expect nothing from us in return.

There is my worry. We accepted it, don't get me wrong but Medicare is at least a thing that should be given access to in my opinion. What can be the problem? Before people build up their new life they must have everything verified and tested (we were). P.e. they must be of good health & condition and shall not have a criminal record. I do not see any risk of giving access to Medicare. Yes some people might get ill or sick. We invest, you invest. There are places that give blocks of land for free to attract skilled people or reduce rates and give discounts on healthcare.

We arrived in Australia and we were told that we can have access to Medicare, no worries and we got it. We wanted also a private insurance, the information that has been given to us was that we could NOT have access to that BECAUSE we have a temporary visa. The information that has been given to us and yours is conflicting.

We are very active attracting people to Australia. Also the Wodonga council asked me to help them to attract people and I have offered my help. I want to keep doing that but I do not want to provide wrong information. Please advise.


Kind regards,


Jeroen Janssen




U bent gewaarschuwd; je mag komen, je mag werken, je mag je geld inleveren, maar je krijgt niets terug, echt niets. Mijn advies?

[size=17pt]Geen SIR aanvragen unless you're desperate.[/size]
 
En nu maar wachten of ze iets terugsturen wat ik betwijfel.
Goeie informatie Jeroen  :up:
 
Hoi Erna en Jeroen,

Hoe gaat het inmiddels?? Wat teruggehoord??
Jullie zeiden dat je geen private insurance kon krijgen als temporary residents, kan dit per staat verschillen??
Wij gaan naar SA en kregen namen van diverse verzekeraars van de staat waar je je kon verzekeren.
Wat dekt Medicare als je uit Nederland komt??

Wij zijn inderdaad desperate, voor ons is SIR de laatste optie, dus we moeten wel............ :|
Bevalt het in Albury?? Mooi huis trouwens.

Succes verder.
Groetjes
Ineke
 
Hoi Ineke,

Wat denk je? Niets meer over gehoord.

Geen idee of het per staat verschilt met de regeltjes. Ik vermoed eerlijk gezegd dat het per stad verschilt, zou me in ieder geval niet verbazen want dat was met het omzetten van ons rijbewijs ook zo.

Medicare dekt in ons geval alleen kosten in geval van nood; als je onmiddelijke medische hulp nodig hebt. Ik heb een schildklierafwijking waarvoor ik medicijnen nodig heb en ik heb een fysiotherapeut en een chiropractor bezocht maar die kosten moest ik dus zelf betalen omdat ik die niet nodig voor een levensbedreigende situatie.

Wij konden ook alleen maar gaan voor een SIR visum en zijn er erg blij mee dat we die hebben gekregen maar ik ben nog blijer dat we allebei gezond zijn en dus niet veel medische kosten hoeven te maken.

Albury bevalt uitstekend en ik denk dat we in deze omgeving nog wel een aantal jaren blijven plakken. Ja, inderdaad een mooi huis maar helaas niet van ons zelf en het staat in een ietwat aso buurt maar voorlopig blijven we lekker zitten waar we zitten.

Jullie ook succes met alles.

Erna
 
Eigenaardig he?

Ze vragen jullie toch aub te reageren op hun mail waarom is het dan niet vanzelfsprekend dat dat omgekeerd ook hoort te werken.

Mag ik trouwens vragen waarom jullie alleen op een SIR konden komen?

Mariette

Bono, zijn jullie nu al vanuit Nederland bezig om je verzekeringen rond te krijgen, dan?
Ik dacht dat ik alles waterdicht wilde hebben, maar jullie spannen de kroon. :wink:

Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=5792.msg75663#msg75663 date=1164317898]

Bono, zijn jullie nu al vanuit Nederland bezig om je verzekeringen rond te krijgen, dan?
Ik dacht dat ik alles waterdicht wilde hebben, maar jullie spannen de kroon. :wink:

Mariette
[/quote]

Hoi Mariette,
Nee hoor wij zijn dat soort dingen nog niet aan het regelen, maar ik had de info van SA gekregen, en toen las ik het verhaal van Erna en werd nieuwsgierig hoe het zat. Maar inlezen kan nooit kwaad....

Wij konden alleen voor een SIR vanwege: leeftijd,verkeerde beroep, teruggetrokken sponsor,familie die niet kan/wil helpen, dus SIR bleef over, maar daar zijn we ook erg blij mee hoor !!!
Hoe gaat het met jullie aanvraag?? Alles al weer verstuurd??

Groetjes
Ineke
 
@ Mariëtte. Wij konden alleen op SIR omdat ik te oud was. Als we een paar maanden eerder waren begonnen met de aanvraag, hadden we een PR kunnen krijgen maar ja, als als daar hebben we niets aan. Enige keus die nog over was, was dus SIR maar dat PR komt er ook wel want tot nu toe voldoen we nog steeds aan alle voorwaarden.


Erna
 
he!

Ja, nu zie ik het, leeftijdsgenoten,      verenigt u!  :-D

Wij, oudjes, worden toch steeds ondernemender  :evil:

Mariette
 
Ik heb wel een private insurance (visitor cover) by Medibank, terwijl ik ook een SIR visum heb. Helaas betaal ik bijna hetzelfde als een heel gezin.
 
Hi!!

Zo... even dit topic weer nieuw leven in blazen. Ik heb nl nog een aantal vragen....

Wij gaan op een SIR 495 in juni van dit jaar naar Adelaide. Ik ben me nu aan het orienteren op de mogelijkheden voor ons voor een health insurance.

Natuurlijk hebben wij met dit visum geen recht op Medicare en ik was benieuwd naar anderen met een SIR visum, hoe jullie dat geregeld hebben (en vooral: bij wie). Ik heb al op XPDite gesurfd en ook al diverse sites van aanbieders bekeken. Maar ik kom iedere keer uit bij aanbieders die alleen maar een cover aanbieden (dus als aanvulling op de Medicare). Maar ik ben op zoek naar een soort basis verzekering met een aanvulling voor bijvoorbeeld ambulance, hospital en dental.

Alle informatie is welkom!

Greetz
Aussiegirl (Jacinta)
 
Hoi Jacinta,

Ik ben hier op een SIR. Kon destijds geen particuliere verzekering afsuiten omdat ik geen Permanent Resident was (werd mij door Medibank verteld) maar inmiddels schijnt het wel te kunnen. Ik heb dus geen ziektekostenverzekering op dit moment en betaal alles zelf.

Een ambulanceverzekering is wel gemakkelijk af te sluiten met een SIR. Ik weet echter niet hoe dat in SA geregeld is, per staat verschillend. Ik geloof dat in QLD zo'n verzekering via de stroomrekening wordt betaald dus even uitzoeken zou ik zeggen.

Hou er wel rekening mee dat als je een ziektekostenverzekering gaat afsluiten dat je veelal een wachttijd hebt van 12 maanden. De verzekering waar je naar op zoek bent is, naar wat ik me  nog kan herinneren, goed te doen bij Medibank.

Succes,
Erna
 
Hey Jacinta & others,

Ik heb zelf ook een SIR visum en heb zowel met Medibank als met Australian Health Insurance gemaild, en beide maatschappijen hebben ook pakketten voor SIR visa holders.

AIH: http://www.austhealth.com/?OVRAW=health%20insurance&OVKEY=health%20insurance&OVMTC=standard

Medibank: http://www.medibank.com.au/Client/StaticPages/RetailHome.aspx

Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor soort dekking je wilt hebben, maar beide verzekeringsmaatschappijen bieden meerdere pakketten.

Ik heb via via vernomen dat je misschien bepaalde wachttijden kunt omzeilen. Als je bv in NL een aanvullende verzekering hebt gehad voor tandartskosten, dan zou je, met een verklaring van de NL verzekeraar, sneller geaccepteerd kunnen worden voor een vergelijkbare verzekering in Australië.

Ik weet niet of het echt lukt, want ik moet het zelf nog gaan ervaren. Ik ben op dit moment een verklaring bij mijn NL verzekeraar aan het opvragen, waarin staat dat ik aanvullend verzekerd ben geweest voor tandarts, fysiotherapie, enz.

Na augustus dit jaar kan ik jullie ook vertellen of het echt lukt, maar het lijkt me het proberen waard.

Groet,
Jerome
 
Hey!

Bedankt voor alle tips, ik ben al een beetje aan het surfen geweest langs de verschillende aanbieders en ik denk dat de Medibank Privat voor mij de juiste verzekering heeft.... (heb nog al een wat problematisch gebit). Ik denk dus dat het die gaat worden voor ons.

Goeie tip over het opvragen van een verklaring van mijn verzekering over mijn dekking hier in NL!
Ik ga CZ gelijk bellen morgen!

Greetz
Aussiegirl/Jacinta  :up:
 
Back
Top