Bezienswaardigheden van WA

Bacchus

XPdite Hero
Kunnen de mensen die er wonen of die erop vakantie zijn geweest vertellen wat je echt moet gaan bekijken als je in WA bent ?
 
He Bacchus,

echte must sees:

Pinnacles, Nambunf NP
zuid west kust, bij margeret river in de buurt, Cape Leeuwin Naturaliste NP
Coral bay, om te snorkelen met whale sharks
Bunbury, zwemmen met dolfijnen (bij The Cut kun je met enig geduld gratis met ze zwemmen, voor meer info stuur maar een personal message)
Karri Forests, bij Walpole NP
Karijini NP !!
Shark bay voor turtles en dugongs. Voor de wildheid van de dolfijnen kun je beter in Bunbury zijn dan bij Monkey Mia
John Forest NP vlakbij Perth
Mooie stranden bij Broome en Stairway to the Moon (de maan komt op bij eb)

Genoeg??

Groetjes V&M
 
Veer heeft al een goede lijst!

In Perth zelf moet je naar King's Park.
En Fremantle(Roundhouse, Freo Prison, Maritime Museum, Freo Markets)


Ten oosten van Perth dus JOhn Forrest National Park, en in de heuvels kun je ook de Zig Zag af(bij Gooseberry Hill) en naar Lesmurdie Falls National Park(zal wel saai zijn in Februari, geen water...)

Als je naar een wildlife park wilt(australische dieren) is Caversham Wildlife Park in Whiteman Park(noordelijk Perth) het beste, en Whiteman Park is ook mooi(gratis).

Pinnacles is idd mooi, ongeveer 3 uur ten noorden van Perth. Als je verder noord gaat, kun je dus naar Shark Bay(meerdere dingen om te zien), en Kalbarri. En nog verder noord uiteraard nog meer.

Zuid:
Bunbury : dolfijnen
Busselton: jetty, strand, Tuart forest bij Capel
Dunsborough: vakantie plaatsje
Yallingup, Grace Beach, Prevelly: ruige kusten, kleine dorpjes, hele goede surfstranden
Margret River: leuk dorpje, veel wineries in omgeving (ook bij Yallingup en Augusta)
Augusta: mooie kust, caves vlakbij(Jewel Cave, Lake etc) Cape Leeuwin met lighthouse

Binnenland: Bridgetown (heeel leuk dorpje, heb ik gewoond ;) ), Nannup, Pemberton(Gloucester tree)

Fernhook Falls (op weg naar Walpole).
Walpole met inlet etc(verblijf op Rest Point Caravan Park), op weg naar Denmark heb je Valley of the Giants(tree top walk) en The Giant Tingle Tree.
Ook William Bay NP, met Green Pool en Elephant Rocks. Heel mooi.

Bij Albany: Whale World, The Gap, The Natural Bridge, The blowholes(allemaal ruige kust).
In Albany zelf ook wel wat te doen.
Andere kant Oysterharbour, Little Beach(bij Two Peoples bay)

Zo kan je verder naar Esperence(heel mooie omgeving), ik was 5 toen ik daar laatst was(rest is recent, January)

:)
 
Top weer mensen, bedankt voor de reacties.
We gaan eens een mooi reisplan van deze dingen maken, samen met de highlights van SA.
 
Hoi,

Wij komen net uit Perth en hebben met haaien gezwommen in Aqwa ligt in Hillary's, kost 90 dlr.pp. maar is zeker de moeite waard. Zijn ook wezen eten in Room 19 bekend van tv My Retaurant Rules, het eten was heerlijk.
Je zou ook een dag naar Lancelin kunnen gaan om er te surfen (lessen) weinig te doen voorde rest.
Kalbari is ook leuk NationalPark bv.

Groetjes R. & C.
 
Wat ik zelf errug kickuh vond was de Wave Rock!

http://waverock.com.au/

:surfer:
 
hmmmmmmmmmmmm smaken verschillen.

Een Australiër verklaarde ons voor gek:
You'r nuts to drive 700 k's just to see a rock with heaps of flies.

Het was inderdaad een bummer.

gr veer en martijn
 
Nou wij dus ook blijkbaar niet, soms is het echter slimmer to just go with the flow!!!!!!!!
 
Wave rock vond ik wel ok, maar dat kan ook liggen aan die wijn-proeverij die wij op de weg er naar toe bezocht hadden :evil:
 
[quote author=Chantal link=topic=1482.msg14794#msg14794 date=1115842918]
Wave rock vond ik wel ok, maar dat kan ook liggen aan die wijn-proeverij die wij op de weg er naar toe bezocht hadden :evil:
[/quote]

Dan hebben wij waarschijnlijk dezelfde tour gedaan  :cool:
Die wijn gingderinderdaad goed in!
 
Wave rock is wel grappig, maar alleen als je er min of meer langs komt.
Ik zou er nooit 700 km voor naar toe rijden!!  :lol:

Laatste keer dat ik er was was ik 7 volgens mij. Hebben jullie ook Hippo's Yawn gezien?
 
[quote author=AJ link=topic=1482.msg14785#msg14785 date=1115842266]
Wat ik zelf errug kickuh vond was de Wave Rock!

http://waverock.com.au/

:surfer:

[/quote]

Idd wel een hoog surf gehalte, ik neem hem iig mee in de planning. We zien vanzelf of het past en of het uitkomt.
 
[quote author=Simone link=topic=1482.msg14827#msg14827 date=1115875484]
Laatste keer dat ik er was was ik 7 volgens mij. Hebben jullie ook Hippo's Yawn gezien?
[/quote]

Oooh nou krijg ik echt flashbacks  :lol:

Hippo's Yawn doet bij mij wel een belletje rinkelen.
Ik werkte toen in een YHA herberg in Perth en daarom mocht ik met een aantal collega's ter promotie gratis met een tour naar de Wave Rock. Geweldige dag was het, en ik vond die Wave Rock echt een prachtig mooi uniek kunstwerk van de natuur. Hier in Nederland vonden ze de fotoos ervan ook supergaaf.

Ik wil weer terug!
 
Back
Top