Bellen naar immi op een goedkope(re) manier?

n2go

New Member
Ik ben nu al een tijdje aan het proberen (op verschillende manieren) om te bellen naar de immi mensen.
(we staan op de CSL en volgens hun updatemails zouden ze mensen op volgorde van aanvraag in behandeling nemen, maar ons blijkaar niet)

Ik wil bellen naar +61 1300 364 613 maar met voipbuster mag dit blijkbaar niet (ook 0061 werkt niet)
Nu probeerde ik via zo'n bel site (met mobiel nummer bellen naar een 0900 nummer) te bellen naar dit nummer, maar ook dat lukt niet.

Met mijn mobiel krijg ik wel verbinding maar dan kost het me nogal wat. 1.3 per minuut ofzo. En ook al heeft de visumaanvraag wel meer gekost.... vind ik dat toch afzetterij en zonde van het geld.

Hebben er nog meer mensen problemen gehad met dit specifieke nummer? Of nog ideen over hoe we goedkoop naar het betreffende nummer kunnen bellen? Hoe doen jullie het?

ik gebruik de telefoon op mn werk hahaha :lol: :grin: dr wordt hier regelmatig naar het buitenland gebeld dus dat valt niet zo op lol

ik vraag me alleen af waarom je naar australie belt en niet gewoon naar duitsland, waar de ambassade zit?

omdat ze in adelaide mijn aanvraag in behandeling moeten gaan nemen toch?

Daarbij word bellen naar australie in hun office times lastig :)
05:00 ben ik nog net niet op mijn werk.

Er lopen al een aantal draadjes over goedkoop bellen naar Australie:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2977.0
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2474.0

Als je even zoekt zul je er nog wel meer vinden.

Er zal er (hoop ik voor jou) toch wel 1 bij zitten die je kan verbinden met +61 1300 364 613?

Ik gebruik zelf ook VOIP(buster) voor bellen naar het buiten en binnenland.

Het gaat echter in dit geval specifiek om het telefoonnummer van de immi mensen (general skilled visum):
+61 1300 364 613

Om de een of andere reden krijg ik hiermee geen verbinding (behalve dan met mijn mobiel direct)
Ik denk dat het iets met het 1300 nummer te maken heeft wat volgens mij gelijk staat aan een 0900 nummer in nederland.

Aangezien hier vast veel mensen zijn die wel eens naar de immi mensen gebeld hebben vroeg ik me af hoe hun dat gedaan hebbenn

Terwijl jij je bericht aan het tikken was, heb ik mijn bericht aangepast.

Wat ik bedoelde is dat er in de oude draadjes vast wel 1 bedrijf bij zit waarmee je naar het 1300 nummer kunt bellen. Ik geloof dat ik een aantal jaren geleden Teledump ofzo gebruikte en heb volgens mij toen ook met de immigratiedienst gebeld.

Kom zelf ook niet verder dan bellen via m'n werk. Moet vaak om 06.30 uur al beginnen en zit dan alleen. Heb ook een deal met de telefoniste die de rekeningen controleert, zij is van mijn snode plannen op de hoogte en accoordeerd te dan ook gewoon!
Anders gewoon bellen vanaf een gewonen vaste telefoonlijn? Is vaak nog het goedkoopst als je dat vergelijkt met via een mobiel bellen

Sacha

En via skype?? Anders idd even iemand met een vaste telefoonlijn vragen.. al die voordeelnummers werken wel op een vaste telefoon (lijkt mij) en volgens mij kun je echt spotgoedkoop bellen!
Ik heb laatst ook via vaste telefoon naar australie gebeld (zonder voordeelnummers) geen idee hoeveel het koste want ziggo heeft mij nog steeds niet de rekening gestuurd (ergesn in Oktober) en ik ga Ziggo daar ook niet aan herinneren ;) hun slechte organisatie en mijn vele telefoonkosten (mobiel! want het probleem was dat vast niet wou werken) echt enorm waren, dus dit is maar voor hun rekening. ;)

0800 en 0900 pakt Voipbuster ook niet en een 1300 nummer is vergelijkbaar!
Je kunt natuurlijk proberen een bestaand nummer (landline)een beetje te verdraaien (de laatste 3 nummers) tot je een nummer hebt waar wel op gereageert wordt en dus wel kunt bellen met Voip.

Bedankt voor de reacties allemaal! (niet dat ik ze al aan de lijn heb gehad maarja :))

teledump zegt: bellen naar dit land is nog niet mogelijk (daar gaat dus duidelijk iets helemaal mis)

Jammer genoeg hebben we hier geen vaste lijn. Zou ik een keer snachts bij mijn moeder moeten bellen ofzo. Of toch mobiel bellen en dan veel geld ophoesten....

denk denk

Ik zou gewoon bij je moeder langsgaan.. gelijk een goed excuus om een nachtje te blijven slapen en weer in de watten te worden gelegd (geen eigen eten koken e.d.)  :p :grin:

[quote author=n2go link=topic=9969.msg137205#msg137205 date=1240329477]
teledump zegt: bellen naar dit land is nog niet mogelijk (daar gaat dus duidelijk iets helemaal mis)

Jammer genoeg hebben we hier geen vaste lijn. denk denk
[/quote]

Laatst vanaf een vaste lijn naar ´Adelaide immi´ geprobeerd te bellen met telediscount (ook zoiets als teledump denk ik) en kreeg dezelfde melding: bellen naar dit land is nog niet mogelijk. Terwijl met hetzelfde telediscount (20 ct per minuut!) kon ik wel naar ´Queensland immi´ bellen, geen 1300 nummer..!
Dus met een vaste lijn kom je niet veel verder.. ik heb uiteindelijk maar gewoon gebeld. Lig toch minder wakker van een iets hogere rekening dan van m´n vragen ontbeantwoord laten  :smile:

Marika

Wij bellen altijd via SkypeOut... werkt prima. Altijd bellen om PRECIES 01:30 AM , dan opent namelijk Adelaide en hoef je nooit te wachten.
Als je later belt, dan moet je soms wel 3 uur wachten....

yep , naar dit nummer :
+61 1300 364 613

TIP : Het is een computergestuurde 'openingstijd'. Als je naar deze site gaat : http://www.timeanddate.com/worldclock/city.html?n=5
En dan PRECIES op de seconde om 09:00 belt local time, dan ben je absolute nummer 1 , en heb je altijd direct contact.

jeeeeeeeeej net met skype geprobeerd en dat lukt wel!!

voor bellen met immi:
SKYPE > VOIPBUSTER

THANK YOU!

Back