Betekenis van afkortingen bv SMP, TRA, CO, VOG etcetc

tinkerbell

New Member
hoi allemaal,

Ik heb een vraag of iemand me wijs kan maken met de afkortingen: :lol:

SMP ...?
TRA ...?

Ik heb gezocht maar ben er nog niet echt achter wat deze 2 betekenen.
Heeft de site ergens een lijstje met al die afkortingen. :wink:

warme groetjes tinkerbell.

Volgens Google is tra: Trades Recognition Australia.
TRA manages skills assessment services for people with trade skills who are Australian citizens, residents (both temporary and permanent) ...
www.deewr.gov.au/TRA - Cached - Similar

SMP moet ik je schuldig blijven, maar dat weet vast iemand hier/?

cheers Bennie :up:

Hoi Tinkerbel,

SMP=State Migration Plan
Deze worden binnenkort bekend gemaakt per staat. Als je gesponsord word door een staat en je beroep komt in de SMP van die staat te staan zal j visum aanvraag veel eerder in behandeling worden genomen. In ons geval zal het 1 jaar eerder zijn.
Visum aanvragers met SS (State sponsorship) wachten in spanning of hun beroep op de SMP zal komen te staan.

TRA=Trade Recognision Australia
Zij beoordelen namens de Ozzie government of je beroep voldoet aan de eisen die de DIAC stelt. Voordat je een visum mag aanvragen moet je van de TRA een positieve uitslag hebben. Wij hebben dit laten doen door de TRA voor het beroep Timmerman.

Als je van dit soort afkortingen de betekenis wilt weten kun je ook op google een hoop vinden.

Groetjes, Betty :smile:

Hoi Tinkerbell,

CO = Case Officer is diegene die je visumaanvraag in behandeling neemt bij het DIAC (Department of Immigration and Citizenship :roll: )
VOG = Verklaring Omtrent het Gedrag (zie www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag)

Groetjes :smile:

Back