been there, done it

freckles

New Member
Nou, nu zijn we dan toch eindelijk zelf in Tassie geweest. Het is moeilijk te omschrijven als 1 ervaring, omdat zelfs dit kleine staatje zo ontzettend veel verschillende gezichten heeft. Hoogtepunten wat ons betreft: Port Arthur, St Marys, Mole Creek bij Cradle Mountain National Park en de Huon Valley. Dat is wat eventuele woonplaatsen aangaat. Qua ervaringen heeft iedere hoek wel weer iets anders geweldigs te bieden. We hebben in twee weken ongeveer drie dagen regen gehad, verder was het heel erg aangenaam. Weinig insecten, aardige mensen, prachtige dorpjes..... We zijn er weg van! Het enige nadeel: de verdeeldheid in Tassie zelf over de bosbouw en het kappen van old growth forests. Er is veel agressie tussen de greenies en de kappers. Wij denken eigenlijk dat ze van de bossen af moeten blijven, want Tassie is toch echt 1 van de laatste paradijzen op aarde. En de isolatie valt best mee, Virgin en Jetstar vliegen iedere dag op Hobart, Launcheston en zelfs Burnie. Voor ons is Tassie absoluut een concurrent van Vic geworden als het gaat om waar te gaan wonen. Jullie ervaringen??
 
He freckles

Helemaal mee eens , persoonlijk noem ik tassie het liefst australie in het klein :up:
Want tassie heeft (bijna) alles wat wat australie ook heeft.
En cradle mountain is echt toppie inderdaad een HOOGtepunt.
toen ik er was lach er sneeuwop de top, lache :lol:
Ook mount field nt was geweldig , ik heb daar vlakbij in Maydena 3 weken gewoond in een b&b, en de opvang door de "locals" is echt onbescrijfrlijk , ik voelde me er al direct thuis.
Wat vind jij van de Tassie Devils?

Groetjes johan
 
Ik woon in een van de northern suburbs van Hobart en vind het hier helemaal geweldig. Tasmanië heeft te veel hoogtepunten om op te noemen. Met de Tassie Devils gaat het momenteel wat minder i.v.m. de facial tumor disease. Gelukkig wordt er redelijk wat aandacht aan geschonken en wordt er onderzoek naar gedaan. De devil populatie is onderhand op sommige plekken gedecimeerd :cry:.
 
@lost

Dat is inderdaad om te huilen , ik vind het geweldige dieren en ik hoop dat ze nog lang mogen bestaan

Dan woon je niet echt ver van Mt field en maydena af , Have you been there?
Trouwens hooverdam is ook heel mooi , en de weg erheen heel veel kronkels in de weg , net een achtbaan , heerlijk.

Groetjes Johan
 
Toevallig moest ik vandaag voor mijn werk naar Strathgordon (tussen Lake Pedder en Lake Gordon) en dan kom je door Maydena en Mount Field National Park. Ik moest me echt inhouden om niet een tussenstop te maken bij Russel Falls. Alhoewel ik geen tussenstop gemaakt heb, was het wel een leker dagje (mijn vriendin en haar dochter had ik meegenomen :-D). We zijn nadat ik klaar was met mijn werk nog even doorgereden naar de Gordon Dam.
 
Ben erg nieuwsgierig naar Tasmanië. Het zal zeker een van onze toekomstige vakantiebestemmingen gaan worden!!

:bye: Lin
 
Lin, niet te lang wachten dan, anders komt er zo'n dikke laag haar op de koffie!
:-D :-D :-D

Mariëtte
 
:-D Ik kijk er nu al naar uit! Neem ik de koekjes mee die ik nog in Nederland gebakken heb  :wink:
 
Als jullie dan nog fftjes wachten kan de melk nog een beetje aanzuren (extra) neem ik die ook mee als we dan toch eieieieieieindelijk ons visum hebben.

:eat: :happysun:

Mariëtte
 
Back
Top