Berlijn (3)

vanrest

New Member
Beste mensen,

Nog een paar dagen en dan vetrekken we voor twee weken naar Australie !!

De titel van dit bericht is eigenlijk een vervolg op eerdere berichten en is niet erg toepasselijk voor dit bericht. Maar ja....tsja....

Zoals ik al eerder vertelde, heb ik mijn visum in november bij de Australische ambassade in Berlijn opgehaald. In de tussentijd ben ik verder gaan voorbereiden en heb ik contacten gelegd met recruitment agencies in Australie.

Nu wordt het straks twee weken lang job interviews aflopen en de woonomgeving bekijken. Ik heb vrij veel interviews gepland staan wat erg positief is! Ik had niet gedacht dat het zo soepel zou gaan. De afspraken staan en ik ben nu druk aan het voorbereiden. Want ja, wat wil je gaan doen? Hoe vergelijk je je huidige salaris met die in Australie? Et cetera.

Een weekje Sydney en een weekje Melbourne. En dan weten we (hopelijk) meer!
 
Hi,
Ik ben hier net nieuw.
Ik wou je succes wensen in al je interviewen!
Ook, als je tijd heb voor dat je weggaat kun je mij vertellen hoe je alle interviewen geregeld heb en welke recruiters je gebruikt heb?
Mijn man gaat voor de spouse visa (wij hopen volgende maand naar berlijn te gaan) en wil net als je ook allelei afspraken plannen in een 2 tot 3 week periode in de hoop dat hij daar een baan kan vinden. Wij hopen naar Brisbane te gaan en hij is adjunct financial director hier dus zoekt daar een soort gelijk functie of financial controller. Ik ben zelf australische en kan niet wachten om naar huis te gaan!!!!!!!
Bedankt alvast,
Freya.

P.S. Ik kom zelf uit Sydney....geweldige stad! Melbourne is ook heel erg mooi, enige tegendel (in mijn ogen dan is het weer)
 
Freya,

Bedankt voor je berichtje.

Ik ben inmiddels weer terug in het kouwe kikkerlandje !! Ik ben blij dat ik die twee weken geinvesteerd heb om eens te kijken wat er aan banen beschikbaar is en hoe de arbeidsmarkt er uberhaupt bij ligt. Vanuit Nederland is dat toch een stuk lastiger en je maakt door deze aanpak bij de recruitment agencies een professionele indruk. Okay, het kost wel een paar centen, maar de investering is het dubbel en dwars waard. Als bij familie kan overnachten dan bespaar je daar weer wat kosten.

Ik kan je vertellen dat de economie momenteel goed draait en dat de banen (in zekere zin) voor het oprapen liggen. Ik had het gevoel dat Australie nu in dezelfde situatie zit, als Nederland een jaar een vier geleden. Toen was een e-mail voldoende om uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek. Nu zit met ook te springen om mensen.

MIjn gesprekken zijn zeer positief verlopen en ik ben nu druk bezig met de follow ups.

Ons doel is wel om ons in Melbourne te vestigen. Er gebeurt momenteel veel in Melbourne en het is in mijn ogen net even (qua prijspeil) wat normaler dan Sydney bijvoorbeeld.

Recruitment agencies.......mmmmm.....Brisbane is net even iets anders. Het financiele centrum is Sydney en daarna wellicht Melbourne. Ik weet niet hoe dat met Brisbane zit. Agencies metwie ik o.a. gesproken heb, zijn: Robert Walters, Michael Page, Carmichael Fisher, Hudson Recruitment (dit zijn de grote jongens) en daarnaast nog een aantal boutique recruitment agencies of executive search firms.

Veel succes !

Cheers,
 
Hi,
Ik zag net je post!
Bedankt voor je reactie.
Melbourne is idd goedkoper dan Sydney en ook een heel 'Cosmapolitan City'.
Fantastische dat je reis je wat opgeleverd heeft. Gefeliciteerd. Laat ons wel weten als je wel een baan krijgt?
Bedankt voor je tips met de recruiters. Wij gaan er ook zeker achteraan, Bedankt.
Freya
 
Back
Top