Beter Laat dan nooit ...

Hansie

New Member
Aangezien ik iets las over een get-together volgende week in Heemstede (http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6346.0 leek het me toch wel aardig dat we ons even voorstellen (hoewel ik nog niet zeker weet of we gaan).
Al een tijdje stille bezoeker van dit Forum, maar dan nu de stilte doorbreken.

Wij zijn Hans & Arjan, en wonen in Amsterdam. Ons plan is voor een tijdje naar Sydney te gaan. Inmiddels zijn we al 6x in Oz geweest voor vakanties, maar na het 2e bezoek kwam toch eigenlijk al het idee om er eens wat langer heen te gaan.
Na een vrij slepende RPL procedure konden we dan vorig jaar onze applications naar de DIMA insturen. Op dit moment wachten we tot  onze medicals gevraagd worden. Beiden werkzaam in de automatisering, wat we ook denken daar te gaan doen. We hebben 2 katten, waarvan we eigenlijk nog niet weten of we die nou wel of niet mee moeten nemen  :-(

Verder nog vragen, just ask  :up:

Welkom op het forum, tja, de poezen mee nemen? Wij zijn het wel van plan (4 stuks ..en een hond),maar dat ligt er ook aan waar/hoe jullie willen wonen.... denk ik, wij gaan voor de ruimte (voor ons en de dieren dan hier in A'dam) en rust in WA.
Succes met de rest van het traject!
Carmen.

:hi: op het forum.
Wat heerlijk dat jullie al zo ver gevorderd zijn. Succes met de laatste stappen.
Hebben jullie al enig idee waar jullie willen gaan wonen?

Groetjes Jidske  :cool:

Welkom op het forum. Heerlijk dat jullie al zo ver zijn en over niet al te lange tijd kunnen vertrekken... Succes met alles!

Welkom op het forum!
Begrijp ik het nu goed vragen jullie beiden onafhankelijk van elkaar een visum aan?

Groeten Chantal

Ja dat klopt, aangezien een homo-stel niet samen op 1 application kunnen, en we ook niet na-elkaar willen afreizen vragen we beiden apart een Skilled-Independent visum aan.

Allereerst :hi: op het forum.

En ook nog eens gefeliciteerd met je CO.

Gaat lekker zo.

Mariette

Hmmmmm, ik dacht dat dat toch wel mogelijk zou moeten zijn, een same-sex relationship? Maar goed, als jullie beiden op eigen kracht al binnen kunnen komen is dat natuurlijk een extra 'garantie' dat het moet lukken hier ;-)

CO assigned, sorrie, wat betekend dat...?
Alles gaat lekker op de rit zo te horen! Veel plezier hier opt forum! grts, Mrieke :up:

"CO assigned": volgens mij betekent dat dat ze een Case Officer toegewezen hebben gekregen. Correct me if I'm wrong.

groetjes Anneke

CO betekent inderdaad Case Officer,
we gaan morgen al voor de XRay's  :cool:

Ik zal onze timeline eens even in het daarvoor bestemde draadje zetten.

Enneuh: Als je in een same-sex relationship zit kan je niet samen op 1 aanvraag. Wat wel kan is dat 1 van de twee een aanvraag doet, en dan ook daadwerkelijk naar Australie afreist, en dan de andere op een Spouse visum binnenhaalt. Dus aan de ene kant accepteren ze wel en aan de andere kant geen same-sex relationships.

Het gaat ook best zo, maar het kost ietsjes meer geld  :cry:

Back