Better let dan net --> Beter laat dan nooit

Marcus_Q

Active Member
Zal ik me toch nog maar even met terugwerkende kracht voorstellen? Ondanks dat ik me al aardig thuis voel hier, willen jullie misschien ook wel weten wat ik hier doe, wie ik ben en wat mijn plannen e.d. zijn.

Eerst even een slechte eigenschap --> Ik kan soms ontzettend ergens omheen lullen (vooral als ik enthousiast ben) en anderzijds wind ik er soms geen doekjes om (als ik het ergens echt niet mee eens ben zal je het ook weten). Hoe het ook zij, als je een opmerking van mij niet prettig vindt, of een verhaal gewoon te lang (zoals dit verhaal hier :p), let me know PLEASE :)

Goed, officieel is mijn naam Marcus, al is dat vaak ook gewoon Marc (altijd eigenlijk zo geweest, vindt zelf Marcus alleen mooier). Anyways, ik ben 27 jaar (21 augustus 28) en woonachtig in Friesland. De Q in m'n nickname is 1.) Omdat Marcus al bezet was en er dus iets bij moest en 2.) Deze letter in mijn achternaam zit, had dus ook Marcus_C of wat dan ook kunnen zijn :p :)

Ik doe nu sinds een jaar of 8 administratieve werkzaamheden en op dit moment hoofdzakelijk als belastingadviseur voor particulieren en deels ook ondernemers op een accountantskantoor.
Mijn specialiteit hierin is eigenlijk van alles wat te maken heeft met box 1 en box 3 in de aangifte inkomstenbelasting. Ik probeer deze kennis nu uit te breiden met buitenlandse belastingwetgeving (Australië eerst) en dit in combinatie met de Nederlandse belastingwetgeving en eventuele aangifteplicht.
Hiernaast zit ik in de eindfase van mijn bachelor of economics.

Hiernaast ben ik bestuurlijk actief in de omgeving in de politiek van onze gemeente en bij een wielervereniging, hoofdzakelijk als penningmeester. Verder is het alles wat op je pad komt als bestuurslid, erg leuke uitdaging om te doen! Helaas heb ik deze functies ook al neergelegd weer ten gevolge van mijn aankomende vertrek :-(

Hobby's --> Eigenlijk vrij veel tot alles, zolang er maar afwisseling in zit en uitdaging. Vorig jaar heb ik het hele jaar bijvoorbeeld actief getraind voor triatlons. Dat is nu weer een beetje voorbij, zoekende naar een nieuwe uitdaging :)

Australië is iets wat eigenlijk al sinds mijn jeugd op het netvlies staat om te gaan doen. Altijd had ik het over die droom om die kant op te gaan. Maar eerst ben je te jong, dan zit je op school, dan heb je ineens een eigen huurhuisje en verantwoordelijkheden, het andere moment woonde ik aantal jaar samen en toen was het ineens weer de studie en andere drukke bezigheden.

Vorige maand heb ik na een combinatie van verschillende factoren definitief besloten om nu dan wel te gaan. Het was nu of nooit en ik heb gekozen voor NU :p Ergens is het dus een ad hoc beslissing geweest, maar wel van iets wat ik al ontzettend lang wil.

Ik wil verschillende reizen doen de komende jaren met verschillende doelen. Ik ga in juni eerst een maand op vakantie naar Indonesië. Daar ben ik vorig jaar ook geweest, familie bezocht, wat mensen leren kennen, dus die ga ik nu weer opzoeken en wat rondreizen.

Begin juli zet ik voet aan wal in Australië voor het 1e jaar, hier wil ik iig aan de 88-dagen norm voldoen v.w.b. specifiek werk om een 2e visum aan te vragen later.

Na dit 1e jaar wil ik naar Curacao voor 6 tot 12 maanden om daar mijn bachelor af te ronden (enige plek buiten Nederland waar dit onder dezelfde voorwaarden en via dezelfde opleider kan).

Hierna zit ik te denken aan de VS voor een tijdje, maar dit is nog onzeker en wat daar precies te doen ook. Wou wellicht mijn scriptie daar schrijven en dan daarna terug naar Curacao voor diploma uitreiking o.i.d. (stof tot nadenken nog).

Na deze 18-24 maanden wil ik in ieder geval terug voor mijn 2e WHV naar Australië. Tussen al deze reizen door wil ik afhankelijk van de tijd en financiële middelen allerlei andere landen bezoeken :)

Tot zover:up:

Last edited:
Hahahahahah top! Welkom! Je info is al erg op prijs gesteld. Duidelijk voorstelverhaal, maar het mag korter. Hoe dan ook, geweldiggggg die plannen; Gaan met die banaan! De wereld is zó mooi :):D:up:

Hahahahahahahahaha ik heb me helemaal kapot gelachen met je verhaal!! Je bent alleen nog je creditcard nummer met vervaldatum en cvc code vergeten..

Anyhoe.. Welkom op het forum en tot op het uitje!!

Van harte welkom!!

Heb je misschien al naar gekeken, maar let er op dat als je een 2e WHV aanvraagt, dit moet voor je 1e verloopt en dat je dan een bepaalde tijd hebt om het land binnen te komen!

Succes met je superplannen! :up:

Van harte welkom!!

Heb je misschien al naar gekeken, maar let er op dat als je een 2e WHV aanvraagt, dit moet voor je 1e verloopt en dat je dan een bepaalde tijd hebt om het land binnen te komen!

Succes met je superplannen! :up:
Dit klopt niet Kims.
Ik heb mijn 2e WHV in Nederland aangevraagd nadat mijn eerste al verlopen was. Alleen als je in 1x in Australië wil blijven moet je het uiteraard aanvragen voordat de andere afloopt. Anders is dit niet zo.

Dit klopt niet Kims.
Ik heb mijn 2e WHV in Nederland aangevraagd nadat mijn eerste al verlopen was. Alleen als je in 1x in Australië wil blijven moet je het uiteraard aanvragen voordat de andere afloopt. Anders is dit niet zo.

Bedankt Gwen, dit had ik inderdaad ook al uitgezocht. Je kan de 2e WHV op ieder willekeurig moment aanvragen vanuit ieder willekeurig land. De enige eis die er wel is, is dat je ten tijde van het toekennen van het visum in het land moet zijn van waaruit je deze aanvraagt, en natuurlijk de overige eisen, zoals de 88-dagen regeling, leeftijdsgrens e.d.

Ik heb dan ook al bekeken dat ik mijn 2e WHV kan aanvragen vanuit bijvoorbeeld Curacao, dat is allemaal geen probleem :)

Oh ja, ik zie het nu ook. Sorry. Heb het verkeerd gelezen, er stond:
If you are already in Australia, and wish to remain onshore, you should apply for a second Working Holiday visa before your first Working Holiday visa expires.

Ik neem aan dat er wel een tijdslimiet opzit of dat ook niet? Behalve dan qua leeftijd.

Oh ja, ik zie het nu ook. Sorry. Heb het verkeerd gelezen, er stond:
If you are already in Australia, and wish to remain onshore, you should apply for a second Working Holiday visa before your first Working Holiday visa expires.

Ik neem aan dat er wel een tijdslimiet opzit of dat ook niet? Behalve dan qua leeftijd.

Nee, je kan op je 18e de eerste aanvragen en op je 30e de 2e in het breedst genomen geval :)

En volgens mij kun je tussendoor allerlei andere visa's gehad hebben. Het enige wat ik kan verzinnen is dat je op wat voor wonderbaarlijke wijze eerder een Work and Holiday Visum hebt gehad (visum 462). Die mogen maar 1x namelijk als ik mij niet vergis. Bijvoorbeeld als je dubbele nationaliteit hebt ofzo, weet ik t :p

Last edited:
Voor zover mij bekend zit er behalve leeftijd geen tijdslimiet op. Ik denk zelfs dat je na je 1e WHV zelfs nog wel een vakantievisum (om maar even wat te noemen) kunt aanvragen voordat je je 2e WHV aanvraagt. Niet onafgebroken natuurlijk..

Waar in FRL woon je trouwens? Ik woon ook in Friesland, mocht je willen zouden we eens af kunnen spreken. Laat maar weten.

Voor zover mij bekend zit er behalve leeftijd geen tijdslimiet op. Ik denk zelfs dat je na je 1e WHV zelfs nog wel een vakantievisum (om maar even wat te noemen) kunt aanvragen voordat je je 2e WHV aanvraagt. Niet onafgebroken natuurlijk..

Waar in FRL woon je trouwens? Ik woon ook in Friesland, mocht je willen zouden we eens af kunnen spreken. Laat maar weten.

Drachten city :p --> En jij? :)

Nou, morgen spannende dag --> Een van de laatste obstakels voor m'n vertrek, de onderhandelingen met m'n werkgever over m'n studieschuld. Zullen zien hoe hard we moeten werken in Australië om die weg te werken. Heb mijn eventuele tegenvoorstel voorbereid incl. verdediging. Ben benieuwd hoe redelijk hij is ....

Wish me luck !!

Jeueueueueujjjjjj!!!!!, zeggen we dan hier in Brabant.
Wie is we?

Fijn Marcus, dat het gemieter klaar is. Vier het, en dan weer veilig landen. Enjoy!

Yessssss, klaar met dat gesodemieter! Succes met de laatste voorbereidingen en geniet ook van die laatste momenten in Nederland!

Back