Berlijn

Sandra

New Member
Hallootjes, hier wat vragen voor de mensen die zelf naar Berlijn zijn gegaan voor de schnell procedure

:arrow: als je een afspraak wilt maken, hoe lang moet je ongeveer wachten voor je terecht kan?

:arrow: hoe zijn jullie naar Berlijn gegaan (bus, trein, eigen vervoer)?

:arrow: heeft iemand nog tips voor hotels e.d. (denk aan locatie/prijs/enz)


Als ik nog meer vragen heb, dan hoor je het wel.. hiermee zal ik al heel erg geholpen zijn :D
 
hoi sandra,

kan je niet helpen met je vragen over de ambassade in berlijn, maar in februari ben ik met mijn aussie een weekendje naar berlijn geweest.

ik zou eens op de site van de deutsche bahn kijken (spoorwegen duitsland) - heb er toen voor 300 euro voor 2 personen een treinreis vanuit venlo en hotel voor 3 nachten geboekt, valt dus wel mee.

misschien is het ook wel mogelijk om via weekendjeweg.nl een goedkoop hotelletje te boeken en de treinreis apart te houden.

succes!

groetjes, tanja
 
Sandra said:
Hallootjes, hier wat vragen voor de mensen die zelf naar Berlijn zijn gegaan voor de schnell procedure

:arrow: als je een afspraak wilt maken, hoe lang moet je ongeveer wachten voor je terecht kan?

:arrow: hoe zijn jullie naar Berlijn gegaan (bus, trein, eigen vervoer)?

:arrow: heeft iemand nog tips voor hotels e.d. (denk aan locatie/prijs/enz)


Als ik nog meer vragen heb, dan hoor je het wel.. hiermee zal ik al heel erg geholpen zijn :D

Sandra, mijn verhaal staat al bij het "'de stand van zaken" onderdeel. (http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=647&start=30) Maar ik zag dat je dat ook al hebt gelezen omdat je er een reactie hebt achtergelaten.

Even over de wachttijd voor een afspraak: toen ik belde (begin november) waren er niet zoveel data meer vrij in november en december, in januari nog genoeg.....

Groetjes,

KC
 
Hoi Sandra!
Ons hele verhaal staat hier:
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=210727
Extreem lang, en in het engels, sorry!!

Ik weet niet meer hoe lang je moet wachte. Ik dacht dat wij een maand van te voren belde, en konden terecht op de datum die we wilde.

Met de trein.
Vrij duur, maar wel makkelijk. Ik weet echt geen details meer, sorry! Hoofd als een zeef :(

Hotel was niet aan te raden, want ver van het station af, en vrij ver van ambassade.
Maar kijk op www.weekendjeweg.nl
 
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar een rondreis door Duitsland gemaakt. Toen hebben we nooit in hotels geslapen maar in Hostels. Ook in Berlijn. Deze was niet van Hostel International (daar moet je een kaartje voor hebben) maar wordt gerund door studenten. Je moet wel met anderen op een kamer en het is natuurlijk niet zo luxe als een hotel. Maar de prijzen zijn veel vrienelijker. Wij hebben er in ieder geval drie prima nachten gehad.

Mitte's Backpacker Hostel
Chausseestr. 102
U6 halte Zinnowitzerstr.

www.backpacker.de

In onze reisgids stond deze aangestipt als aanrader. Mocht je nog meer adressen willen hebben. Dan roep je maar. Ik weet niet precies waar je moet zijn in Berlijn. Maar ik heb de reisgids bij de hand. Het is maar een tip.
:wink:
 
Backpacker hostel heel goed idee.

Wilde wij ook, maar waren allemaal volgeboekt, omdat het het International film festival was die week.
 
Hoi Sandra,

Toen ik belde om een afspraak te maken in Berlijn hadden ze nog een aantal plekjes in December (stuk of 3) en dan pas weer 6 januari of later.

Wij gaan met de trein (kleine 200 euro) dus da's wel duurder dan met de auto, maar ook weer makkelijker. Ik had geen zin om heel Berlijn te moeten doorkruisen met de auto op zoek naar hotel/ambassade en natuurlijk ben je dan ook weer extra parkeerkosten kwijt.

Er zijn een aantal hotels dicht bij de ambassade (zeker 4, maar weet zo gauw niet meer precies welke). Nadeel hiervan is wel dat ze wat prijzig zijn, het is nml. midden in Berlijn. Soms hebben hotels een leuke aanbieding en dan is het weer wel de moeite waard. Wat verder weg heb je wat goedkopere hotels (€50,- /nacht moet lukken). Ik heb me laten vertellen dat het openbaar vervoer in Berlijn best goed is, en er is een metrohalte recht voor de ambassade dus dit is ook goed mogelijk!

Groetjes,
 
Toen wij dus op die rondreis waren hebben we een drie dagen ticket gekocht. Kun je voor ?? euro drie dagen met al het openbaar vervoer. En het is inderdaad goed geregeld hoor. Wij waren super snel gewend. En het is gewoon heel makkelijk. Mocht je nog tijd hebben om nog even door Berlijn heen te gaan. Het is echt wel de moeite waard. Ik voelde mij er prima op mijn gemak.
 
jufrebekka said:
Toen wij dus op die rondreis waren hebben we een drie dagen ticket gekocht. Kun je voor ?? euro drie dagen met al het openbaar vervoer. En het is inderdaad goed geregeld hoor. Wij waren super snel gewend. En het is gewoon heel makkelijk. Mocht je nog tijd hebben om nog even door Berlijn heen te gaan. Het is echt wel de moeite waard. Ik voelde mij er prima op mijn gemak.

Ah, dat zal de Berlin Welcome-Card zijn, iets van €21 als ik mij niet vergis.
 
Ik weet niet of je inmiddels al geweest bent, maar kijk eens op http://www.hostelgermany.com
Wij hebben gereserveerd bij het Eastener Hostel. 22 euro p.p.p.n. voor een 2 persoonskamer. Je zit dan op 3 km. van de Reichstag en van daaruit ben je er zo!

Mocht je er al geweest zijn, wil je dan even laten weten hoe het was? Wij gaan eind april/begin mei naar Berlijn.
 
Back
Top