Beginnen met stage?

Matthijs

New Member
Hey mates,

Over een paar maanden vertrekken we naar Australië met ons permanent resident visa op zak. Mijn vrouw is hoofdaanvrager en voor haar zal het niet zo'n probleem zijn om werk te vinden omdat ze 'n beroep heeft waar momenteel heel wat vacatures in zijn. Voor mij ligt dat een beetje anders; ik zit - laten we zeggen - in de public relations. Taal is in mijn vak heel belangrijk, en al spreek in een aardig mondje Engels, het is nog niet half zo goed als mijn Nederlands. Dus dacht ik: als ik nu eens begin met het zoeken naar een stage van pakweg zes à acht weken in plaats van naar een betaalde baan. Dat levert mij kennis, ervaring en een Australische referentie op. Bovendien ga ik vervolgens veel zelfverzekerder solliciteren. Maar de hamvraag is: hoe reageren Australische werkgevers op zo'n initiatief? Vinden ze zoiets normaal? Ik ben immers geen 18 maar 31...

Groet,
Matthijs
 
Goed idee, je zult alleen zelf een verzekering af moeten sluiten, maar ik denk dat het een prima idee is om er zo in te komen. Ik heb het zelf ook gedaan (2.5 week) en vond het hardstikke goed om de Australische regels etc te leren kennen.
Succes,
Leah
 
Back
Top