belastingvrijstelling op 457 visa

traviesa

New Member
even een tip
via mijn werkgever begrijp ik dat mensen die op een 457 visum binnenkomen (gesponsord door de werkgever), ze recht hebben op 2 jaar, 30.000 dollar tax vrijstelling per jaar. Altijd handig!

Dat geldt trouwens niet, als je net als wij, zelf bent gekomen op een permanent werkvisum. Jammer.

hoop dat iemand er zijn voordeel mee kan doen.
 
Kan hierover op de ATO web site niks vinden.....ben eigenlijk wel benieuwd naar meer details over deze regeling. Kun je daar wat over uitvinden?
 
van een van mijn collega's:
als je door je werkgever op een 457 visa wordt binnengehaald zijn er een aantal handige opties
- de eerste twee jaar mag de werkgever het salaris (met een maximum van 30000/jaar) als living away from home allowance uitbetalen. En die is belastingvrij....
- als je een adres aanhoudt in het land van 'origin'  dan kan je kosten voor de huur ed aftrekken
- als je voor een 'businesstrip' naar land van 'origin' moet, dan kan je die kosten ook aftrekken  (collega ging voor 'n vergadering van 1 dag en nam vervolgens drie weken vakantie....)

zijn opmerking: if you are on a 457 and earn over 70000, it is worth talking to a good accountant...there are lots of possibilities to further increase revenues....

succes!
 
Daar is eerder ook al over gresproken (LAFHA) Zie http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7281.0
 
ik ben binnengekomen op een 457 maar had al een aanvraag liggen voor permanent residency. In dit geval kwam ik niet in aanmerking voor een LAFHA omdat mijn intentie" was om te blijven..

kortom je kunt gebruik maken van het belastingvoordeel van de 457 tot het moment je een aanvraag indient voor permanent residency wat ik heb begrepen...

Sab
 
Ik heb sinds eind December vorig jaar ook een 457 visa.
T/m juni heb ik geen LAFHA gehad, omdat ik toen nog op een Nederlandse payroll stond (werk voor een NL bedrijf).
Omdat ik mijn inkomen uit de eerste helft van 2007 nu alsnog hier in Australie moet aangeven (en loonheffiingen e.d. in NL moet terugvragen), vraag ik me af of ik niet alsnog gebruik kan maken van deze mooie belastingvrijstelling. Ik heb in Januari n.l. een prestatiebonus gekregen van ruim 10,000 euro (bruto) voor werkzaamheden in 2006. Heeft iemand hier verstand van?

Een andere vraag: sinds juli 2006 word ik door de Australische entiteit verloond, en krijg ik een LAFHA van ca. $1,100/maand. Ik begreep van onze accountant dat dat het maximaal toegestane is. Dit strookt echter niet met de bovenstaande $30,000. Aangezien ik in Januari 2008 hopelijk weer een bonus krijg, kan mijn werkgever dit dan gedeeltelijk belastingvrij uitkeren om zo tot de $30,000 te komen?
 
LAFHA hoeft je werkgever niet te geven. En over die
30000 belasting vrij als je op een 457 zit is niks te
vinden volgens de TAX agents. Ronduit gezegd, je
mag van geluk spreken als je een van deze extra's
krijgt.
 
voor tijdelijke visumhouders (o.a. 457) geld ook dat je meer inkomstenbelasting moet betalen. het gaat dan om circa 5100 AUD op jaarbasis.

http://www.ato.gov.au/individuals/content.asp?doc=/content/12333.htm&mnu=5053&mfp=001
 
Loecky: ik denk dat je hier een denkfout maakt.... een tijdelijke visum houder kan - uit een oogpunt van australische belasting - best een "resident for taxpurposes" zijn.  Als je ier langer dan 6 maanden bent, woont en werkt ben je el delijke een resident for tax purposes en betaal je net zo veel (of weinig) belasting als permanent residents of citzens.
 
@Henk,

je hebt inderdaad gelijk. Als je verder leest dan zie je dat je op 'n 457 ook als "permanent resident" wordt beschouwd door de ATO. De Doordat je bv voor het schoolsysteem en de visuminstanties niet als permanent wordt gezien is de tabel ietwat misleidend. Onder residency overview zie je de juiste uitleg staan.

Cheers,
Loek
 
Back
Top