bedrijf opheffen

Fritsie

XPdite Sponsor
Dit onderwerp zal niet voor iedereen van belang zijn, maar omdat ik toch van een paar mensen gelezen heb dat ze hier (in NL en BE) een eigen bedrijf(je) hebben/hebben gehad, stel ik toch maar mijn vraag.

Hoe hebben jullie je bedrijf hier beëindigd? Of gaan jullie het bedrijf niet opheffen maar verkopen, of Oz als vestigingsland kiezen (kan dit?), of weer wat anders.

Ik weet het; iedere situatie (eenmanszaak, BV, VOF) zal weer een andere beste oplossing hebben, maar toch ben ik wel benieuwd hoe het anderen vergaan is/vergaat.

Mijn situatie is als volgt:
Ik ben éénpitter (ZZP-er, dat is een zelfstandige zonder personeel, maar de rechtsvorm is een BV) op het gebied van land en water (www.earthvision.nl). Ik kan het bedrijf nooit verkopen, want er is geen personeel en ik vind het eerlijk ook wel zonde om iets waar je toch een groot aantal jaren in hebt geïnvesteerd van de ene op de andere dag op te heffen. Het liefst zou ik het bedrijfje naar Oz verhuizen en daar voor een deel van de tijd vergelijkbare werkzaamheden uitvoeren, naast andere werkzaamheden waar ongeveer 80% van de forumleden over droomt, bv. een B&B langs de kust of zo.

In ieder geval hoor ik graag hoe anderen van plan zijn dit aan te pakken. Groet, Frank

hoi Frank,

ik heb/had een eenmanszaak (hondenuitlaatservice) en een hondenschool. De uitlaatservice heb ik kunnen verkopen aan een vriendin die een uitlaatservice wilde starten. Puur mazzel dus dat ik "mijn" honden goed heb kunnen achterlaten. Mijn hondenschool run ik dit jaar nog zelf totdat ik weg ga, maar heb al een trainer bereidt gevonden om ook dat voort te zetten. Dus heb ik mazzel. Wie weet begin ik een hondenschool in Brisbane, eerst kijken of ik daar überhaubt tijd voor heb. Ik weet niet hoe het zit als je een bv hebt en dat wil verkopen. Er zijn wel soort bedrijven makelaars in nederland die kunnen helpen bij de verkoop van je bedrijf als je dat wilt. FF checken op google ofzo.

groetjes pascale

Hoi Pascale,

Had zelf nog niet aan gedacht aan een makelaar. Ik denk wel dat het moeilijk wordt omdat ik feitelijk ook een eenmanszaak ben (alleen in de jasje van een BV), maar niet geschoten is altijd mis. Bedankt in ieder geval. Groet, Frank

Eventjes offtopic als je het niet erg vindt, maaruh:
"B&B langs de kust"

Wat is een B&B? Bed and breakfast?

Back