belasting

dannyx

New Member
Hallo allemaal , terwijl we nog steeds druk bezig  zijn met ons te orienteren,is ons de vraag gerezen hoe het belasting klimaat in Australie is?  :|
Weet iemand hier iets vanaf alvast bedankt.
Katja

In elk land is een goed belastingklimaat maar misschien kun je even kijken op de website van de australische belastingdienst ikdacht iets van www.ato.gov.au of een meer specifieke vraag stellen. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.

In ieder geval een zaak van je goed orienteren. Het werkt hier verder met witholding tax dus de belasting wordt dan ingehouden door degene die je betaald. Bijvoorbeeld rente bij de bank wordt uitbetaald en de belasting wordt er vanaf getrokken. Als je geen tax-file number hebt dan houden ze geloof ik 47% in. Verder interessant dat ze ook op je winst op aandelen etc. belasting heffen, winst op onroerend goed weet ik niet zeker, maar misschien ook.

Verder kan je je rente op je hypotheek van je woonhuis niet van de belasting aftrekken en wel van je 2e, 3e enz huis.

In ieder geval behoorlijk anders dan in NL en die website www.ato.gov.au of een adviseur moe je zeker bezoeken.

Groet,

Rianne

Hi belasting / tax betalers

hebben jullie hier al van gehoord?
www.taxcuts.com.au

je krijgt dan wel het bericht dat

DUE TO THE OVERWHELMING RESPONSE WHICH HAS BEEN TOTALLY BEYOND OUR EXPECTATIONS. WE SINCERELY APPOLOGIZE FOR ANY INCONVEINIENCE WE ARE OFFLINE FOR A FEW HOURS.

WE WILL BE BACK SHORTLY

een mooi invul-programma om op een rij te krijgen wat je nu precies waar aan betaald (superannuation, medical bills, insurance, mortgage, etc.) en welke belastingregels en subsidies op welke post van toepassing zijn.
Op deze manier haal je alle mogelijkheden uit het tax-system zonder er zelf naar op zoek te hoeven gaan.

Het programma is uitgedokterd door een brandweerman en verder verfijnd door een accountant.
Het werd eergisteren gepresenteerd in Current Affairs op Seven en de arme man heeft inmiddels 5000 onbeantwoorde mails in zijn mailbox zitten.
Maar ............. ze zijn druk bezig om een oplossing te bedenken en zodra ze weer bereikbaar zijn bestel ik dat programma beslist.
Scheelt een heleboel tijd.   

Annelies

Back