belasting betalen bij overmaken geld naar een Australische bankrekening

Ingriddv

Member
Weet iemand of je belasting moet betalen over het bedrag dat je overmaakt van een Nederlandse naar een Australische bankrekening? Voordat wij naar Australië vertrekken, willen we ons huis verkopen, maar dat betekent natuurlijk wel een flink bedrag op een spaarrekening. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij betalen non resident tax over ons spaargeld, maar dan nog hebben we een netto rente van meer dan 4%. Dit kan je volgens mij weer terug krijgen wanneer je een taxnummer hebt.

Groetjes
Yvonne

Wij betalen non resident tax over DE RENTE OP ONS ons spaargeld, maar dan nog hebben we een netto rente van meer dan 4%. Dit kan je volgens mij weer terug krijgen wanneer je een taxnummer hebt.

Groetjes
Yvonne

Voor anders schrikken ze nog .. :) :)

Oh ja en ik denk ook (als ik me goed herinner), dat je alleen de betaalde belasting terug kan krijgen die je betaald hebt vanaf dat je TFN (Tax File Number) ingaat.. De non resident tax is (was, is het nog?) 10%. Aangezien de rente hier een STUK hoger is inderdaad dan in NL, is het zondermeer goed om je geld zsm hier te hebben.

Commenwealth toch?
Kan je die op afstand openen? Zal even kijken vanavond
smiley.gif

je kan die op afstand openen, je moet dan je bij je eigen bank laten legitimeren, en je kan dan wel geld over maken maar pas na legitimatie in Australië geld er van af halen. Ze hebben een rekening voor toekomstige inwoners.

Groetjes
Yvonne

Toen we hier woonden was ons huis nog niet verkocht.
Na een jaar eindelijk wel, en hebben we het geld in delen (maximaal 50,000 euries per transactie) over gehaald.
Kan me niet herinneren dat ik daar belasting over betaald heb.

NAB hebben wij net geopend, die brengen geen rekening kosten in rekening. :up:

(Wat een kromme zin, kan wel merken dat ik hiervoor 3 Engelse mailtjes verstuurd heb....
Maar ik weet ook ff niet hoe ik het goed moet schrijven. :grin:)

Back