Besloten om niet meer te gaan

ondernemertje

New Member
Hallo allemaal........ik heb de mooie,leuke en negatieve verhalen gelezen,en wij krijgen altijd weer de gezonde kriebels,het avontuur!!!
Maar we hebben besloten om alles af te zeggen,omdat het gewoon op zo n manier niet te doen is,het hele enthousiasme gaat er zo langzaamaan af!Niet alleen dat natuurlijk......maar we bouwen het nu eindelijk een keer op hier in nederland,en nu kan weer niks,omdat je alles wil meenemen naar je nieuwe bestemming,en we hebben de ervaring al,dat het heeeeel belangrijk is om financieel er goed bij te zitten!
Wij gaan gewoon lekker ons huisje hier opknappen,en gaan op vakantie,komen zeker nog terug in australie,en als het zo moet zijn in ons leventje,komt het zoals het komt,dat is bij ons altijd zo geweest,maar we hebben er gewoon geen zin in om weer alles uit te stellen voor australie!We zouden voor ons gevoel het liefst er morgen naar toe gaan,maar ja.......zo werkt het niet!
Onze kinderen worden ook groter,en hebben toen een achterstand opgelopen,en dat is niet erg,maar we kunnen niet aan de gang blijven voor ons eigen stukje avontuur!
Ik wens jullie al het goeds van de wereld toe,en heel veel succes met alles!!! :up:

Ons gezinnetje.
 
Effe wachten hoor.
Ik weet dat ik niet alle onderwerpen lees, maar ik heb het idee dat ik iets mis.
Hoe bedoel je met:
omdat het gewoon op zo n manier niet te doen is,het hele enthousiasme gaat er zo langzaamaan af!
En met:
en nu kan weer niks,omdat je alles wil meenemen naar je nieuwe bestemming,en we hebben de ervaring al,dat het heeeeel belangrijk is om financieel er goed bij te zitten!
En:
maar we hebben er gewoon geen zin in om weer alles uit te stellen voor australie!

Is er iets gebeurd waardoor jullie het niet meer zien zitten?
 
Begrijp je verhaal wel, maar de dingen die er in staan kloppen niet helemaal. We kunnen niet alles meenemen? Ik neem mee wat ik wil. En ja de aanhouder wint wij zijn al een jaar bezig met de voorbereidingen en hebben nu pas een visum aanvraag gedaan. Als ik het ff zo bekijk zijn wij van het begin met het lezen van info tot de voordeur in Aus al met al een dikke twee jaar bezig geweest maar dan heb je ook wat. Nogmaals ik begrijp je situatie en je verhaal. Maar doorzetten loont in mijn ogen.

Mischien moet je ff opnieuw beginnen met lezen en info inwinnen, ik krijg sterk het gevoel dat je niet alles weet en niet alles heb gelezen over wat je hier en daar aan info kunt inwinnen. Zou het heel jammer vinden als je het opgeeft een droom is een droom en daar moet je wel eens iets voor laten.

Wij gaan niet op vakantie, we hebben geen nieuwe auto gekocht maar twee nieuwe fietsen, we gaan niet meer uiteten en stappen? weet niet meer hoe een kroeg eruit ziet. Een dagje weg betekent een rondje fietsen. Wij laten van als maar wat krijgen wij ervoor terug? Maar nogmaals iedereen zijn eigen keuze

Wens je alle geluk wijsheid en liefde toe van de wereld,
Gr Pat
 
Dapper om zo'n beslissing te nemen maar het belangrijkste is om je gevoel te volgen want dat is de juiste beslissing.

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”

Mark Twain
 
Hallo 'gezinnetje'

Dat zal geen makkelijke beslissing zijn geweest! Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. En als dat op dit moment is dat je niet wilt gaan dan is dat het enige juiste wat je op dit moment kan doen, denk ik.

Veel succes en geluk gewenst!

Anne
 
Het is inderdaad een beetje moeilijk om alles over te brengen op anderen,en het is natuurlijk zo dat je je eigen gevoel moet volgen!Het is nl zo....wij wonen hier nu net weer 4jr,daarvoor hebben we ruim 2 jr in Spanje gewoond met de familie,ze hadden ook daar,net zoals in nederland een eigen timmerbedrijf samen,mijn man broer,en vader!Het was een spannend avontuur,en hebben de taal geleerd,en we kwamen net een beetje in het leven terecht toen het financieel toch echt niet meer te doen was!We waren eigenlijk gewoon zomaar gegaan,nu.....willen we dat natuurlijk niet meer,en dat kan ook niet,want je moet zeker het 1e jaar kunnen leven,toen wij hier in nederland terug waren,hadden we niks meer,echt niks,we zaten in een huisje met een huur van 12oo euro,en dan nog je vaste lasten,mijn mannetje ging in loondienst,toen met een paar maanden huisje gekocht,en nooit kunnen opknappen,geen geld!In die tussentijd is mijn man zijn eigen timmerbedrijf weer begonnen,maar dan alleen,dus alles wat wij jaren gewend waren onderling,was nu voor ons eigen!We konden geen grote uitgave doen,want we moesten het eerst opbouwen,nu dit jaar werpt het doorzettingsvermogen zijn vruchten af,mijn man zit in het aangenomen werk,zit helemaal vol dit jaar,en eindelijk kunnen we ons nu het een en ander permiteren!
Het betekent ook dat wij ons huis met verlies verkopen,want we wonen er net,dan nog de belasting enz,dus......we zijn dan nog niet eens weg,en hebben al een kapitaal uitgegeven,dus wat we dan eindelijk een beetje hebben opgebouwd,geef je weer zo weg,dus........je moet wel heel erg zeker weten of je dat er voor over hebt,en het is ook nog is zo....dat we de regels goed vinden van australie,maar ook wel weer heel erg overtrokken,zoals.....alle rekeningen+beschrijvingen van mijn man zijn vroegere werk en klussen uitdraai regelen,en van de groothandels wat hij in de loop der jaren heeft gehaald en betaald,en zelfs welk gereedschap hij heeft gebruikt voor welke uitvoering,echt waar!!!!
En dat het stel waar wij mee samen wilde gaan zijn al 2 jr bezig,en krijgen het altijd weer netjes terug,dat het weer niet in orde is,en nu inplaats van een 6 halen bij de ielsttest,moet hij een 7 halen voor 1sept,ook dat hebben ze tussendoor weer veranderd,terwijl dat ze echt vakmensen nodig hebben!
En zo zijn er wel meer zaken,ook wij kunnen niet in de toekomst kijken,maar...we zijn op dit moment niet echt ongelukkig,dus we gaan onze energie gewoon nou is in de leuke dingen steken,en gewoon genieten van het leven,en het zal ongetwijfeld allemaal wel goed komen,want wij blijven toch altijd in beweging!
Nou....ik hoop dat het nu wat beter overkomt,en dat ik onze beweegredenen wat beter heb omschreven.

Groetjes allemaal,wel lekker hoor jullie eerlijke meningen.

Ons gezinnetje. :up:
 
Trouwens Bits,heel erg mooi om dat te lezen,en daar geloven wij ook zeker heilig in,maar wij zijn ook zeker geen types die geboren werden in ons huissie,en daar willen doodgaan,dus we zijn erg ruimdenkend!
Erg mooi gezegt,die zal ik altijd bij mij meedragen!

Ons gezinnetje. :wink:
 
Hay,
Het spijt me voor jullie dat het "mooie" niet is gelukt in Spanje, dat zou erg mooi zijn geweest voor jullie. Het geen wat ik vertelde of opgeven neem ik na het lezen van je laatste bericht terug, geloof er stellig in dat jullie wel doorzetters zijn. Ik snap jullie keuze om de beslissing om niet te gaan naar Aus volledig. Als wij er mogen wonen word dat rond Brizz en als het zover is komen jullie maar een keer langs met vakantie.

Ik wens jullie al het mooie en goede van de wereld toe en hoop dat het geen waar jullie nu mee bezig zijn een groot succes wordt.

Gr Pat
 
Mijn motto is
Ik zeg liever 'Ik ben blij dat....'  dan ' Had ik maar'. Ik hoop dat het de juiste keuze is en natuurlijk dat jullie gelukkig zijn met jullie keuze. Kies en bemin je keuze is dan ook een ander fijn gezegde....veel geluk
 
Omdat jullie in holland blijven, zal het oude gezegde bepleiten:

Nooit geschoten is altijd mis. Ik ben het eens met keesje, jullie hebben het geprobeerd, jammer dat het niet doorgaat mij dat zal vast na goed overleg en nadenken zijn besloten. Ik wens jullie ook het allerbeste toe en hoop jullie ooit een VB te mogen aanbieden zodra ik in Australie zit.

Net als iedereen hier, je deelt een droom, iets wat zoiezo niemand je kan afpakken.

Ben :)
 
He Ondernemetjes, als de tijd er niet rijp voor is, heb je de juiste beslissing genomen, toch? En wat in het vat zit...., ervan uitgaand dat jullie nog niet zo heel oud zijn. Misschien straks rentenieren in Oz nadat de business is gaan boomen  :up:

Heel veel geluk!! En eerlijk gezegd, maakt het toch niet zo heel veel uit waar je zit, als je maar gelukkig bent!!

Toi toi toi (en succes voor je manneke, hij zal het druk krijgen, begrijp ik  :wink:)

Kath

En of het bij ons de juiste beslissing is/was zullen we nog laten weten  :roll: Moet iedereen uiteindelijk afwachten cq. ervaren.
 
Hoi Ondernemertje, ik lees een belangrijke zin in jullie verhaal en dat is genieten van het leven. Waar je dat doet maakt niet uit, als je het maar doet.

Succes met alles, groetjes Jojo. :up:
 
hoi ondernemertje.
mischien gaat het bloed over een tijdje wel weer kriebelen en gaat het
financieel jullie zo voor de wind dat jullie later toch nog gaan.
wij begrijpen heel goed dat je nu alles wat op orde hebt en de vooruitzichten
goed zijn je goed nadenkt waar je aan begint.
Wij hebben 2 jaar geleden een huis  gekocht  helemaal verbouwd
daar zit al ons spaargeld in bij verkoop krijgen we dat ook niet terug en we kunnen ons
financieel goed redden hier.
onze kids van 15/17 willen niet mee dit alles maakt voor ons het besluit ook erg
moeilijk maar zo als iedereen zegt ik wil later niet zeggen  had ik maar?
heel veel succes en geluk in de toekomst
gr auktje en diderick
 
:grin:Hahahahahahaha,je zal raar staan te kijken als we ineenkeer voor je neus staan,ook met 2 lastige kids??Hahahahahaha!Super om te lezen!
Dank jullie wel,kanjers!!!

Ons gezinnetje!
 
Back
Top