Beste vestigingsplaats

jean

New Member
Hey there

Wij (een gezin bstaande uit Jean36 Susan28 Milan8 en Jim6) zijn de mogelijkheden aan het bekijken om te emigreren naar Australie
De eerste vraag welke opkomt is waar is de ideale vestigingsplaats?
Natuurlijk zouden we het prettig vinden waar de klimaatsomstandigheden beter zijn als in nerderland
Ook werkgelegenheid is een prettige bijkomstigheid
als iem. een ideale plek heeft gevonden en deze met ons zou willen delen hoor ik dit graag
Bedankt alvast dan kunnen we tenminste op het net foto's cq info ophalen

Groetjes Jean
 
Tja, wat is ideaal...

Voor de een is Adelaide ideaal, voor de ander weer Sydney of Perth, Melbourne of Brisbane..

Misschien wil je wel in Coober Pedy gaan wonen om opaal te gaan zoeken...en dan is het toch wel echt ver als je in Darwin woont en in Coober Pedy gaat werken....

Mijn eerste keus was om in Sydney te gaan wonen, maar als je bijv. hier in NL de files zat bent, dan kun je maar beter niet naar Sydney gaan. In de outer suburbs valt het nog mee, maar hoe meer je richting het CBD komt, hoe langer en vaker je in de file staat. Heb er zelf 7 maanden gewoond en toen kon het ook al dramatisch zijn. Ik heb daarna gekozen om richting Brisbane te gaan. Klimaat heeft bij mij meegespeeld. Melbourne is toch wat frisser in de winter, dan Brisbane....en ik wil heel graag weer gaan duiken en dan is het wel prettig als je dicht bij het Great Barrier Reef zit...alhoewel er natuurlijk om Australie heen prachtige duikplekken zullen zijn.....
 
Wat wil je het liefst?
Werken in een grote stad of een kleinere stad?
Wonen in een rustige buurt of juist zo dicht mogelijk bij het centrum van een grote stad?

Als je beter weer wilt raad ik je in ieder geval aan om op of boven de lijn Sydney - Adelaide - Perth te gaan wonen. Melbourne of Tasmanië zijn vergelijkbaar met Nederland, misschien niet zo koud in de winter.

Werkgelegenheid? Wat wil je voor werk gaan doen?
In een mijn werken in Mount Isa verdient super maar de omstandigheden?! 50 graden 's-zomers en van zonsopgang tot zonsondergang werken, ik geloof ook 7 dagen per week. Je mag het dan ook niet voor langere tijden doen, ik heb zoiets gelezen van maximaal 6 weken.
 
[quote author=hawk link=topic=1993.msg19378#msg19378 date=1119953461]
Als je beter weer wilt raad ik je in ieder geval aan om op of boven de lijn Sydney - Adelaide - Perth te gaan wonen. Melbourne of Tasmanië zijn vergelijkbaar met Nederland, misschien niet zo koud in de winter.
[/quote]

Hoi Hawk
Dat is toch ook weer persoonlijk. In Adelaide is het toch ook over het algemeen heel goed weer. Weinig regen. In de winter niet onder de 15 graden en zomers niet warmer dan 30 graden. Waardes komen uit een klimaat tabeletjes van Adelaide er zullen best wel uitschieters zijn.
Hoe meer naar het noorden hoe meer het vochtig warm wordt en daar moet je van houden. Toch  :| :?
 
Wij hebben voordat wij ons gevestigd hebben in Adelaide een uitgebreide rondreis door Australie gemaakt. Wij hebben elke redelijke grote stad (inclusief Mount Isa en Coober Pedy) bezocht en gekeken of wij er zouden willen wonen. Adelaide vonden wij veruit de beste stad om te wonen.
Geen files. Ik rij tijdens de spits dwars door de stad en heb nooit vertraging.
Fantastisch klimaat met seizoens wisselingen (droge zomers en koele winters)
Zeer betaalbare woningen.
Alles binnen een straal van 20 minuten
Super kindvriendelijk
Heerlijk rustig
Erg veel activiteiten in de stad waar je dus nog gewoon heen kunt zonder uren in de rij te moeten staan
 
[quote author=Bear link=topic=1993.msg19379#msg19379 date=1119953841]
Dat is toch ook weer persoonlijk. In Adelaide is het toch ook over het algemeen heel goed weer. Weinig regen. In de winter niet onder de 15 graden en zomers niet warmer dan 30 graden. Waardes komen uit een klimaat tabeletjes van Adelaide er zullen best wel uitschieters zijn.
Hoe meer naar het noorden hoe meer het vochtig warm wordt en daar moet je van houden.
[/quote]Dat valt gelukkig wel mee hoor. Hier is Brisbane is het eigenlijk alleen in januari en februari erg vochtig en warm, en da's wel effe wennen ja, maar daarna is het weer 10 maanden mooi weer :cool: Voorzover ik gehoord heb, zijn Adelaide en Perth wel iets prettiger in de zomer: alhoewel het daar dan regelmatig (ruim) boven de 40 graden kan worden, schijnt dat beter uit te houden te zijn dan in Brisbane waar het niet vaak boven de 35 uitkomt, maar dus wel erg vochtig is hartje zomer. Maar ja, bij de keuze voor een bepaalde plek speelt er natuurlijk nog veel meer dan alleen het weer...
 
Back
Top