Berlijn

L

Lieve&Geoff

Dag allemaal,

Bedankt alvast voor de hulp die ik al kreeg van jullie. Intussen las ik het booklet nr 1 en ook de website van Berlijn.
Als Belgische kan ik inderdaad ook daar terecht.
Hoe ga ik precies te werk?
Naar wat ik kon lezen, zou ik Berlijn eerst aanschrijven om de nodige formulieren te krijgen voor de medical. Moet die medical eerst achter de rug zijn voor ik een afspraak met Berlijn kan maken? Ik las dat je, met een volledig dossier bij de hand, hen opbelt en een afspraak vraagt voor hét interview. Ik las dat er onder jullie zijn die hen een email stuurden en dan wachtten op een eerste telefonisch interview.
Moet mijn verloofde enkel een kopie van zijn paspoort in het dossier stoppen?
We gaan voor het fiance visa. Zijn de verlovingsring, aankoopbewijs trouwjurk, enkele verklaringen van vrienden voldoende (boven op de notice of intended marriage). We hebben ook foto's van ons samen op reis en op een concert. Wat raden jullie nog aan als bewijs?

Bedankt voor alle hulp en advies. Veel succes aan zij die nog bezig zijn met hun aanvraag!

groetjes,
Lieve

[quote author=Lieve&Geoff link=topic=1009.msg7693#msg7693 date=1106393234]
Dag allemaal,

Bedankt alvast voor de hulp die ik al kreeg van jullie. Intussen las ik het booklet nr 1 en ook de website van Berlijn.
Als Belgische kan ik inderdaad ook daar terecht.
Hoe ga ik precies te werk?
Naar wat ik kon lezen, zou ik Berlijn eerst aanschrijven om de nodige formulieren te krijgen voor de medical. Moet die medical eerst achter de rug zijn voor ik een afspraak met Berlijn kan maken? Ik las dat je, met een volledig dossier bij de hand, hen opbelt en een afspraak vraagt voor hét interview. Ik las dat er onder jullie zijn die hen een email stuurden en dan wachtten op een eerste telefonisch interview.
Moet mijn verloofde enkel een kopie van zijn paspoort in het dossier stoppen?
We gaan voor het fiance visa. Zijn de verlovingsring, aankoopbewijs trouwjurk, enkele verklaringen van vrienden voldoende (boven op de notice of intended marriage). We hebben ook foto's van ons samen op reis en op een concert. Wat raden jullie nog aan als bewijs?

Bedankt voor alle hulp en advies. Veel succes aan zij die nog bezig zijn met hun aanvraag!

groetjes,
Lieve
[/quote]
Nee, de formulieren voor de medical heeft de doctor wel (in NL tenminste..)
(Gek trouwens dat je in Berlijn terecht kan, ik dacht dat jullie naar Parijs moesten..? )

Medical hoeft niet al geweest te zijn, maar je moet wel de resultaten hebben als je naar het interview gaat.

Bewijs klinkt goed.
Lees hier de ervaringen van Sander en Michelle, die hebben sinds kort een defacto visa.
http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,626.msg6453.html#msg6453
En paar posts naar ondere staat de lijst met dingen en bewijzen die ze meehadden!

Heel veel succes gewenst!!!!!
Laat het ons allemaal weten!!

groetjes

Simone

EDIT: Sander heeft een defacto visum :)

Back