belgen in Sydney? of belgen die naar Sydney vertrekken?

claudia285

New Member
Hallo iedereen

Ik schreef hier voorheen op als anoniempje 285, maar wil me bij deze bekend maken. Ook al omdat nu alles in het openbaar is gebracht, we ontslag genomen hebben ed.
Ik ben Claudia Daemen, 34 jaar en al 10 jaar tesamen met Steven. we hebben een zoontje van 2.
We vertrekken eind mei, begin juni naar Sydney met een full business sponsership.
Ik zou graag nu reeds wat contact hebben via deze site, of via mijn email-adres met families die reeds in Sydney zijn of gaan vertrekken. Op die manier kunnen we elkaar misschien een beetje steunen in het begin en later eens afspreken.
Hoe dichter bij het komt, hoe meer ik begin te vrezen voor het nakend afscheid van familie en vrienden en dat zal bij jullie ook wel het geval zijn.
Maar dan heb ik nog een vraagje. Wat moet je hier in België allemaal opzeggen (buiten electriciteit, verwarming en toestanden) want dat weet ik helemaal nog niet....
We gaan ons huisje in eerste instantie verhuren.
Nou, laat maar iets weten hé.
Groetjes
Claudia

Hoi!

Welkom.

Wij zijn van plan om uiteindelijk ook richting Sydney te vertrekken. Maar vermits we nog bezig zijn met de assessment zal het spijtig genoeg nog even duren voor we eraan komen. Ik hoop echt dat we begin 2009 kunnen vertrekken.

Groetjes,
T

Hoi claudia...

Wij zijn sinds december 2007 in Sydney. Het lijkt mij heel leuk om wat tips te geven aangezien alles bij ons ook nog heel vers is. Wij hebben zelf twee kinderen, een jongen van bijna 5 en een meisje van bijna 2... Mijn man en 2 kinderen zijn Belg, ikzelf ben Nederlandse maar heb de laatste
12 jaar in Belgie gewoond, hopelijk volstaat dit?

groetjes,
Jennefer

Hey Claudia,

Ook wij zijn belgen (25j en 26j, zonder kindjes) die naar Sydney gaan vertrekken. Wij hebben ons PR visum op zak en wij zoeken in de loop van september op het vliegtuig te stappen. Eerder lukt niet wegens professionele omstandigheden. Misschien kunnen we in Sydney eens een belgisch onderonsje houden? :smile:

Als je vragen hebt, vuur maar af!!!

Groetjes!
Brecht

[quote author=Brecht G link=topic=8591.msg113875#msg113875 date=1205754990]
Misschien kunnen we in Sydney eens een belgisch onderonsje houden? :smile:
[/quote]

Of een Nederlandstalig onderonsje in het Belgisch Bier cafe? ;)

Hallo allemaal

Leuk dat jullie reageerden... Dat onderonsje in het Belgium Beer café lijkt me wel leuk.  :lol:

Weet je, ik denk dat het het allemaal ietsje gemakkelijker gaat maken als ik ook nog wat belgen ken in Sydney... Ik ga in het begin thuis zijn met mijn zoontje van 2 en dit ben ik niet gewoon. Ben niet gewoon van thuis te zitten. 't is nu niet dat ik een carrière-vrouw ben hoor, verre van.... Maar toch.
en dan in een vreemd land.
Nu heb ik wel vernomen dat er daar iedere dag een bijeenkomst georganiseerd wordt in het lokale buurthuis. Waar alle vrouwen met kindjes tussen 0 en 5 jaar tesamenkomen. Dit zou van 10 tot 12 zijn. Daar ga ik zowieso naar toe denk ik. Dat is de ideale manier voor mijn zoontje om wat van de taal op te steken en wat te spelen met andere kindjes.
Is een van jullie al naar zo'n bijeenkomst geweest toevallig?

Zo, ik ben er weer mee weg. Jullie mogen altijd naar mijn persoonlijk hotmail-adres sturen hoor. Je krijgt altijd een antwoord terug.
Ik hoor toch al positieve berichten van mensen die er nog niet lang zijn en niet meer terug naar België willen komen. Dus dat is al een goed teken.
Ik heb het gewoon een beetje moeilijk en zit met de vraag wat ik er in godsnaam de hele dag ga doen (buiten mijn zoontje bezig houden). Mijn ventje gaat onmiddellijk beginnen werken en daar zit je dan hé. In een vreemd land.

Vandaar hoop ik via deze weg vrouwen te leren kennen (moeders eventueel, met kindjes) om gewoon eens leuk samen naar een speeltuin te gaan of gewoon eens samen te kletsen.
En hopelijk lukt dit op deze manier hé;
Groetjes
Claudia

Hey Claudia,

Mijn vriendin en ik (23 en 29j) zitten sinds oktober in Sydney. We zijn vertrokken met een WHV en onlangs heeft mijn betere wederhelft een sponsorvisa aangeboden gekregen! We zitten dus voor een paar jaar “vast” in Sydney :)

Momenteel wonen we nog in een shared apartment in Enmore maar eens ons visa in orde is gaan we op huizenjacht.

Back