Belgen in Brisbane?

Joske

New Member
Hallo

Ik vroeg me af of er Belgen of Nederlanders wonen in Brisbane die ook over een temporary of permanent spouse visa beschikken.
Ik woon al ongeveer een jaar in Brisbane waar ik mijn nieuw leven probeer op te bouwen, maar tussen al die aussies blijf ik echter de "nederlandse" babbels missen.  Ik kan altijd skypen met mijn vrienden aan de andere kant van de wereld, maar dat is toch anders. Ik zou het bijvoorbeeld geweldig vinden om met iemand van jullie een pint te pakken in Brizzy.  :up:  Who's up for it?
 
Goh, das grappig...

Wij hebben een permanent visum en zijn woonachtig in Brisbane en bij ons was het in het begin dat we vrijwel alleen maar contacten hadden met Nederlanders. Wij misten eigenlijk de contacten met Australiërs. Nu we lid zijn geworden van een duikvereniging hebben we opeens veel meer contact met Australiërs, maar ook Canadezen, Amerikanen, Brazilianen, Colombianen, Duitsers, Fransen......

Volgens mij wordt nog steeds (ergens) elke 1 donderdag van de maand een "jongerenborrel" gepland. Het was altijd in Cafe Brussels op de hoek van Ann St en Edward St. in Brisbane. Recent heeft iemand anders de organisatie overgenomen, dus ik weet niet of het nu daar nog steeds elke keer plaatsvindt.
 
Ik kom met enige regelmaat  :oops: in het Belgisch Beer Cafe (cafe Brussels) en daar zijn altijd wel een of twee Belgen te vinden. Ik werk ook nog met eentje, dus ze zijn er zeker wel!

Ik werk in het CBD en ben altijd wel voor een pintje te porren, dus als je een keer zin hebt voor eentje rond lunch time laat maar weten.

(en ik heb nog een permanent spouse visum ook)

Cheers Joep (Nederlander)
 
Hallo als exnederbelg zou ik zeggen kom zondag 4 okt naar de Dutch club  Te Richlands, Pineroad 123  . Er is dan limburgse dag .
Kunnen we een pintekke vatten

grt Jos
 
hey Broske,

ik ben Belg (West-Vlaming) en woon al bijna 3 jaar in Brisbane. Wel, verleden week ben ik verhuist naar Redcliffe (Clontarf), dus als je ooit eens in de omgeving bent, spring dan eens binnen.

Nick***
 
Als jullie vaker gezellig een borreltje willen email Dutch Brisbane dan op dutchbrisbane@gmail.com wij organiseren de NL borrel elke eerste donderdag in West End tegenwoordig. Word ook lid op Facebook, 'Dutch Brisbane' Verder staat onze KD feest op de agenda voor deze maand voor details zie onze Facebook groep

Gr Dutch Brisbane Inc.
 
Back
Top