Ben niet zo nieuw maar wel in het nieuwe homeland aangekomen

orka

New Member
Hoi , 6 Jan. zijn wij dan aangekomen in Melbourne, Glen Waverley om exact te zijn.
We zijn binnen het jaar over gekomen met een 457 visa.
En alles gaat goed met ons, Ron is al druk aan het werk de beide meiden 7 & 8 jaar hebben het goed naar de zin op school en dan word het voor mij ook een stuk makkelijker van. De meiden hebben een boel te doen op school elke dag extra engelse les, zwemmen muziek en buitenlands taal.... je raad het nooit..... japans en het gaat goed, gebarentaal doet goed mee.
Vandaag gehoord dat de container 24-02 aankomt en dan maar hopen dat wij hem ook snel aangeleverd krijgen.

P.s. als iemand deze kant op komt en wil zich aanmelden bij medicare  (altijd doen!) meen dan wel je oude ziektekostenkaart mee, dus niet in de container doen.
Mijn rijbewijs hebben ze zo omgezet geen test. Bij het aanschaven van een autoverzekering helpt de no claim van de verzekering uit Nl. Neem dus mee een polisblad waar je no claim op staat bij mij namen ze dat zo over, dus ik heb hier de Nl no claim op de aus. autoverzekering.  Groetjes Karin

Hoi KArin, welkom op het forum en veel succes in jullie nieuwe thuisland! En bedankt voor de tips!  :up:

Sara

Hoi Karin, Ron en kinderen,

Welkom op het forum  :hi:

Leuk om te lezen dat alles goed gaat, hopelijk hebben jullie inderdaad snel je eigen spullen.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea

Wat leuk om te horen dat het allemaal zo goed gaat, veel plezier en we hopen nog veel van jullie te horen.

Astrid  :fish:

Hoi Karin,

Top om te horen hoe het jullie nu vergaat in Glen Waverley, Katrina en ik hopen 27 mei aan te komen in Upway.
Natuurlijk kennen we Glen Waverley. :-D

Bedankt voor de tips, nu weet ik in iedergeval wat ik mee moet nemen.
Had je trouwens ook een internationaal rijbewijs mee genomen?

Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier in Glen en Australie en wie weet komen we elkaar nog tegen.

Groeten,
Koen  :up:

Hoi Karin,

Als je nog meer goede tips hebt,........... :up: :up: :up:

groetjes en natuurlijk welkom op het forum

groetjes Miranda  :)

hoi karin, fijn dat alles zo goed gaat, ook met jullie kinderen, hadden zij al een engelse cursus gedaan voordat jullie naar OZ verhuisde? Wij willen ook met twee kinderen naar OZ en de jongste is 3 en die red zich wel. de oudste is net 7 en heeft nu nog een jaar om engels te leren, wat zijn jullie ervaringen!

verder veel geluk daar
:beach:

Wij zijn hier met onze kindjes (2 en 5 jaar) nu net 4 maanden. Zij konden geen woord engels. Iris de oudste zit nu net 3 weken op school en spreekt echt al een aardig woordje engels. Maak je daar maar geen zorgen over, ze pakken het echt heel snel op!! Iris kan zich al heel goed redden :up:

Hoi Karin & Ron en kids,

:hi: op het forum ..... en bedankt voor de tips! Vertel meer over je rijbewijs .... interessant hoor! Wat een mazzel dat je geen test hoef te doen!!! 

groetjes,
San & Andrew

LIN bedankt,
dit is eigenlijk het enige waar ik me een beetje zorgen over maak, maar nu ik dit lees  denk ik inderdaad dat het wel zal meevallen. Ik heb er wel meer over gelezen dat kinderen verbazend snel een taal oppikken en engels is niet echt een hele moeilijke taal.

Onze kids en wij hebben geen engelse test hoeven doen, en de kids hebben geen engels gehad ze zijn 6 & 8 jaar, maar hier op school doen ze er veel aan en ze willen het ook graag leren dus dat komt wel goed.
Alleen de 2 de taal die vind ik moeilijk...... Japans.
Voor de rest zijn de schooldagen een stuk langer dan in NL. hier 5 dagen van 9.00 tot 15.30 uur en geen middag vrij.
Maar wel sport middag muziek middag dus na school hebben ze ook vrij.... huiswerk! extra lezen en Kirsten zit in grade 3 dus die heeft wel huiswerk. Niet heel veel maar wel elke dag een 15 min. lezen spelling en rekenen.

Het wonen in Glen Waverley is leuk alles is dichtbij Melbourne city 25-40 min. op zondag met de tein 2.50 dollar, groot winkelcentrum  overal trouwens, bieb, noem maar op. Het strand is 25 min. rijden Dus de meiden hebben al op een surfplank gelegen. en gezomen in de zee, ik ook maar ik vond het water wel fris, 22 graden. Nu al verwend!!!
Ja ik had een internatinaal rijbewijs meegenomen omdat je daar 1 jaar op kunt rijden in Aus. en ik wistniet beter dan dat ik een test moest doen dus ik dacht kan ik eerst hier oefenen voordat ik examen moet doen. Maar het rijden is niet zo lastig het onnadenkend oversteken dat loopt wel fout af ........ je kletst met de kinderen en je kijkt eerst de verkeerde kant uit...... voor hier dan de verkeerde kant. Maar tot nu toe geen deuk. Zo tot de volgende keer dan maar  en tot ziens  Karin

Back