beroep

ironhead_mars

New Member
hi all
weet iemand mischien hoe ik erachter kan komen onder welke categorie mijn werk valt , mijn werk opzich (crane driver / crane operator) staat namelijk niet vermeld op de sol lijst
ik ben bijna altijd werkzaam in de huizenbouw(nieuwbouw) of op fabrieken maar val in nederland onder de transport c.a.o. zou zoiets ook kunnen gelden voor oz , hoe kom ik daar achter
ik heb een site gevonden waar wel vermeld staat wat voor training er nodig is en dat soort dingen maar niet onder welke categorie dit valt(www.myfuture.edu.au)
alvast bedankt(weer !!)
 
Hoi,

Het gaat niet alleen om je beroep, maar ook de mate van opleiding is erg belangrijk.
Wat voor een opleiding heb je genoten en welke richting. Heb je bijvoorbeeld een opleiding MTS electrotechniek dan kun je op basis hiervan meer doen.

Dus als je wat aanvullende info voor ons hebt ?
 
opleiding
allereerst ff een bedankje voor de snelle reacties die ik krijg geweldig !!! :mrgreen:
m`n vooropleidingen waren l.t.s. motorvoertuigen en l.t.s. metaal beide afgerond met diploma
daarnaast heb ik een machinisten diploma dat is een studie van 2 jaar en heb alle rijbewijzen (alleen bus niet)
een bovag bergings certificaat (autoberging bij ongevallen)
dit zijn wel de belangrijkste denk ik .
het belangrijkste voor mij is om uit te vinden onder welke categorie mijn skill valt ik kan me voorstellen dat het onder construction valt maar ook transport is mogelijk ik ga spitten op het net om dit uit te vinden en uiteraard zijn alle comments van harte welkom
 
Je moet er allereerst rekening mee houden dat misschien de skill wel kunt hebben, maar als je diploma niet voldoet aan de gestelde eisen kom je uberhaupt niet in aanmerking.
Het is voor de emigratie dienst van groot belang dat mensen een hoge (lees HBO) of een beroeps (lees MTS) opleiding hebt.

Voldoet je niet aan die criteria dan hoef je namelijk niet eens te zoeken op de SOL lijst.

In het mooiste geval staat je beroep op de MODL lijst, dit levert extra punten op.
 
Ik heb hetzelfde probleem eigenlijk. Mijn beroep is stedebouwkundig medewerker (ook wel stedebouwkundig tekenaar) Ik werk met het programma Microstation (vergelijkbaar met AutoCAD) de stedebouwer ontwerpt de hele handel, dus richt zeg maar een gedeelte van de openbare ruimte in en ik verwerk die tekeningen met microstation tot digitale bestanden. Ook teken ik af en toe in 3D om een beetje een beeld te krijgen van een nieuw te ontwikkelen gebied.

Ik weet dat een stedebouwer valt onder Urban Planning, maar ik ben geen stedebouwer. Daarvoor moet je minimaal HBO hebben gedaan. Ik heb de studie verkeers- en stedebouwkunde gedaan op MBO niveau (BOL4, dus wel het hoogste niveau) Mijn diploma heb ik opgehaald op 5 maart 2004 en sinds 3 mei 2004 werk ik bij de gemeeten Apeldoorn. Erg veel werkervaring heb ik ook nog niet. We hebben ook even op die lijst gekeken (is toch die lijst waar staat welke functie hoeveel punten krijgt?) Daar stond alleen urban planning op.  Ik weet ook niet wat de engelse benaming is voor de opleiding die ik gedaan heb.
Hoe zou je daar achter kunnen komen....
Ben jij daar inmiddels al achter ironhead_mars?
 
Annemiek, als ik zo op het eerste gezicht kijk naar je opleidingsniveau kom je niet in aanmerking voor de voor van het Skilled Visa.
Hiervoor is een HBO opleiding een minimale vereiste.
Wat voor een opleiding heeft je vriend ?
 
Mark heeft 2 HBO opleidingen gedaan. Hij zou voor Chemical Engineer kunnen gaan en voor een aantal IT functies op de lijst. Hij heeft nu als beroep software developer en die staat er geloof ik ook tussen.

Als ik er niet in aanmerking zou komen moeten we maar eens uit gaan zoeken wat voor visa er ten eerste allemaal zijn en dan voor welke ik wel in aanmerking kan komen.

Heb net nog eens op de SOL zitten kijken. Daar staat ook gewoon loodgieter bij. Die opleiding is toch ook niet op HBO niveau? Nu snap ik em ff niet meer  :wink:
 
Als je vriend genoeg punten heeft, kan jij gewoon meeliften op zijn visum. Je doet dan samen de aanvraag en hoeft niet zelf voor een apart visum te gaan.
 
Ik denk dat het in jullie geval verstandig is om het Visa op zijn naam aan te vragen, dus Mark als hoofd aanvrager.
En jij mee als spouse. Je komt alleen niet in aanmerking voor de 5 extra punten en dat heeft te maken met je opleiding.
Maar gezien zijn opleiding en achtergrond lijkt het mij voor hem niet al te moeilijk om zelf de 120 punten pass-mark te halen.
 
Okeee... dus dat kan ook  :lol:  Als hij allebei zijn opleidingen opgeeft heeft hij alleen daar al 120 punten mee. Dat komt dus wel goed  :-D
Bedankt voor de info!! Ik ga nu lekker naar huis!
 
Dus punten van beide opleidingen optellen mag al niet. Das op zich wel jammer, maar toch denk ik dat ik dan met 1 opleiding (Bedrijfskundige Informatica) waar ik nu ook al weer zo'n jaar of 4 werkzaam ben, wel genoeg punten bij elkaar kan halen. Mijn leeftijd zit mee (27) en de kennis van de Engelse taal in woord en geschrift denk ik ook wel goed. Ik ben in 2000 al eerder in Australie geweest en ben daar toen in Parramatta afgestudeerd. Alleen las ik ergens in de formulieren dat werkervaring in Australie extra punten op kon leveren indien dat binnen de laatste 4 jaar is geweest. Helaas val ik daarmee net uit de boot. Ach, het kan in ieder geval bij op mijn evt. extra documenten die overlegd moeten worden. En daar gaat ook wel een gecertificeerde kopie van beide diploma's naar toe. Maar nu maar eerst eens even een 65 pagina's tellend pdf-document uitprinten en rustig gaan zitten lezen.
 
Hoi het is de eerste keer dat ik hier ben en nog geen member.

Ik heb een vraagje.


Weet iemand misschien of er in Australie werkgelegenheid is voor buitensportactiviteiten? en dan met name buitensport bedrijven? Want ik zit nu op de opleiding Sport en Bewegen en dan de sector richting is Buitensport. Me meisje en ik willen na onze school en genoeg geld emigreren naar australie dus vandaar dat ik alvast een beetje aan het orienteren ben.

Bij buitensport moet je denken aan:

Surfival
MTB / ATB
Klimmen / Abseilen
Kanoen / kajaken / raften
etc.

Weet iemand mij misschien meer te vertellen laat het dan aub weten.


Met vriendelijke groeten,

Erik de Jong
 
Back
Top