Belgen en Nederlanders in Cairns en omgeving

vds

New Member
Hallo, hallo
Ik ben nieuw in Cairns (heb al wel een jaar in Adelaide en 3 maanden aan de Sunshine Coast gewoond)en vroeg me af of er landgenoten in de omgeving wonen?
Mijn Australische vriend en ik zijn op zoek naar een mooi luxueus app/huis in "the northern beaches" omgeving en ik zoek leuk werk in toeristische sector,ideeen en suggesties welkom!!
Wie woont hier en waar?En hoe bevalt het?En komen jullie al wel eens samen?etc...
Groetjes Eva en Duane
 
Hallo luitjes,

Eerst een hartelijk welkom op dit forum.
Blij te horen dat er ook nog forummers in Cairns of omgeving wonen. Ik heb er nog weinig van gehoord.

Als je wat aan huizen wilt vinden, heb ik wel een aantal links naar diverse real estate agents. Ik zal ze per PMmetje opsturen. Kan je zelf kijken wat er mee aan wil.

Gr. Rene
 
Dag allemaal,

Had op meer reacties gehoopt,
ik kan niet geloven dat niemand in de omgeving woont of geen andere mensen hier kent.
Maar moest er toch nog wat te beleven vallen in Cairns en omgeving, laat het mij weten!

Groetjes Eva
 
Om eerlijk te zijn, dacht ik ook dat er meer reacties zouden zijn of komen. Het lijkt idd dat er maar weinig leden daar vertoeven.

Niet getreurd, we blijven het gewoon proberen. Er zullen echt wel leden die kant op komen als ze weten hoe mooi het is daar!! :up: :up:

Anders;  :cheer: :cheer: :cheer: [size=14pt]YEAH, GO, CAIRNS[/size] :cheer: :cheer: :cheer:

Rene
 
Wij komen ......wij komen......maar dat duurt nog even. :sunny: :sunny:

Groetjes Miranda
 
Cairns lijkt mij niets, omdat het volgens mij wel enorm humid is en je kunt er niet in de zee zwemmen heb ik begrepen...
 
Als het meezit komen wij ook die kant uit.........hopenlijk begin 2008 !!! Eerst nog een visum.
 
[quote author=Annemiek link=topic=3095.msg38604#msg38604 date=1133354770]
Cairns lijkt mij niets, omdat het volgens mij wel enorm humid is en je kunt er niet in de zee zwemmen heb ik begrepen...
[/quote]

Ik heb daar een aantal keren in zee gezwommen en niets vreemds tegengekomen. Ja, het kan er humid zijn, maar dat kan in Sydney en Brisbane ook. Er zijn meer dan voldoende dagen daar dat het echt heerlijk vertoeven is.
Als eenmaal in Oz ben, ga er maar eens op vacantie!!

Rene
 
Hi,

Ik woon in Cairns. Het is best leuk maar niet voor lange tijd. Zoals al genoemd was is er geen zee aan de stad. Wel een groot zwembad! Regenwoud is erg mooi en het is hier heel erg groen in vergelijking met de rest van Australie. Het is hier ontzettend heet! Vooral als de vochtigheidsgraad hoog is...man...om je eerlijk te zeggen: als je niet goed bent in hitte ( zoals ik) is het echt iets ontzettends vermoeiends. Wij hebben echt een feestje als het regend en als het regend regend het hier ontzettend hard en kort en je ruikt het regenwoud...niet slecht hoor. In de winter is er geen aangenamere plek dan Cairns. Zoiets als zomer in Nederland. Heel fris en fruitig. Oeee en je hebt natuurlijk het great Barrier Reef.
Maar goed zoals ik het zie: Cairns is voor Toeristen en mensen met geld. Huizing is nieteens zo gruwlijk duur maar alles dat je hier kunt doen kost klauwen met geld! En als je geen auto hebt kun je het opgeven want openbaar vervoer is niet bepaald.......op tijd en genoeg.
Maar! geen gezeur! Ik wil hier niet blijven, zit liever in de grote stad maar zou het niet verkeerd vinden om op de northern beaches te wonen want jesus.......die zijn echt beeldschoon! En vissen is hier echt heel leuk! en mooi.

Muhahaha!!

Anne
 
Hallo,

Wij hebben ook plannen richting Cairns. Onze beste vriend woont er nu 2 jaar (na 3 jaar in Adelaide).
Wij zullen over 4/5 maanden onze medical oproep krijgen. Dus we kijken onze ogen al uit naar banen.
Weten jullie of er ook banen zijn in het basisonderwijs (beroepserkenning heb ik al binnen).

Helaas duurt het nog een jaartje maar dan is de beloning wel heel zoet. we zijn al 4 keer in cairns geweest en je hebt daar alles: de stranden, leuk stadje, mooie regenwoud, tablelands, de outback vlak bij, cape york, noordelijke stranden en het GBR.
Op de vochtigheid na kan het niet beter lijkt ons. Maar hoe het echt is om daar te wonen... Ik heb gehoord dat Cairns een echte transit plaats is: mensen komen en gaan. Ik wil me graag settelen en een vrienden groep krijgen (jelaat je familie en vrienden al achter dus nieuwe mensen heb je wel nodig) Welke wijken wonen jonge mensen?
Wat is een beetje leuk wonen?

Ben benieuwd. Wat een heerlijkheid voor jullie dat jullie er al zijn!

Groetjes Pien uit Maastricht
 
Wij komen ook
Waarschijnlijk eind 2007 of zo
O ja we komen uit noord brabant een kwartiertje van antwerpen

Groeten Kees
 
En wij zijn afgelopen week in Cairns (Yorkeys Knob) aangekomen!
Na drie maanden Sunshine Coast, via een heel kort avontuur op Lindeman Island uiteindelijk richting het noorden gereden, omdat er hier meer banen beschikbaar lijken en de huizen wat aangenamer geprijsd zijn dan in Noosa.

Tot nu toe valt het me nog mee met de hitte / vochtigheid, maar misschien is dat omdat ik me op het aller ergste had voorbereid :)

In ieder geval hebben we nu een lekker apartementje aan het strand gevonden, en is het alleen nog 'even' zoeken naar een nieuwe werkgever.
Alle uitzendbureaus zijn inmiddels op de hoogte van mijn komst, nu nog even afwachten of het ook iets gaat opleveren.
Een beetje rot gepland in verband met het feit dat de kerst periode eraan zit te komen (ookal heb ik dat gevoel helemaal niet gezien de temperatuur hier... maar goed daar zullen we allemaal wel 'last' van hebben lijkt me!).

Verder zou ik zeggen Dutchies die het gezellig vinden om een keer een drankje te doen (zonder gelijk een NL kliek te willen vormen:) stuur gerust een berichtje!

groeten, brenda
 
Hey

Ik weet dat dit een heel oud 'draadje' is. Maar zijn er nog mensen in Cairns? Wij verhuizen er over 2 maanden naartoe vanaf de Sunshine Coast. Vanwege nieuwe baan en nieuw avontuur.

Moeten alleen nog op zoek naar huurhuis. Iemand misschien suggesties?

Groeten
Anne
 
Hey allemaal!!!

Toch even reageren op een oud topic, want Cairns is een hollander rijker :)

Dus als mensen vragen hebben, of het leuk vinden in contact te komen dan hoor ik het graag!!!
 
En OMG ze hebben heerlijke kroketten en frikandellen. En echte curry saus! Wat een aanwinst voor Cairns! Thanks Jolan!!!
 
Hi Jolanda, heb je adres gisteren gevonden via linkdln (ben niet echt een facebookfan).
Verkoop je dezelfde dingen als op "dutchshop.com"?
groetejs Johan
 
Back
Top