Beenleigh: de moeite waard?

Nu de emigratieplannen wat vastere vormen aan beginnen te nemen (visum aanvraag is ingediend en huis gaat in de verkoop) zijn we ons aan het orienteren op een nieuwe vestigingsplaats. Voorkeur gaat voorlopig uit naar de omgeving van Brisbane. Dit gezien het klimaat in deze regio en de werkgelegenheid in Brisbane.
Nu zijn wij geen stadsmensen, en zoeken eigenlijk naar een rustige plaats om met onze 4 kids (nu 1, 2, 4 en 5 jaar oud) te gaan wonen. Voorwaarde is wel dat er één of meer goede basisscholen zijn, alsmede voorzieningen als winkels, sportfaciliteiten etc. Via Google Earth gekeken naar lokaties die in aanmerking zouden kunnen komen. Beenleigh is gustig gelegen tussen Brisbane en de Goldcoast. Beide op ongeveer een half uurtje. De prijzen van onroerend goed lijken redelijk.
Zijn er misschien op dit forum mensen die meer kunnen vertellen over deze plaats? In eerdere draadjes kom ik niet veel verder dat analyses van het weer.
Is het de moeite waard? Wat zijn de positieve en negatieve kanten van deze plaats?  Zijn er nog meer aspecten waar ik volgens jullie rekening mee moet houden?

Volgend jaar zomer gaan we met zijn allen de oostkust verkennen, en het zou prettig zijn als we al wat concreter zouden kunnen kijken naar potentiële vestigingsplaatsen. Misschien al eens een gesprek aangaan met de leiding van scholen etc.

Alle info is welkom! :up:
 
http://www.domain.com.au/public/suburbprofile.aspx?searchTerm=beenleigh&mode=research

Verders gewoon een keer gaan kijken, zelf ben ik er altijd alleen maar langs gereden op de snelweg en doorgereden met de trein.
Diverse Gold Coast suburbs hebben overigens ook een goede verbinding met Brisbane via trein en snelweg, Beenleigh voor mij was altijd nog het begin van Brisbane en dus de grote stad en als je geen stads mens bent dan zijn er wellicht betere opties.
Denk aan Mudgeeraba, Nerang, Helensvale, Coomera bv aan de ene kant snel aan het strand aan de andere snel in de bush en nog altijd binnen commute afstand van Brisbane.
Wat het werk in Brisbane betreft ben ik overigens een stuk minder optimistisch maar daar heb ik al vaker over gepost.
 
Hoi Family of 6,

Beenleigh hey? Daar valt weinig over te zeggen, eigenlijk. Beetje insipid. Er zijn wat pubs en er is een zwembad, maar als gezellige buurt, hmmm... nee, niet echt. Maar inderdaad wel weer gunstig gelegen als je en naar Gold Coast en naar Brisbane wilt kunnen rijden - alhoewel je je kan afvragen hoe vaak je dat in de praktijk doet. Het valt eigenlijk overal een beetje tussenin, vandaar ook dat de prijzen wat lager zijn.

Succes!

Ireen.
 
hmmm beenleigh is zeker niet een rustige plaats buiten brisbane maar meer nog net de drukke rand van de stad.
de omgeving daar is erg variabel; mooie straten met leuke plekken maar ook een hele hoop plekken waar je liever niet wilt wonen.

vergis je overigens niet over dat halfuurtje.....de spits is niet fun in beenleigh. als je aan de zuidkant wilt wonen kan je volgens mij beter net wat verder gaan richting ormeau eo
of kijk eens aan de noordkant tuseen brisbane en sunshine coast.

misschien het beste om eerst maar iets tijdelijks te huren en dan op basis van de joblocatie verder te gaan kijken.
 
Hoi mensen
hoe gaat het het verders ,ben een tijd niet op xpdite geweest, al weer wat verder met de plannen?

groetjes
Jaap jaapdunselman@alice.nl
 
Ik zou Beenleigh ook zeker niet aanraden, het word gezien als een achterstands buurt van de Gold Coast, ik zou liever iets in de richting van Cleveland aanraden wat ook mooi vlakbij straddie ligt, verder is de rij afstand goed te doen, zonder al te veel file. Verder zodra je 15-20 min uit de stad zit is het vaak al geen 'stad' meer, je kunt leuke plekken vinden vlakbij water of bos. Succes
 
Ik woon vlakbij Beenleigh en het is op zich best te doen om daar te wonen denk ik. In Nederland woonde ik in een dorpje, buiten het dorp zelfs, met een weiland achter ons huis. En dan is Beenleigh wel even slikken, dat kan ik je wel vertellen. Het is erg stads en zelfs middenop de dag sta je in de file om de parkeerplaats van het winkelcentrum op te kunnen. Je hebt hier wel het begin van de express trein naar Brisbane, da's dan weer een voordeel, maar je kunt wel zien dat Beenleigh niet bepaald upper class is. Zoals iemand anders al zei, het heeft best z'n mooie plekjes, maar zeker ook gedeeltes waar je liever niet komt. Misschien is Logan Village een betere optie, al zit je dan wel wat verder weg van de snelweg en treinverbindingen. Ik weet ook niet wat de prijzen van real estate daar doen. Windaroo is misschien ook een optie. Die plaatsjes liggen in de buurt van Beenleigh maar niet in het echt stadse deel. Je zit met Beenleigh inderdaad aan het begin van al die aan elkaar geplakte voorsteden in de aanloop naar Brisbane, de vraag is of je dat wilt...
 
Bernd, Essendon,

Bedankt voor deze informatie. Het is ook zeker nog relevant. Ik verwacht rond september als 'kwartiermaker' naar Brisbane te gaan op zoek naar werk (uiteraard met wat voorbereidingen vanuit Nederland) en woonruimte. Ook in die volgorde. Als een eerste baan zich meer aan de noordzijde van Brisbane bevindt, dan is het wellicht praktischer om een suburb ten noorden van Brisbane te overwegen.
Na jullie eenduidige negatieve berichtgeving over Beenleigh (in aanvulling op eerdere opmerkingen) is dit denk ik geen optie meer.
Essendon, ik denk dat wij een vergelijkbare achtergrond hebben. Wij wonen nu ook in het buitengebied met een weide bij het huis. Wij hoeven niet persé zoveel grond in Australië te hebben, maar we houden wel van een ruime opzet en parkeren voor de deur van de supermarkt! Dat wordt dus nog even verder zoeken. Ik zal zeker de door jullie aangedragen opties verder onderzoeken.

Groet,

Wim.
 
Lange tijd niet geweest hier :)

Wil toch ook nog wel even "my few cents worth" bijdragen.

Ik zou Beenleigh ook zeker niet aanraden, het word gezien als een achterstands buurt van de Gold Coast, ik zou liever iets in de richting van Cleveland aanraden wat ook mooi vlakbij straddie ligt, verder is de rij afstand goed te doen, zonder al te veel file. Verder zodra je 15-20 min uit de stad zit is het vaak al geen 'stad' meer, je kunt leuke plekken vinden vlakbij water of bos. Succes

Ben het normaal vaak met Bernd eens (Hi Bernd :smile: ) maar om Beenleigh de achterstands buurt van de Gold Coast te noemen is a bit steep. Wij wonen in een van de wijken rondom Beenleigh en wonen daar echt bijzonder goed (inmiddels al een jaar of 12). Ormeau, Woodlands, Windaroo, Edens Landing, Pimpama, Cornubia....zijn allemaal heel prima te doen. Centraal gelegen tussen Brisbane en de Gold Coast. Het ligt er ook inderdaad aan wat je zoekt qua "lifestyle"

Wim heel veel succes met het vinden van een geschikte baan EN een fijne buurt!
 
Beste Syl,

Bedankt voor je bijdrage. De eerste 2 weken van november zullen we in Australië zijn, voornamelijk in en om Brisbane. Het is een validatie (visum) en oriëntatietrip. Helaas moeten we nog steeds wachten op de verkoop van het huis...
We zullen in november zeker in Beenleigh en omgeving gaan kijken om een eigen mening te kunnen vormen. Zoals je aangeeft: meningen verschillen nu eenmaal. In een ander topic las ik positieve berichten over Redcliffe (noordkant). Ook daar zullen we gaan kijken. Met 4 kinderen moeten we qua suburb wel meteen goed zitten, want om nou na een aantal maanden weer te moeten verkassen, dat kun je ze natuurlijk niet aandoen!
Als je nog specifieke tips voor ons hebt waar we naar moeten gaan kijken, dan hoor ik het graag van je!

Groet,

Wim.
 
Lange tijd niet geweest hier :)

Wil toch ook nog wel even "my few cents worth" bijdragen.

Ik zou Beenleigh ook zeker niet aanraden, het word gezien als een achterstands buurt van de Gold Coast, ik zou liever iets in de richting van Cleveland aanraden wat ook mooi vlakbij straddie ligt, verder is de rij afstand goed te doen, zonder al te veel file. Verder zodra je 15-20 min uit de stad zit is het vaak al geen 'stad' meer, je kunt leuke plekken vinden vlakbij water of bos. Succes

Ben het normaal vaak met Bernd eens (Hi Bernd :smile: ) maar om Beenleigh de achterstands buurt van de Gold Coast te noemen is a bit steep. Wij wonen in een van de wijken rondom Beenleigh en wonen daar echt bijzonder goed (inmiddels al een jaar of 12). Ormeau, Woodlands, Windaroo, Edens Landing, Pimpama, Cornubia....zijn allemaal heel prima te doen. Centraal gelegen tussen Brisbane en de Gold Coast. Het ligt er ook inderdaad aan wat je zoekt qua "lifestyle"

Wim heel veel succes met het vinden van een geschikte baan EN een fijne buurt!
Je bent Victoria Point vergeten Syl
 
Leuk, een topic over mijn "backyard"! Ik werk in Beenleigh. Ik zou er liever niet wonen, maar er zijn zoveel randdorpjes hier waar het prima toeven is. Ik ga af en toe naar een schoonheidssalon in Windaroo en dat is inderdaad een mooi dorp. Wat Syl al zegt, Edens Landing, Woodlands (nieuwe huizen en mooi! maar wat weinig grond), Ormeau, Mt Warren Park, het zit allemaal in de buurt en het lijkt me daar goed wonen met kinderen. Je bent ook zo aan de Gold Coast via de snelweg en Brisbane lijkt me ook goed te doen. Je kunt zelfs met de trein als je niet in de file wilt staan.

@Syl: waar woon jij als ik vragen mag? Mag ook in een pm als je het hier liever niet post :)
 
Hi all

Sorry Robby! Vicky Point is absolutely beautiful!! Maar ik nam het even op voor "mijn" buurt :)

Kooka, sorry voor de vertraging :)wij wonen in Edens Landing (werk in Acacia Ridge)

Wim, er zijn heel veel mooi plekken in en om Brisbane te vinden. Had in "hindsight" misschien liever ergens aan de kust gewoond....maar daar betaal je vooral tegenwoordig gelijk behoorlijk naar. Wij wonen dus goed centraal tussen Brisbane and the Gold Coast in. Zitten goed qua werk (ook erg belangrijk) en we zitten goed qua scholing voor de kids. Tuurlijk is het leuk om heerlijk in het midden van de stad in een heel mooi huis te zitten...of in een geweldig huis aan de zee. Belangrijkste voor ons is dat de buurt (en ons huis) goed "voelt" .....en dat was nou eenmaal hier. Redcliffe is ook zeker heel mooi! Aan het water, dicht bij de Sunshine Coast (Caloundra is ook heel mooi...)

Nogmaals heel veel succes!
Sylvia
 
Hoi Syl,

Nog net op tijd! Morgen vertrekken we. Hebben al een lijst van suburbs die we willen bekijken. Ten noorden, zuiden, oosten en westen van het CBD.
De lijst wordt steeds langer. Inderdaad, naarmate je dichte bij de 'sandy beaches' komt wordt het duidelijk duurder. Evenals dichter bij het centrum. Het zal toch altijd een compromis zijn. De keuze van de juiste suburb is echter wel essentieel, want we kunnen het de kids niet aandoen om na een jaar weer te verhuizen naar een andere suburb met waarschijnlijk een andere school.

We zijn wel heeeeeeel benieuwd hoe het zal zijn.

Groet,

Wim.
 
Hai Wim,
Als het goed is, zijn jullie nu de boel aan het verkennen... geef je nog even reactie. Wij kijken namelijk ook naar de omgeving van Brisbane en hebben een gezin met schoolgaand kind. Dus ook voor ons belangrijk om direct goed te gaan zitten. Ben heeeeel benieuwd naar jouw ervaringen, so please... share!!!
Groeten,
Kathleen
 
ik zelf werk vor Logan City Council (waar Beenleigh onder valt) dus ik ben bevooroordeeld,....

Is dat positief of negatief...
wink.gif


 
Back
Top