Op het forum heb ik hier al het een en ander over gelezen, en alle opties zijn in ieder geval voordeliger dan dat het normaal zou zijn
Toch heb ik nog een andere vraag.... Wat is de beste (goedkoopste) manier om met je mobiele telefoon naar Australië te bellen? Ik heb meestal niet de beschikking over een vaste telefoon, vandaar.
In het begin belde ik gewoon met mijn mobiele telefoon (Orange abonnement) voor EUR 1,50 p/m :-o Na een paar maanden van rekeningen van 4 cijfers is dat niet echt leuk meer :-(
Nu heb ik internationale telefoonkaarten van het GWK, wat op zich een redelijk goedkope manier is, komt uit op zo'n EUR 0,50 p/m van mijn mobieltje naar een Australische mobiele telefoon. Dat is iets goedkoper dan via teledump (waarbij ik het tarief van teledump moet optellen bij mijn lokaal Orange tarief). Naar een vaste telefoon in australië heb ik het nog niet uitgerekend, maar dat is als het goed is ook vergelijkbaar met teledump, iets goedkoper denk ik.
Het komt er met dit soort dingen eigenlijk op neer dat ik vanaf mijn mobiel lokaal tarief (EUR 0,225 p/m) betaal, plus het tarief van bijvoorbeeld de internationale telefoonkaart of teledump. Die laatste tarieven zijn dus een paar cent p/m naar een vast nummer in Australië, en ergens rond de 25-30 cent p/m naar een Australische mobiele telefoon.
Maar nu zie ik vandaag iets op
bellen.com. Er staat een soort van vergelijking van dit soort aanbieders en daarbij zie ik ook staan
belgigant.nl. Naar een vast nummer in Australië is het tarief EUR 0,04 p/m, wat dus enigzins vergelijkbaar is met bijvoorbeeld teledump. MAAR! Naar een mobiel nummer in Australië is het ook EUR 0,04 p/m! Dit is dus veel en veel goedkoper dan alle andere aanbieders die ik tot nu toe heb gezien. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar voor zover ik kan zien is het echt waar. Kent iemand deze 'belgigant' of heeft er zelfs iemand ervaringen mee? Ik wil toch wel erg graag weten of het wat is, het zou veruit de goedkoopste manier zijn om naar een Australisch mobieltje te bellen!
Groeten, Jason