beide nationaliteiten

Hiya CJ

Geen idee waarom niet....daarom volg ik dit draadje ook met hernieuwde interesse :) Heb er in het verleden al het een en ander over geschreven hier. Heb destijds een dame op het consulaat hier in Brisbane gesproken, en ik vroeg haar dus ook "wat als mijn man Australier wordt, etc.etc.) maar volgens haar lag het allemaal zo simpel nog niet. Ze kon helaas niet uitleggen waarom er een uitzondering zou zijn in dit geval :-D.... :roll: Theoretisch leek het mij ook logisch....

Onze kinderen (6 & 4) hebben uiteraard wel dual nationality (zijn beiden hier in Australia geboren uit Nederlandse ouders)

Groetjes
Syl

Hmm. Vreemd. Misschien moet je eens met het consulaat in Sydney/Canberra bellen en horen wat die zeggen. (Mijn ervaring met instanties is dat je dan 3x een andere antwoord krijgt.) Maar die zouden je toch aan documentatie moeten kunnen helpen waarom dat niet kan, als hun eigen regelgeving zegt dat het wel kan. Dat moet toch op papier (in de wet) staan....

Ik ken die regel ook niet goed en best mogelijk dat ze er op het consulaat ook geen raad mee weten.
Mocht iemand ooit in die situatie komen, dan is het altijd raadzaam dit even op papier te laten zetten.
Ik zal de Consul in Melbourne dit een volgende keer eens vragen, wij ontmoeten elkaar regelmatig, maar hij is nu in NL tot de 21e juni.
Jan

Hartelijk dank Jan :up:

Het is geen dringende kwestie want we zijn al jaren happy met onze permanente status, maar ik ben toch wel benieuwd.

Groetjes
Syl

Op de immi-site kwam ik tegen dat er een voorstel is wat per 26 januari 2007 zou moeten ingaan - waarin staat dat de aanvraagperiode met 1 jaar wordt verlengt van 2 naar 3 jaar.

Hgr, Jeanine

---------------
Residence Requirements
An applicant for Australian citizenship will be required to have been present in Australia as a permanent resident for a total of three years in the five years before making the application, including a total of one year in the two years before the application is made.

Timing of changes
The commencement date for the new legislation is subject to its passage through Parliament.
However, 26 January 2007 is being used by the department for planning purposes.
The changes will affect all applications for Australian citizenship made on and after the date the new legislation
commences.

Hgr, Jeanine

Back