Belastingaangifte NL: zijn vorig jaar november geemigreerd

rens

Active Member
We hebben een vraag over de belastingaangifte in NL, we zijn vorig jaar november geemigreerd, hebben dat doorgegeven aan de belastingdienst, hebben begin dit jaar gebeld met de belastingdienst wanneer we het M-formulier zouden krijgen, natuurlijk wisten ze dat daar niet bij de belastingdienst, we moesten maar afwachten, nu hebben we een oproep gekregen voor de gewone ib ag 2011, terwijl we m formulier verwachten?

We snappen er niets van, we kunnen toch geen gewone ag doen, omdat we niet heel 2011 in NL hebben gewoond, we hebben een brief geschreven naar de BD NL, maar natuurlijk reageren ze niet!

Iemand een suggestie?

Hoe is het de anderen vergaan die al zijn geemigreerd, kregen jullie wel een M-formulier of ook oproep ag IB?

De belastingdienst heeft een postadres van ons in NL, dus daar kunnen ze het M-formulier naartoe sturen, ze hebben ons adres in Australia nog niet.

Rens

hi Ik heb 2 weken geleden M formulier in Oz gekregen, maar ook mijn oz adres bij gemeente vermeld en in brief aan Belastingdienst gestuurd toen ik vertrok. Ik was in okt 2011 vertrokken n Oz.

Maar t is behoorlijk pak papier en heb nog eigen huis in de verhuur, en mijn man was al jaar eerder in Oz, dus is behoorlijk wat moeilijker dan vorig jaar. pfff.

Sterkte ,heb net oude posts op het forum gezien met heleboel shit over Beldienst. Bij uitblijven antwoord kan je ook de gewone online invullen en daar nog ns in vermelding buitenlandse inkomsten en emigratie, dan rinkelt het belletje misschien eerder?

Simone

Bewaar alles want je zal het zeker vaker in moeten vullen want ze zijn het "kwijt" geraakt.
Veel plezier.

We hebben een vraag over de belastingaangifte in NL, we zijn vorig jaar november geemigreerd, hebben dat doorgegeven aan de belastingdienst, hebben begin dit jaar gebeld met de belastingdienst wanneer we het M-formulier zouden krijgen, natuurlijk wisten ze dat daar niet bij de belastingdienst, we moesten maar afwachten, nu hebben we een oproep gekregen voor de gewone ib ag 2011, terwijl we m formulier verwachten?

We snappen er niets van, we kunnen toch geen gewone ag doen, omdat we niet heel 2011 in NL hebben gewoond, we hebben een brief geschreven naar de BD NL, maar natuurlijk reageren ze niet!

Iemand een suggestie?

Hoe is het de anderen vergaan die al zijn geemigreerd, kregen jullie wel een M-formulier of ook oproep ag IB?

De belastingdienst heeft een postadres van ons in NL, dus daar kunnen ze het M-formulier naartoe sturen, ze hebben ons adres in Australia nog niet.

Rens

Ik zou mijn oude post(s) daarover moeten doorspitten (feel free to dig in my LASTAVAZA:)), maar als ik me niet vergis hebben we het gewoon aangevraagd via de belasting telefoon. Hebben we wel een keer of 3 moeten doen in een paar maanden tijd overigens voordat we het ook echt ontvingen.
En dit was ook nadat we in eerste instantie ook een gewone aangifte (online) hadden gedaan.

TIP voor het geval je straks het M-biljet hebt: Maak een kopie van alle pagina's die je invult... Hadden wij niet gedaan en (komt met stukjes en beetjes weer een beetje boven) toen we de eerste keer hadden ingestuurd en na maanden belden om te vragen hoe het ging .... bleek dat er bij het inscannen kennelijk een probleem was geweest. Niemand die contact opgenomen heeft en vervolgens verdijnt het gewoon in het archief (opvragen daarvan zou volgens hun zeggen maanden gaan duren). Het bleek dus beter te zijn om gewoon maar weer opnieuw een biljet aan te vragen en weer alles in te vullen ... (deze keer kopien gemaakt EN aangetekend met ontvangst bevestigingverstuurd).. Ik geloof dat we uiteinldeijk in 2009 e.e.a rond hadden (zijn hier sinds 2006).

VEEL SUCCES!! :)

Hi mensen, bedankt voor jullie reactie, we gaan nog maar eens een belletje wagen!

@perthpete: jij zegt dat je destijds ook een gewone online aangifte hebt gedaan, had jij dat jaar ook maar gedeeltelijk in NL gewoond? Of juist wel een heel jaar.

Rens

Hallo,

Wij hebben ook gewoon online aangifte gedaan (deden we daarvoor in NL ook al) en dat is zonder problemen verlopen. Ja wij hadden ook overlap, maar dat lost zich vanzelf op, als het goed gaat betaal je natuurlijk nergens dubbel belasting!
Groetjes Wilbert

Hi mensen, bedankt voor jullie reactie, we gaan nog maar eens een belletje wagen!

@perthpete: jij zegt dat je destijds ook een gewone online aangifte hebt gedaan, had jij dat jaar ook maar gedeeltelijk in NL gewoond? Of juist wel een heel jaar.

Rens

deels.. vertrokken in April hierheen (werkten officieel tot eind April, maar hadden nog zo'n 3 weken aan vakantie dagen zodat we een tikkie eerder weg konden.).

BTW: Vwb de online opgave.. ik denk dat dat op termijn niet geaccepteerd wordt.. In je emigratie jaar wordt je echt geacht een M-biljet in te vullen. Dit ondermeer vanwege eventuele pensioen aanspraken (van de eenmalige bedrag stortingen, uikering over 10 / 15 jaar weet je wel?) maar ook gegevens over je huisverkoop (als dat van toepassing is.. hmm misschien dat dit trouwens ook in de 'gewone' aanslag zit weet ik niet).

[Of ze het ook naderhand (na x jaar:)) nog ontdekken en dan willen corrigeren is misschien de vraag .. ]

Back