Beijing 2008

Sacha

Ass. Perth Promotor
Vrijdag was de opening en inmiddels is de strijd om het goud gestart  :grin:

De voorlopige stand is Australië en Nederland op een gedeelde 7e plaats met medailles: 1x :win1: en 1x :win3:

Welke sporten volg je/jullie, waarom of waarom juist niet?

Zelf volg ik het zwemmen :flipper: zoveel als mogelijk (ben daar zelf ook altijd vrij fanatiek in geweest), de hockeyers (mannen en vrouwen, goede kansen) en de  :soccer: voetballers (was ff peentjes zweten .... 2-2 gescoord in de blessuretijd ...pfffff, net duitsers soms)

En dan natuurlijk de vraag voor wie juich je het hardst?  De strijd tussen het Nederlandse en Australische zwemteam is hard met natuurlijk de VS als grote concurrent (Phelps.....heerlijke zwemmer...)

Ben erg nieuwsgierig naar jullie reacties!
 
Hoi Sacha,

Ik volg niet echt een bepaalde sport omdat ik er gewoonweg niks om geef maar wat ik altijd wel mooi vindt om te zien is turnen op de toestellen en op de grond zowel voor jongens als meisjes. Daar kan ik echt uren naar kijken.

groetjes heidi

ps reageer je ook even op mijn berichtje van de kletsdozen. Zit al meer dan een dag te wachten op reacties (snik snik)?
 
He Sacha

hoe is het met jullie?
Ik heb vandaag ook lekker naar de OS gekeken.
Zwemmen heb ik helaas gemist maar natuurlijk wel later gezien. Gaaf he... Amerika en Australie hadden totaal geen oog voor Nederland.
Wel ben ik (gek genoeg) ook een beetje voor alle australiërs.

Wat ik het liefste volg:

Zwemmen (Pieter komt uit Eindhoven) en ben benieuwd wat Phelps gaat presteren.
Voetbal, is en blijft een geweldige sport.
Hockey, zijn we nu eenmaal goed in
en als laatste fietsen, jammer dat het zo'n klote weer was voor VOS en dat ze het niet waar kon maken. Wel belachelijk dat de ouders van diverse sporters niet eens bij de wedstrijd kunnen zijn. Gaat ook hier ook steeds meer om het geld, echt echt jammer.

Greetings Helmut
 
Ik heb vroeger (dat was in a different life) ook een aardig baantje meegezwommen, dus zwemmen is voor mij tijdens de OS sport no. 1.
Op mijn werk probeer ik niet al te veel vergaderingen rond die finales te plannen. :)

En Phelps...tsja die is van een andere planeet.

Hopen dat Pieter zijn 3e goud op rij gaat pakken, maar ik denk dat ie net de finale haalt en buiten de medailles gaat vallen.

Sporten die ik verder volg: voetbal, waterpolo, roeien, hockey.

Vanavond wordt trouwens op SBS een hockewedstrijd van de Oranje heren live uitgezonden (11.30 pm Brisvegas time).
 
Mijn favoriete sporten zijn zwemmen en roeien, ik ben zelf zwemonderwijzeres en heb in mijn jonge jaren verdienstelijk gezwommen en ik heb aan roeien gedaan. Verder heb ik jaren training gegeven bij verschillende verenigingen. Voor de rest volg ik ook de andere sporten. Ik moet eerlijk bekennen dat de tv de gehele dag aan staat.

Groet Magda
 
Zwemmen en straks atletiek kijk het liefst, dat vind ik nou echte Olympische sporten (in tegenstelling tot bijvoorbeeld beach-volleybal, tennis en voetbal). Voor de rest kijk ik zo ongeveer alles, behalve jury-sporten.
 
zwemmen vind ik ook echt een OS sport. Helaas kan ik maar heel weinig zien doordta ik op die tijden werk. Dat is wel een beetje een nadeel van de spelen in Peking. Alhoewel Sydney was nou ook niet echt ideaal hahaha. Maar toen was ik nog een student (lees: ik deed bar weinig  :grin:)
 
Een kleine update:
Australie is inmiddels geklommen naar de 5e plaats (Het blijft toch een lang met enorm goede zwemmers...Zou dat de aantrekkingskracht zijn?)
Nederland zakt af naar een 9e plaats. Maar we geven nog niet op!

Vind het soms zelf inderdaad moeilijk voor welk land ik nu moet juichen/duimen, maar merk dat ik dan eerder voor Nederland ben, omdat ik daar de sporters beter van ken.
 
[quote author=Sacha link=topic=9154.msg123645#msg123645 date=1218474637]
Een kleine update:
Australie is inmiddels geklommen naar de 5e plaats (Het blijft toch een lang met enorm goede zwemmers...Zou dat de aantrekkingskracht zijn?)
Nederland zakt af naar een 9e plaats. Maar we geven nog niet op!

Vind het soms zelf inderdaad moeilijk voor welk land ik nu moet juichen/duimen, maar merk dat ik dan eerder voor Nederland ben, omdat ik daar de sporters beter van ken.
[/quote]
Hoi,als ik tijd heb kijk ik graag naar het zwemmen, roeien en de groepsporten dus vooral de dames hockey hmmmmmm hup holland.

VRG de dutch painter
 
Yes! The Oranje waterpolo lady's staat in de FINALE!

De Oranje equipe begon wat stroef (slechts 1 zwemmedaille) maar nu beginnen de medailles dan toch binnen te druppelen.
 
En ook onze hockeymeisjes doen het weer geweldig!!!! Morgen billenknijpen voor de mannen.... en de waterpoloers. Wedstrijden worden tegelijk uitgezonden, moet ik gaan zitten zappen :lol:
 
EN WE SCHREEUWEN HET NU WEER UIT VOOR ONZE HOCKEYMEISKES  :win1: :dance:

Ja, we lopen zwaar achter op Australie als Nederland zijnde in het medailleklassement, maar wat ben ik trots op onze sporters!!!!!!
 
Back
Top