Berlijn (2)

vanrest

New Member
Beste mensen,

Het is rond! Het visum zit in mijn passport !!

Eerder vertelde ik al dat we naar Berlijn zouden afreizen om persoonlijk met de imigration officer te spreken. Dit is inderdaad begin november gebeurd.

Om 10:00 uur hadden we de afspraak staan en om 11:00 uur verlieten we de ambassade met het goede nieuws dat de visum toegekend zou worden. 's Middags nog even terug om het passport op te halen en toen zijn feest we gaan vieren !!

Als we nu terugkijken is het heel eenvoudig en probleemloos gegaan. Dat komt natuurlijk deels omdat ik met een Australische vrouw getrouwd ben en we nu inmiddels al twee kleine kinderen hebben (met twee nationaliteiten). Dit maakt het gewoon makkelijker om een permanente visum te krijgen. Ik hoef dus niet nog eens na twee jaar een vernieuwde aanvraag te doen. Ik heb direct het permanente visum gekregen.

Goed....nu kunnen we ons op andere zaken gaan richten zoals belastingen, sociale verzekeringen, pensioenen en belastingvrij auto's kopen en al dat soort dingen. Want wat betekent het precies als je je geboorteland voorgoed verlaat?

Effin, wordt dus vervolgd.

GEFELICITEERD! Ja, ik ben ook zo makkelijk aan een (PR)visum gekomen. Ik zit dus nu midden in de verhuis en opruim stress. Aan belastingen en zo wil ik niet eens denken 8) 8) 8) Dat zie ik dan wel weer, als ik met m'n zomer tenu op de veranda van ons huisje zit :wink:

maarre.... waar wil je belastingvrij auto's gaan kopen eigenlijk???? 8) 8) 8) 8) 8)

KC

KC said:
GEFELICITEERD! Ja, ik ben ook zo makkelijk aan een (PR)visum gekomen.

maarre.... waar wil je belastingvrij auto's gaan kopen eigenlijk???? 8) 8) 8) 8) 8)
KC

Ook van mij: gefeliciteerd ! :D

Maarre. inderdaad, die vraag wilde ik ook al stellen, KC !

En kan ik dan gelijk een belastingvrije auto voor mij bestellen ? :wink:

Nou geniet er maar van !

Ingrid.

Dat is mooi! Gefeliciteerd!
En ook ik heb dezelfde vraag als KC en Ingrid... :mrgreen:

Back