bewijs van uitschrijving

*Anneke*

New Member
Er is al al veel over geschreven, maar kon het volgende zo snel niet vinden: Als je je ziektekostenverzekering in NL stop wilt zetten, heb je dan bewijs van uitschrijving nodig van de gemeente?
Heb je dit bewijs van uitschrijving nog voor andere dingen nodig? (In NL of in Australie)

Bedankt!

Hoi,

Wij mochten bij onze ziektekostenverzekering ook een kopie opsturen van ons visum en een copy van onze enkele reistickets.
Eigenlijk gaat iedereen er vrij soepel mee om, alleen ORANGE is een drama.......daar MOET je een bewijs van uitschrijving opsturen......ook hebben we zo'n livebox van ze die we ook weer naar ze toe moeten sturen in een speciaal doosje dat ze weer naar ons moeten sturen, maar dat sturen ze weer alleen als ze een bewijs van uitschrijving hebben ontvangen. Een bewijs van uitschrijving krijg je pas 3 dagen voordat je vertrekt, en in die drie dagen kunnen zij weer niet dat doosje naar je opsturen.......dus dat doosje komt te laat aan op mijn oude adres in NL, waar ik dan dus niet meer woon , terwijl ik in Perth zit................

Ik heb nu toch eindelijk een adres weten te bemachtigen waar ik zelf een doosje met de livebox naartoe kan sturen.....maar dat er iets fout gaat als ik in Oz zit met de firma Orange weet ik bijna zeker. ik zet in iedergeval mijn automatische incasso stop per 01-05-07 en ze zakken maar in de S :grin: :smile: :up:

Gr frank

HEEEEEEEEEEL veel gebeld met ze....1 keer zelfs gooide de helpdeskmedewerker van Orange zalfs de hoorn erop.........

Volgens mij gaat Orange helemaal niet accoord met een opzegging omdat, zoals zij zeggen zit alles wat je belt in je bundel dus kun je ook vanuit buitenland bellen.
Mijn zoon heeft onder die voorwaarde een eenjarig abonnement afgenomen.
Maar zal toch eens gaan informeren.

Mariette

Voor meer info over hoe en wat met je ziektekostenverzekering kan je misschien het telefoon nr uit de volgende link gebruiken
http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Zorgverzekering/vragen/?nodeid=4635
Weet niet of het nuttig is maar dit is wat ik ben tegengekomen.

alleen ORANGE is een drama.......
hmm volgens mij moet ik mijn abo stop zetten deze loopt tot eind sept. Mogelijk ben ik rond die tijd weg anders 1 a 2 maand later maar dan zit ik dus met de gebakken peren aangezien orange stilzwijgend verlegend.

Chantal

Misschien de moeite waard om de "kleine lettertjes" van Orange te lezen - en dat geldt ook voor veel andere doorlopende contracten die mensen zouden kunnen hebben. In de meeste algemene voorwaarden van bedrijven staat wel ergens, dat ze alleen zaken willen doen met mensen die in Nederland wonen of daar permanent verblijven. Dat heeft dan alles te maken met de mogelijkheid om geld van die mensen te kunnen innen. Maar "vertrekkers" kunnen daar mooi op wijzen als het bedrijf moeilijk doet. Vaak zijn balie/helpdesk medewerkers van dat soort dingen niet op de hoogte.....

Ziekenfonds ging bij ons gewoon akkoord met een opzeggingsbrief.

Orange hadden wij ook voor internet en die willen inderdaad een bewijs van uitschrijving, net als Canal Plus. Ik heb onze gemeente toen verteld en het verhaal uitgelegd dat wij dus graag een bewijs van uitschrijving willen voor we gaan. Anders konden we een aantal abonnementen niet opzeggen. De vrouw van het gemeente huis die me hielp heeft toen een hele mooie brief gemaakt dat we per 1-2 zouden emigreren. Zij wilde wel een bewijs dat we ook echt weggingen dus heb de email geprint met vluchtgegevens, dat was voldoende.

Orange incasso gaat inderdaad door!!! Ik heb het nu via de bank laten stopzetten omdat ik daar in NL niet aan gedacht hebt maar let dus wel op.

Als je een vriendelijke medewerker hebt bij de gemeente kun je dus zorgen dat je je brief ruim op tijd hebt.

[quote author=*Anneke* link=topic=6868.msg86692#msg86692 date=1176228934]
Er is al al veel over geschreven, maar kon het volgende zo snel niet vinden: Als je je ziektekostenverzekering in NL stop wilt zetten, heb je dan bewijs van uitschrijving nodig van de gemeente?
Heb je dit bewijs van uitschrijving nog voor andere dingen nodig? (In NL of in Australie)

Bedankt!
[/quote]

We hebben ons vanuit Australie laten uitschrijven dmv. een email met daarin het verzoek om uitschrijving en een scan van ons paspoort. Daarop kregen we per post een bewijs van uitschrijving van de gemeente.
Deze uitschrijving hebben we tot nu toe nergens voor nodig gehad.
De ziektekostenverzekering hebben we via het bijbehorende wijzigingen formulier opgezegd en dat is zonder problemen ingewilligd (Anderzorg, Groningen).
Ons huis is een aantal maanden na ons vertrek uit NL verkocht en dit hebben we allemaal mbv de telefoon en e-mail geregeld. Water, gas en elec. hebben we opgezegd via e-mail, ondersteund door een paar telefoontjes. Familie heeft de meterstand vastgesteld en aan ons gemaild ter controle, maar het klopte allemaal. De enige die vervelend deed was de KPN.
Wij woonden in Peize, Drenthe.

groet,

Annelies 

Hi Annelies,

Zou jij je per e-mail hebben kunnen uitschrijven omdat je nog geen PR visum hebt?

Ik ben van de week naar de Gemeente geweest en kreeg te horen dat we zowieso niet uit kunnen laten schrijven met een verlegde datum dus bv 16 juni vetrekken en dan bv per 1 Juli uit laten schrijven. Dus ik ben bang dat die vlieger per e-mail ook niet opgaat.

Of we moeten het gewoon doen en niet vragen, je kunt tenslotte ook valideren, een paar weken vakantie houden en dan alsnog op het laatst te besluiten maar helemaal niet meer terug te gaan.
Op die manier kun je je ook tegelijkertijd per bv 1 Juli uitschrijven bij de ziektekostenverzekering.
Mijn probleem is dat ik me altijd zo walgelijk aan de regels heb gehouden en daardoor toch aan een korter eindje trek.

Is hier een ideetje geboren?

Hi Kallie

dacht ik niet, de gemeente heeft geen idee welk visum ik heb. Feit is dat ik NL in 2005 verlaten heb en alleen nog als inwoner gezien werd doordat ik een briefadres heb aangehouden.
Door via email te vragen om uitschrijving ben ik nu ook wettelijk geemigreerd.

Dat je je uitschrijving niet vantevoren kunt regelen heeft niets te maken met de wijze waarop je je uitschrijft, dus waarom je er dan vanuit gaat dat het uitschrijven per email niet mogelijk is, is me niet helemaal duidelijk.
Ik zou je dan ook aanraden om te vragen of het mogelijk is want dat heeft niets van doen met of je je wel of niet aan de regels houdt. Verschil in interpretatie is altijd mogelijk per gemeente, maar NEE heb je en JA kun je krijgen, nietwaar?

groet,

Annelies

Nee,

Ik kan het allicht proberen, natuurlijk!
Alhoewel de gemeente Utrecht wel heel stipt is. Ik kon bv zonder verklaring van de Ambassade geen VOG verklaring lospeuteren dus eigenlijk ook niet frontloaden.

Btw je hebt zeker nachtdienst of hoor jij tot het avondtype :smile:
Nou, in het eerste geval werkze en in het tweede geval alvast welterusten.

Mariette

Klopt Mariette. Ik ben bezig met de 5e van 6 nachtdiensten en heb vandaag redelijk geslapen.
Jij heel veel succes met alle regelingen. Volgens mij is onze gemeente niet minder strict, maar heb je een redelijke beambte nodig die in staat is om de regels juist te interpreteren.

groet,

Annelies

Back