Bestaat Leegstandbeheer in Australie ?

Lilikoi

New Member
Weet iemand of er zoiets bestaat in Australie als Leegstandbeheer/Vastgoedbeheer ( oftwel Antikraak maar dat klinkt zo.. tja.. ) ?? En zo ja, bij welke partij (-en ) ik me zou kunnen inschrijven ? Omdat er in Nederland best veel leegstandbeheerders zijn ( bv Ad Hoc, FMT, Camelot, Zwerfkei enz )hoop ik dat ook in Australie, Sydney vooral, te vinden maar tot nu toe heb ik alleen Houssitters-sites gevonden. Wij weten nog niet waar we willen settelen en omdat alle huurprijzen zo idioot hoog zijn, zou dit een goedkopere orientatie oplossing kunnen zijn. Bedankt alvast !

Goede vraag waar ik geen direkt antwoord op heb. Tegelijkertijd vraag ik mij af wat de wetgeving hier is met betrekking tot kraken. Maar aangezien ik nog niet van kraken gehoord heb, denk ik dat je als huiseigenaar hier eenvoudigweg iedereen je huis uit kunt gooien. Dus zou je dan ook geen beheerder nodig hebben...

Maar aangezien ik nog niet van kraken gehoord heb, denk ik dat je als huiseigenaar hier eenvoudigweg iedereen je huis uit kunt gooien. Dus zou je dan ook geen beheerder nodig hebben...
Moet je toch eens googelen op "tenants from hell".

Bart

Maar aangezien ik nog niet van kraken gehoord heb, denk ik dat je als huiseigenaar hier eenvoudigweg iedereen je huis uit kunt gooien. Dus zou je dan ook geen beheerder nodig hebben...

ja, dat klinkt wel logisch opzich.... jammer....!

Maar in Nederland is het sinds vorig jaar ook verboden om te kraken maar Leegstandbeheer bestaat evengoed nog steeds. Ik weet ook niet precies hoe ik het het best op google kan zoeken. Ach, misschien dan toch maar als Housesitter aanmelden.... iemand daar nog ervaring mee ??

Moet je toch eens googelen op "tenants from hell".
Aangezien het hier over kraken gaat, lijkt mij het hele tenants gebeuren niet zo toepasselijk. Krakers gaan in je huis zonder toestemming van de eigenaar en zonder lease. In de meeste landen wordt dat als trespassing gezien, wat strafbaar is, maar in Nederland wordt je als kraker om een of andere reden beschermd. Dat heb ik dus nooit kunnen begrijpen.

ik bedoelde jammer dat er waarschijnlijk geen Leegstandbeheer is, dus legaal, voor ( minder )geld, op vastgoed van iemand anders te kunnen passen. Niet jammer om niet te gaan kraken, wat ik zelf ook belachelijk vind.... wel eerst goed lezen slatsr.....
....anyway, nevermind.....

Weet iemand of er zoiets bestaat in Australie als Leegstandbeheer/Vastgoedbeheer ( oftwel Antikraak maar dat klinkt zo.. tja.. ) ?? En zo ja, bij welke partij (-en ) ik me zou kunnen inschrijven ? Omdat er in Nederland best veel leegstandbeheerders zijn ( bv Ad Hoc, FMT, Camelot, Zwerfkei enz )hoop ik dat ook in Australie, Sydney vooral, te vinden maar tot nu toe heb ik alleen Houssitters-sites gevonden. Wij weten nog niet waar we willen settelen en omdat alle huurprijzen zo idioot hoog zijn, zou dit een goedkopere orientatie oplossing kunnen zijn. Bedankt alvast !

I wish! In NL hebben wij ook heel fijn anti-kraak kunnen wonen, maar hier bestaat zoiets niet, zover ik weet, jammer genoeg.
De huurprijzen zijn idd belachelijk :angry: maar ja, je zult het ermee moeten doen.
Je kunt wel iets redelijk goedkoops huren als het je niet uit maakt waar je woont,een eind van de kust af zult wonen en misschien een beetje een smoezelige woning zult huren.
Als je bekijkt wat je verdient, dan is het voor velen zo dat je hier meer verdiend dan in NL, dus kun je misschien ook wat meer uitgeven aan huur.

Back