Berlijn Creditcard

Pamandgeorge

Active Member
Even een vraagje, kan het in vorige topics niet vinden.
Moet je met je creditcard een PINcode intypen, als je in Berlijn voor de fasttrack procedure ga?
Weet namelijk m'n pincode niet meer, gebruik 'm alleen voor internet aankopen, vandaar.

groetjes    Johan

Dat weet ik niet, ik weet wel dat je een nieuwe code van je cc kunt aanvragen. :wink:

grt Jacky

Hi Johan,

In bijna alle Europese landen heb je je pincode nodig. Gewoon even opvragen bij je cc mij.

Succes!

Huh? Je kunt toch nog altijd met je handtekening betalen, of heb ik iets gemist? Of wil je misschien geld uit de muur halen met een credit card.

Voor wat ik begrepen heb is dat je in Europa tegenwoordig ten alle kan worden gevraagd je pincode te gebruiken. Als ik het mij goed herinner zijn er in 2007, vlak voordat ik wegging, nog veel waarschuwingen geweest dat je ook bij bijv. de toll wegen in frankrijk je pincode nodig had.. het stond toen uitgebreidt in de krant.. in hoeverre je nu ook daadwerkelijke je pincode moet gebruiken.. geen idee!

Visa heeft dit gestart als uitbreiding op de veiligheids eisen.
Sommige andere kaarten zullen dit ook gaan invoeren als de kaart vernieuwd word.

Hier in Australie heeft Mastercard het ook en in veel winkels vragen ze sign or Pin ?

Gr,
johan

Wat ik specifiek wil weten of ik in Berlijn m'n pincode nodig heb, dus als iemand recent daar geweest is, graag een antwoord.
groetjes    Johan

Er even van uitgaande dat je met "Berlijn" de "Australian Embassy" in Berlijn bedoelt......wij hebben daar helemaal geen creditcard hoeven laten zien. Daar haalden we nl. ons visum op, dus alles was al betaald....je hebt het wel over een "fasttrack" procedure, maar velen van ons zijn al een tijdje uit de visumaanvraag procedure, dus wellicht gaat het hier over een spouse visum en moet je die wel direct ter plekke betalen in Berlijn? Daar heb ik echter geen idee van......

Als je het zeker wilt weten dan waag je er toch een telefoontje aan en bel je de Australian Embassy in Berlijn?

[quote author=Pamandgeorge link=topic=9768.msg132828#msg132828 date=1235263940]
Wat ik specifiek wil weten of ik in Berlijn m'n pincode nodig heb, dus als iemand recent daar geweest is, graag een antwoord.
groetjes    Johan
[/quote]

Of je met 'Berlijn' de ambassade bedoelt maakt niet uit. Wanneer het in Duitsland al is ingevoerd (wat dus per cc maatschappij verschilt) zal het in de ambassade niet anders zijn. Voor Visacards heb je daar en overal in Duitsland je pin nodig, voor andere kaarten zie info op hun site.

Vaak heb je voortaan inderdaad je Pincode nodig.
of dat specifiek ik berlijn is weet ik niet
Waarom neem je niet het zekere voor het onzekere en vraag je die code evn op bij je maatschappij?

hmmz... ik heb met een creditcard nooit mn pincode hoeven intoetsen....daar is het toch een creditcard voor? alleen als ik cash uit de muur wil halen.... nu heb ik hem geloof ik nog nooit in duitsland gebruikt, tenzij via internet, dus ik kan je helaas niet helpen.
maarre....je kunt in berlijn toch ook cash betalen of niet? of is dat geen optie voor jou? dat was ik iig van plan... mn creditcard is uitgemaxd, dus denk dat ik daar niks voor krijg :S haha

ik zou idd anders ef bij de bank een code aanvragen, als je tijd hebt... wanneer moet je erheen?

succes in ieder geval!
groetjes nicole

Probleem opgelost, heb m'n pincode weer terug gevonden.
Voor de zekerheid even naar de flappentap gelopen en uitgeprobeert.
Bedankt voor alle antwoorden.

@ Nicole, ik had de indruk, dat je alleen met een creditcard betalen kon in Berlijn.
            Afgelopen vrijdag stond iemand van de ambassade op het antwoordapparaat,
            met een direct nummer, dus maandagmorgen bellen voor een afspraak.
            Ga proberen voor komende vrijdag, de 27 feb. Laat het wel weten.

groetjes    Johan

Mooi! Weer wat stress minder. En dat kan je denk ik wel gebruiken want zo'n visum aanvraag lijkt me nogal stressvol  :up:

Ga proberen voor komende vrijdag, de 27 feb. Laat het wel weten.

haha...misschien zien we elkaar daar nog dan! als ik me niet vergeet kun je daar ook met cash betalen, tenminste ik geloof dat die vrouw dat aan de telefoon zei... anders heb ik een probleem!
succes maandag! ik hoor wel wanneer je gaat!

groetjes!

@ Nicole, 27 feb. was vol, dus ik heb een afspraak voor 10 uur maandagochtend 2 maart.
Mooi rustig op zondag met de trein heen en maandag avond weer terug. Op die manier kost het ook maar 1 vrije dag van het werk.
Je kan inderdaad ook cash betalen.

groetjes    Johan

Back