Best Cities to live in

Er staan vanaf 16:00 uur 's middags op ieder perron in de stad twee politieagenten op wacht omdat er anders niemand met de trein durft vanwege de hoge Crime rate.

De politie staat daar denk ik niet voor de crime rate maar omdat de "terror threat is raised to high".
Bij QVB in Sydney staat ook op iedere hoek politie sinds een paar maanden maanden en dat is niet omdat de "crime rate" zo enorm gestegen is daar.
 
QVB? Kan me niet heugen dat het daar nu echt vol staat met politievriendjes.....maar ik kan me vergissen natuurlijk.
 
Ik kan me ook niet heugen dat ik ik meer politie heb gezien bij QVB, maar ik kom er dan ook niet zo vaak.

Vwb Melbourne, de website van de Victoria Police Protective Services Officers geeft aan dat ze vanaf 18u patrouilleren om de veiligheid te verhogen. Of dat nu vanwege een verhoogde crime rate is of omdat het overige treinpersoneel wegbezuingd (zoals in Sydney) is weet ik niet. Ik zie hier in Sydney (Gosford en Mascot) nu ook wat vaker politie, maar dat is puur voor ticket-controle.
 
QVB? Kan me niet heugen dat het daar nu echt vol staat met politievriendjes.....maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Afgelopen zondag stond er op iedere hoek een politie-motor met 1 of 2 agenten, misschien was er iets aan de hand?

[edit] ook voor afgelopen zondag dit enkele keren gezien
 
grappig dat de bezoekers dat allemaal zien en het ons Sydneysiders ontgaat :oops:
Ja, bezoekers zijn touristen en zien misschien meer?
Door-de-weeks zag ik ze niet, alleen op zondag.
Hoe vaak kom jij als Sydneysider bij het QVB? Enige veranderingen opgevallen?
 
Hier in Brissie ook veel politie op straat, hoewel niet zo veel als in de shopping mall vlak voor kerst. Toen ik laatst met mijn zoon zat te lunchen hadden we uitzicht op de kruising Albert St/King St, waar een agent stond te surveilleren. Grappig om te zien hoe vaak hij voorbijgangers de weg heeft gewezen in die tijd. Had hij in elk geval nog wat te doen ;)
 
Last edited:
Bendigo:p? We kunnen wel wat jonge Nederlanders verwelkomen. De meeste die er zijn, zitten momenteel allemaal in aged care centra:).
Bendigo is heerlijk maar is en blijft een country town waar wij door het werk van mijn man terecht kwamen. Was dat niet het geval dan zouden we zeker gekozen hebben voor Adelaide, met als 2e optie Perth (vanwege het werk weer).
 
De politie staat daar denk ik niet voor de crime rate maar omdat de "terror threat is raised to high".

Nou niet echt Martin, navraag bij een paar agenten leerde dat er anders niemand met de trein durft te gaan vanwege de hoge criminaliteit op en rondom de stations en de Victorian Government hoopte hiermee het probleem te beperken.
 
Nou niet echt Martin, navraag bij een paar agenten leerde dat er anders niemand met de trein durft te gaan vanwege de hoge criminaliteit op en rondom de stations en de Victorian Government hoopte hiermee het probleem te beperken.
Dank voor de update, nooit verwacht dat het zo erg is in Melbourne.
 
Ik kom wekelijks in het CBD mijn betere helft dagelijks. Ons valt niks op, alleen na de Siege maar ja dat is logisch. Daarna alles back to normal om Tony te quoten.
Ik zal eens informeren bij mijn familie in Melbin, of het echt zo erg is als hier wordt gezegd. Klinkt in ieder geval niet goed....
En Bendigo? Ja hoor, wil ik wel wonen. Het bedrijf waar mijn broer in NL werkt heeft daar ook een klein fabriekje staan. Ik vind het een leuke plaats. Maar ja wij kijken rond, want we kunnen niet wachten om de stad uit te gaan.
Wij zijn gewoon geen stadsmensen, dus info is altijd welkom over leuke countrytowns!
 
Port Fairy, is ook niks mis mee zo te zien. Ik ben er lang geleden wel een keertje geweest.
Over een jaar (2 jaar op 457) kunnen we PR aanvragen, als we dat binnen hebben, dan zijn we er weg van; van Sydney dan hè, dan begint het avontuur pas echt :cool:
 
Leuk artikel, @afterbang ! Er zijn best veel leuke plaatsjes te vinden, ook in NSW. Dat wordt nog best moeilijk straks, @Katjavdl . Hoe lang moeten jullie nog in die grote drukke stad wonen?

Ja ik was ook erg onder de indruk van de NSW zuidkust. Teveel leuke dorpjes en mooie kust om allemaal in 1 trip te ontdekken. Het achterland is rustig, groen en glooiend, helemaal niets mis mee (behalve wat beperkt in werk denk ik ;) )
 
En goed te bereiken vanuit Canberra! Dat worden heel veel weekendjes weg straks :) Inderdaad is het achterland wel beperkt in werk, maar dat maakt toch niet uit als je in Canberra woont en werkt? Hopen dat het niet al te lang meer duurt...
 
En Bendigo? Ja hoor, wil ik wel wonen. Het bedrijf waar mijn broer in NL werkt heeft daar ook een klein fabriekje staan. Ik vind het een leuke plaats. Maar ja wij kijken rond, want we kunnen niet wachten om de stad uit te gaan.
Wij zijn gewoon geen stadsmensen, dus info is altijd welkom over leuke countrytowns!

Hé Katja! Deze post is alweer een tijd geleden. Woont je broer nog steeds hier in Bendigo of in de omgeving? Bij welk fabriekje werkt hij? Bendigo fits like a glove en ondanks dat ook in deze stad dingen gebeuren die je liever niet wilt horen, is het heerlijk. Mooi centraal (ietwat jammer dat het strand wat verder weg is), mooie inwoners en een mooi centrum. De werkgelegenheid is helaas niet goed. Mijn man heeft een mooie baan, maar ik zoek een andere baan en dat valt niet mee.
Blue Mountains, daar zou ik ook wel kunnen wennen. Hopelijk zien we elkaar daar eens. Enne....mocht je toevallig eens in Bendigo zijn.....koffie:)?
 
Back
Top