BERLIJN

Dutchtreat

New Member
Inmiddels is mijn partner weer terug naar Australie.
Ik ga er eind v.d. maand naartoe.
Dan hebben we als het goed is alle spullen en kan het
door naar de ambassade.
Kun je ook alleen naar de ambassade toe voor het visum
of ben je verplicht om met z'n tweeen naar het interview
te gaan?
 
Gewoon maar even naar Berlijn gebeld, nou ja even  :roll:
Ze vinden het fijner als je met z'n 2en komt, maar als dat niet mogelijk is, is het ook ok als je alleen langskomt.
Ik zou teruggebeld worden om een afspraak te maken, dezelfde dag nog, en anders de dag daaropvolgend.
Gisteren toch maar weer gebeld en er werd gezegd we zijn erg druk, het kan wel een week duren voordat we terugbellen voor het maken van een afspraak.
Ik vraag me nu toch af, als het maken van een afspraak al een week duurt, hoeveel tijd moet de rest dan niet in beslag gaan nemen?  :|
 
Hmm, echt vrolijk wordt je niet van dat soort gesprekken.
Waarom zeggen ze dat niet gelijk als je belt, in plaats je in de waan te laten dat ze je echt dezelfde dag nog gaan terug bellen. :up:
 
Over het algemeen komen medewerkers om in de bureaucratie van het eigen bedrijf. Ze weten gewoon niet meer waar ze aan toe zijn....Dat is niet alleen bij bedrijven zo, maar ook regeringen kunnen er wat van (kijk naar ons eigen kleine kikkerlandje).....De ene regel sluit de ander weer uit en zonder aanwezigheid van dit, mag je dit weer niet en bla bla bla .......

(kortom: je wordt er ronduit gestoord van)...

M.a.w. het enige wat helpt is veel, ontzettend veel geduld hebben met dit soort instanties....
 
Ik ben heel geduldig, en wacht nog steeds.....want er is nog steeds niet teruggebeld.
Wel ben ik er nu van OVERTUIGD dat het veel beter is om je spullen persoonlijk daar af tet geven, want als ze er al een week over doen om je terug te bellen voor het maken van een afspraak (en ik ga nu uit van een week, maar wie weet duurt het wel langer?), hoelang gaat het dan wel niet duren voordat je je visa hebt als je de spullen op gaat sturen.....???
 
Hi Dutchtreat,
Ik had op een donderdag voor en afspraak gebeld. Zou wel die middag of op vrijdag teruggebeld worden. Mooi niet. Ik heb de volgende dinsdag weer gebeld en was de volgende dag s'middags teruggebeld. Die vrouw zei dat zij wel heel druk waren, zij was heel aardig. Ik mocht zelf zeggen waneer ik een afspraak wou. Ik had een maand vooruit geplaand zodat wij alles op tijd klaar zou hebben. Wij hebben een afrspraak volgende week vrijdag!

Als ik jouw was zou ik tot vrijdag wachten en als je niks gehoord heb weer bellen (tussen de middag of s'middags en half uur voor dat ie dicht gaat). Heel veel sucess.

Groetjes,
Freya
 
Natuurlijk niets gehoord dus ik ga nu bellen!!!!!
BALEN HOOR dat het zo lang duurt.
Vanochtend naar het Prinsengracht geweest voor foto's en bloed.
Volgende week naar de paneldokter.
De week erop 2 weken naar Australie.....en dan hopelijk eind april ergens
mijn interview in Berlijn kunnen plannen.
Wish me good luck!

Yvon
 
In eerste instantie natuurlijk weer geen succes!
Maar toen toch even duidelijk aangegeven dat ik het belachelijk vind
dat je 3x moet bellen, en dan na 1,5 week nog niets hebt gehoord.
Of dat het was weet ik niet, maar een half uur later werd ik gebeld
door......de Australische ambassade in Berlijn....en eindelijk heb ik dan
mijn afspraak: 22 april om 11.00 uur!!!
Maandag naar het Prinsengrachtziekenhuis geweest en vandaag
dan de dokter gebeld, die had pas tijd op 1 april, maar dan zit ik in
Australie (ff 10 dagen naar mijn moppie toe....moest gewoon...LOL),
dus deze afspraak staat nu voor 7 april.
Ik heb alles rond, Peter moet nog wat statements hebben, en dan
is hopelijk alles precies op tijd gereed voor de 22ste.
Nu hou ik alleen nog maar mijn hart vast voor de medische test bij
de dokter. Heb hoge bloeddruk, gebruik ook medicijnen en de dokter
vertelde mij dat hij dan wat extra tests nodig heeft.......
Alleen dat al doet mijn bloeddruk stijgen....
Zal zo blij zijn als we alles achter de rug hebben en de felbegeerde
visa!!!!!!
 
Back
Top