bellen via de computer (skype)

Weten jullie dat je via de computer met Skype gratis kunt bellen over de hele wereld met andere skypers?
Dit programma kun je gratis downloaden via www.skype.com.
Je kunt ermee ook naar niet skypers bellen voor ongeveer E 0,5 per minuut.
Wij hebben het geinstalleerd en het is heerlijk om nu zo goedkoop te bellen.
Hoef je eindelijk niet meer op je horloge te kijken.
Het is wel handig om een snelle internetverbinding te hebben, anders is de verbinding niet zo goed.

Gabriëlle 

Yep!  http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,747.0.html :up:

Het is idd heeeel handig!!!
Mijn moeder ze het nu ook vaker aan!

Toch zet ik het niet al te vaak aan, mijn schoonmoeder zit er veels te vaak op!!  :evil:

Hi!

Is het makkelijk in het gebruik? Het zou voor ons ook een uitkomst zijn want we zitten regelmatig aan de telefoon. Moet je een soort van abonnement nemen? Ben eigenlijk wel benieuwd naar nog meer persoonlijke ervaringen.

Thanks!
Syl

Nee, het is eigenlijk heel gemakkelijk.
Ga naar http://www.skype.com en download daar de versie van je keuze
(Skype is er nl. voor Linux, Macintosh en Windows)

Installeer vervolgens het pakket en je kunt contactpersonen toevoegen.
Je hebt wel een microfoon en speakers nodig (en dus een soundcard, maar die zit tegenwoordig standaard in een computer).

Succes

Kun of wil je het niet via de computer doen,kun je ook via 1649 bellen.Meestal voor 3,5 cent per minuut,en soms hebben ze ook aanbiedingen en dan bel je voor maar 1 cent per minuut.Dus ook redelijk goedkoop.zie www.bel1649.nl

groetjes M5

Toen Mark en ik elkaar nog niet i.r.l. kenden spkypten we wat af. Meestal stond het gewoon aan. Het leuke is ook dat je je geen zorgen hoeft te maken om de tijd. Het is ook niet erg als je achter de pc zit, zit te werken of te typen, en even niets zegt te gen elkaar. Het is erg makkelijk en met een webcam erbij wordt het nog veel leuker!  :)

Voor de ervaren skypers:

Is het waar dat skype eigenlijk alleen maar goed werkt met logitech spullen (headset/webcam)?
Dat beweerde men in de winkel namelijk. Maar ik weet niet of zij extra verdienen aan logitech... ;)

Groet,
Sander

Sander: das complete onzin....ik heb een paar standaard speakers en gewoon een standaard microfoon...en het geluid is perfect bij mij....Logitech is gewoon duurder en op die manier probeerden ze je meer geld te laten betalen dan nodig....

Precies! Voor Skype heb je niet een bepaald merk nodig omdat het anders niet goed zou werken. Een webcam is voor Skype zonde van het geld, want webcams worden niet ondersteund :|.

Thanks, ja ik vond het ook al een raar verhaal...  :-D
Hhmm, met skype dus geen webcam...nou ja, maakt niet uit want ik wil er toch eentje...is geloof ik bijv. te gebruiken met yahoo messenger e.d.

Iemand nog tips voor een goede webcam dan wel headset?

Van www.skype.com :
I have a webcam. Can I use Skype to make video calls as well?
Our current focus is to make the best voice-application on the planet. But we will be adding many new and exciting features in the future and video-calling is high up on the wish list.

Dus nog ff wachten...

als wij skypen zetten we op dit moment ook msn msgr aan.
Via dit programma zetten we de webcam aan.
Werkt geweldig.
En wij hebben op dit moment een webcam van logitech.
Hiermee heb je niet eens meer een microfoon nodig.
Iedereen verstaat ons luid en duidelijk

Sinds een week of 2 is het helaas niet mogelijk om via skype te bellen naar niet-skypers. Verry ennoying dus.
Ik heb op het forum van skype gekeken, maar iedereen schijnt er last van te hebben. Heel vervelend dus, want het scheelt veel geld.

Als je wel wilt webcammen kun je ook via MSN kletsen. Dit heb ik gebruikt met een vriendin in Canada. Het werkt redelijk goed. Skype heeft wel eens kuren. Dan moet je de verbinding even opnieuw maken. Dat helpt meestal wel. Maar MSN is minstens zo goed. En je kunt elkaar zien. Je kunt bij MSN kiezen of je met beeld, zonder beeld, met geluid, of zonder geluid wilt. Bovendien kun je ook MSNen zonder hotmail account.

Dat wilde ik nou ook net vertellen, ook de nieuwste versie van MSN messenger (7.0 beta) werkt prima, voor webcam of geluid ben je natuurlijk ook weer afhankelijk van de apperatuur die de andere gebruiker heeft.
Ik heb ook lange tijd skype gehad, maar was daar uiteindelijk niet zo tevreden over. Skype heeft inderdaad(tegen betaling) de mogelijkheid om ook naar vaste nummers te bellen, maar is dan bijna net zo duur alsdat je een goedkope aanbieder van telefonie zoekt!

Ik zie alleen maar voorstanders van MSN hier, maar er zit zeker ook een nadeel aan.

MSN heeft als nadeel dat het nogal vaak struikelt over NAT-routers v.w.b. geluid en beeld. En NAT-routers zie je tegenwoordig steeds meer. Op dit moment ondersteunt Skype nog geen video, maar wie weet willen ze daar in toekomstige releases wel mee bezig. Het geluid van Skype vind ik nog steeds erg goed. Tjsa, het is een consessie die je maakt...

En het voordeel van Skype is, dat, stel dat ze in de toekomst video gaan implementeren, ze dat niet alleen voor de Windows versie doen, maar ook zeker voor Linux en MacOSX.
Microsoft ontwikkeld nu MSN voor Windows (ik weet niet zeker of de MacOSX versie ook van Microsoft is) maar voor Linux bijv. ontwikkeld Microsoft niets, omdat Microsoft dat besturingssysteem als grootste opponent ziet van de toekomst. Nu zijn er wel mensen die daar op inspringen (bijvoorbeeld aMSN), maar deze kent nog niet zo veel functionaliteit als de windowsversie...

[quote author=jufrebekka link=topic=1044.msg9022#msg9022 date=1108296089]
Bovendien kun je ook MSNen zonder hotmail account.
[/quote]Hmmm, dit is mij nog niet gelukt. Als ik MSN Messenger installeer, moet ik of een Microsoft paspoort aanmaken (nee dank je) of een hotmail account (ook liever niet), het lukt me niet mijn yahoo account ervoor te gebruiken. Noodgedwongen -veel vrienden en familie in NL zitten nou eenmaal bij MSN- heb ik dus maar een hotmail account aangemaakt, die ik dus enkel en alleen voor messenger gebruik. Als je mij kunt vertellen hoe ik een MSN account kan aanmaken zonder hotmail account, graag!

Ga naar: http://www.passport.net en druk daar op die lelijke button met de tekst: Registreer je vandaag nog voor je gratis .NET-paspoort.

Daar heb je de mogelijkheid om bij het aanmaken van een passport een ander e-mail adres te kiezen...

Omdat alles bij M$ valt en staat met je e-mail adres is je e-mail adres de unieke sleutel tot allerlei andere dingen. Betekent ook dat je je contactpersonen opnieuw moet aanmaken in MSN Messenger (wat mij ervan weerhoudt om een nieuw passport aan te maken....(maar ik denk dat ik dat pas doe als ik eenmaal in Oz. ben)....

Succes

[quote author=Ron en Gabriëlle link=topic=1044.msg8982#msg8982 date=1108214673]
Sinds een week of 2 is het helaas niet mogelijk om via skype te bellen naar niet-skypers. Verry ennoying dus.
Ik heb op het forum van skype gekeken, maar iedereen schijnt er last van te hebben. Heel vervelend dus, want het scheelt veel geld.

[/quote]

Hello,

ter info er is nu Dualphone op de markt:
"The DUALphone is a cordless telephone that can be connected to a normal telephone socket and a USB port on a PC. The display shows whether your friends who also use Skype™, are online. If they are, you simply have to press the appropriate green button and talk to them for free – no matter where they are in the world"

Het is mogelijk om de telephones overal in Europa aantesluiten, want zij hebben de DECT normen. het lijkt erop dat je ook bijna overal ter wereld kunt gebruik (behalve midden africa, middle oosten).

Als je meer wilt weten dan gewoon dualphone of skype als zoekwoord op Google.

gr

Citavm

Ik ben nu bij de KPN bezig met "voice over IP". Dat betekend eigenlijk dat je straks (kan nu al, alleen nog niet gangbaar) gewoon vanaf je eigen computernetwerk/PC via internet naar het 'vaste' net kan bellen. Dat noemen ze PSTN gateways. Het onderscheid tussen het internet en telefoonnet zal dus langzaam aan verdwijnen. Ik heb thuis bijvoorbeeld geen telefoon centrale, maar een computer die alle telefoontjes 'doorschakeld' naar mijn computer(netwerk). Ik bel en ontvang al mijn telefoontjes dus via een programma soortgelijk aan Skype... Je kan ook gewoon een speciale telefoon kopen die je op je netwerk aansluit (http://www.cisco.com/en/US/products/hw/phones/ps379/ps5056/index.html).

Dat bellen via de kabel van UPC en Scarlet1 etc. zijn eigenlijk precies hetzelfde. Het mooie is dat je dus eigenlijk met Skype ook naar vaste nummers overal ter wereld kan bellen, mits je toegang hebt tot zo'n PSTN gateway in dat land.

Ik hoop dat mijn verhaal te volgen is... Niet dat het jullie interesseerd waarschijnlijk  :wink: ghehehehe

Je kan natuurlijk ook met 1649 bellen 3.5 c/pm en vaak nog een maandje 'on special'1 c/pm
meer info bel1649.nl
Daaaag
Gerrit

Back