Bezig met de voorbereidingen

TwitchMM

New Member
Hallo allemaal!

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Damaris, 24 en woon in Amsterdam. Ik heb 1,5 jaar in Australie gewoond (1 jaar working holiday visum, 6 maanden toeristen visum) en heb sindsdien er altijd naar verlangd weer terug te gaan naar Australie. helaas waren er voor mij alleen nog de optie om als toerist het land in te komen en gezien de kosten daarvan ben ik niet meer teruggeweest (ben nu alweer 3 jaar in Nederland).

Nu kwam er echt een baanaanbod uit de lucht vallen waar ik nooit van had duren dromen. Ik ben blijkbaar erg gewild bij een bedrijf dat zich in Australie gaat vestigen, en zij bieden mij en mijn vriend sponsorship aan. We zijn nu in de voorbereidingen voor de aanvraag van het visum; paspoorten aangevraagd, referenties van voorgaande werkgevers opgevraagd, informatie inwinnen....

I'm soooo excited!  :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb me aangemeld bij dit forum omdat ik goed voorbereid dit proces in wil gaan en ook de mening van buitenstaanders hierover erg kan waarderen; ik wil namelijk niet als een kip zonder kop mijn potentiele nieuwe werkgever achterna huppelen en dan later voor een verassing komen te staan....

ik wens ook jullie allemaal heel veel succes met de plannen!

Damaris

Hoi Damaris en vriend,
Heel erg welkom op het forum! Natuurlijk mag je je voorstellen  :wink: Wel zo handig en gezellig.
Bij welk bedrijf gaan jullie werken?
Ik zit nu al best een tijdje op dit forum, en ik kan je vertellen dat je hier zowat alles kunt vinden wat je nodig hebt!
Op welk visum gaan jullie en wanneer gaan jullie ongeveer?
Groetjes!

Hi welkom!!!

Moet je toch is uitleggen hoe je dta doet. ZO'n aanbod dat uit de lucht komt vallen hahaha. Willen er wel meer denk ik.

Heel veel succes met alles regelen, maar aangezien je op een sponsorship gaat komt dat vast helemaal goed  :up:

Hey Damaris,
Heel veel succes met jullie aanvraag. Inderdaad, zo'n aanbod zouden er wel tig meer mensen willen hebben  :wink: Waar willen (moeten) jullie je gaan vestigen in Australie?
Succes met alles!

Bedankt voor alle leuke reacties :)

ik zal het nog even wat gedetailleerder uitleggen. Omdat ik zo verliefd ben op Australie vertel ik altijd aan alles en iedereen die het maar horen wil dat ik er ben geweest en graag weer terug wil. Voor mijn werk zit ik veel aan de telefoon, en raakte zo met een iemand aan de praat over reizen...toen kwam Australie natuurlijk weer aan bod. Het bleek precies de juiste persoon te zijn tegen wie ik het zei: het bleek de directeur te zijn van een wereldwijde recruitment organisatie, en hij was bezig met al het papierwerk om ook een vestiging in Australie te gaan openen. Gezien ik met mijn functie als recruiter precies binnen zijn organisatie zou passen en het hem tijd en geld scheelt om in Australie zelf personeel te gaan zoeken, bood hij aan mij naar Australie te halen. Ik dacht eerst dat het een grap was, maar hij was bloedserieus. Voorwaarde voor mijn vertrek was echter dat mijn vriend ook mee zou moeten kunnen... hij bood daarom ook aan om mijn vriend van sponsorship te voorzien. De exacte locatie is nog niet bekend omdat het bedrijf afgelopen maandag pas officieel Australisch is; nu zijn ze dus op zoek naar een locatie. ik hoop dat het Melbourne gaat worden; daar heb ik in totaal een jaar gewoond en heb daar veel vrienden en kennissen zitten. Over 2 weken zou alles klaar moeten zijn om de visums aan te vragen, zodat wij eind Juni in Oz zitten als alles gaat zoals gepland! YAAAY!

mmmmm.... Mocht het bedrijf toch in Perth gaan zitten, dan hou ik mij aanbevolen... Heb 10 jaar ervaring als uitzendconsulente, dus weet ook aardig wat van recruitment!

Sacha

[quote author=Sacha link=topic=9895.msg135276#msg135276 date=1238014336]
mmmmm.... Mocht het bedrijf toch in Perth gaan zitten, dan hou ik mij aanbevolen... Heb 10 jaar ervaring als uitzendconsulente, dus weet ook aardig wat van recruitment!
Sacha
[/quote]

Ja, en Perth is de mooiste/beste stad om te wonen ..  :evil: :evil:

Zonder gekheid: welkom op het forum, en dat is wel een droom situatie zo hoor! Vergis je alleen niet in het feit dat het hier ook al wel krioelt van de recruiters. Heel opvallend te zien dat iemand vanuit NL hier ook een vestiging gaat openen (of dat wil). Gaat het om een grote recruiter? (desnoods PM de naam even als je het niet publiekelijk hier wilt neerzetten ;-)).

Hoi Damaris,

Heel veel succes met de voorbereidingen en als je vragen hebt, zit je hier goed op het forum :up:.

Gr. Ingrid

hmmm Perth, nooit geweest eigenlijk... tijdens mijn backpack avonturen heb ik de ronde Sydney-Melb-Adelaide-Alice Springs-Darwin-Kununurra- Cairns-Brisbane-Melbourne gemaakt (ja dat was best een eind rijden inderdaad hahaha), maar nooit richting Perth. Nou ja wie weet kom ik daar wel terecht; het is echt wachten op een antwoord over de definitieve locatie (stiekem hoop ik toch op Melbourne). Als ik in iedergeval maar weer terug kan naar Oz ben ik al blij. En vanuit daar eens gaat kijken wat de mogelijkheden voor citizenship zijn...

Ik kan helaas de naam van het bedrijf nog niet noemen Perthpete, niet nu het nog niet allemaal rond is. Ik hoop voor mezelf ook snel meer duidelijkheid te krijgen; mn huidige baan begint me te vervelen en concentreren op mn werk lukt haast niet met Australie in mn achterhoofd  :lol:

Welkom Damaris!  :smile:

Zo zie je maar weer wat er allemaal op je pad komt. Zou het bedrijf een goede secretresse nodig hebben? Want dan hou ik me aanbevolen! Ik heb kennis en ervaring in het recruiten en personele zaken en heb al eerder een afdeling opgezet. Visum hoeft voor mij niet, want volgende week donderdag ligt mijn paspoort aanvraag bij de Australische ambassade, tja ik wil wel mijn paard en hond meenemen  :grin:

Groetjes,
Kathren

welkom op het forum en veel succes met de hele procedure :up:
Mocht je bij ons in de buurt komen, wij kunnen altijd wel ondersteuning van een recruitger gebruiken :lol:

Groetjes wilbert

Welkom Damaris,  :hi:

Wat leuk zeg dat je dit zo op je schoot geworpen krijgt!
Veel succes met de voorbereidingen en het regelen van je visum

En wie weet tot zaterdag ( had zoiets gelezen dat je misschien naar de Australie fair ging)

Groetjes Ingrid

Zodra ik daar op mn plek zit kan ik zeker wat voor mensen gaan betekenen, als in, hulp bieden bij het zoeken naar een baan. ik hou jullie op de hoogte als het zover is!

en waarschijnlijk kom ik zaterdag ook; herkenbaar aan half lang donkerbruin haar en in zwart gekleed, vriend met kort donker haar en pet (hij is ook iets kleiner dan ik)

[quote author=TwitchMM link=topic=9895.msg135319#msg135319 date=1238055967]
hmmm Perth, nooit geweest eigenlijk...
[/quote]

Dat is wel een gemis hoor! Maar ok, de andere steden zijn ook niet slecht (alleen het klimaat is minder ;-)).

[quote author=TwitchMM link=topic=9895.msg135319#msg135319 date=1238055967]
Ik kan helaas de naam van het bedrijf nog niet noemen Perthpete, niet nu het nog niet allemaal rond is. 
[/quote]

Ja, dat logisch ;-). We horen het wel wanneer het zover is!

Hallo Damaris,

Welkom  :hi: op het forum!  Klinkt heel spannend allemaal, veel succes de komende tijd  :up:

Groetjes,
Susan

Back