Bezig met Skills Assessment

DaVinci

New Member
Howdi allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen via dit medium. Ik moet zeggen dat ik wel vaak even rondneus op het forum om inspiratie op te doen. Het is goed om te weten dat er zovelen met wij dezelfde weg bewandelen. Dat geeft de burger moed :up:.

Ik ben van plan om 27 juli 2007 af te reizen naar Sydney. Eerst komt mijn vriendin uit Australie over voor een vakantie in Nederland en Duistland en dan gaan we samen terug. We hebben elkaar eind 2006 leren kennen toen ik in vakantie was in Australie bij mijn broer die al in Sydney woont. Daarna een tijdje getwijfeld over wat ik moest doen en vervolgens de knoop doorgehakt. Ik ga!

Inmiddels heb ik een WHM visum voor een jaar en ben ik druk bezig met een Skilled Independant Visum aanvraag voor een functie als Chemical Engineer. Deze aanvraag wil ik voor ik naar OZ ga de deur uithebben. Het meeste werk gaat zitten in de Skills Assessment bij Enigneers Australia. Ben nu bezig om een Competency Demonstration Report te maken. Tjonge, er zijn toch wel een hoop dingen waar je op moet letten. Als er nog mensen zijn die een voorbeeld CDR hebben dan hou ik me aanbevolen!!! Ik heb zelf vijf jaar werkervaring als Engineer maar het is toch best lastig om die ervaring op papier te zetten. Het is moeilijk inschatten welke ervaring je er beter wel en niet in kunt zetten.

Ik heb inmiddels mijn baan opgezegd en een enkeltje OZ geregeld. Het is nu aftellen, afronden en voorbereiden. Spannend hoor!

Ik wens iedereen succes die in dezelfde situatie zit en hoop dat zij die er nog tegen aan hikken de moed kunnen verzamelen om ook de knoop door te hakken. En voor hen die al in OZ zitten geniet met volle teugen zou ik zeggen.

Groetjes,

Vincent

Ben ook druk met het schrijven van mijn CDR, in ieder geval de voorbereidingen ervoor, uitzoeken welke episodes ik wil gebruiken en veel lezen van anderen en ervaringen hier op het forum.
Vind het allemaal erg lastig, heb mijn HTS netjes afgerond maar ben vrijwel direct in leidinggevend werk gerold en ben nu zelfs management consultant. Met andere woorden weinig techniek in mijn dagelijkse werk, wat schrijf je dan....lastig lastig lastig

succes in ieder geval

groet

Jasper

Hoi Geerjap,

Inderdaad lastig zo'n CDR. Ik heb inmiddels ook een voorbeeld CDR bemachtigd. Verhelderend om een CDR te lezen waarvan bekend is dat ie goedgekeurd is.

Ik kan me je situatie goed voorstellen. Ik kreeg het advies van een mede forum lid om hulp te vragen m.b.t. mijn Skills Assessment bij George Lombard. Dit is een bureau in Australie die hulp bied m.b.t. visum aanvragen. Ik heb net een mailtje verstuurd met de vraag wat zij voor mij kunnen betekenen m.b.t hulp bij de Skills Assessment. Zal de reactie wel even posten.

Succes ermee!

Groetjes,

Vincent

Niet dat ik te oud ben om te werken, maar ik hoef niet meer....:) Dat neemt niet weg dat ik wel veel (werk)ervaring heb en me jullie probleem kan voorstellen.

Het is echt niet uitzonderlijk dat je als 'hoger" opgeleide technicus/engineer vrij snel in een leidinggevende positie terecht komt en wat minder 'hands on' bezig bent. Dat zal in Oz niet minder zijn. Niettemin denk ik dat je bij het beschrijven van je 'leidinggevende' ervaring best een aantal elementen zult kunnen vinden waarbij je "leiding" technisch bijdroeg aan het project zoals:
  • aangeven van verbeteringen in het oorspronkelijk ontwerp,
  • onderkennen van fouten
  • vinden van oplossingen voor onvoorziene elementen bij de uitvoering
  • aangeven van test methoden bij in gebruikneming en beoordelen test resultaten
  • schrijven van handleidingen en instructie aan afnemenrs/gebruikers
Bij het beschrijven dit soort werkzaamheden kun je dan de nadruk leggen op het concrete element waar je technische kennis/ervaring bijdroeg aan het resultaat.

Succes!

Hallo,

Ik heb een jaar of 3 geleden ook een CDR gemaakt (Mechanical Engineering). Ik ben inmiddels al in Sydney aan het werk. Ik kan iedereen die interesse heeft mijn CDR wel sturen als voorbeeld. Laat maar even weten..

Groet
Frank

Hi there,

Ik kreeg net een reactie van George Lombard nadat ik de vraag had gesteld of en hoe ze me kunnen helpen met alleen de Skills Assessment. Dat kan voor A$1800 ! Mmmm, Nederlander als ik ben ga ik het toch maar zelf doen.....  :wink:

Groetjes,

Vincent

Succes met het 'krijgen' van je independent visum!
Èn lekker genieten van de tijd met je vriendin hier
en straks in Australië.

groetjes Miranda  :smile:

Ik heb al eens een meer gerichte vraag aan die george Lombard gesteld en kreeg ook direct antwoord met een fiks bedrag daarin vermeldt.
Ik heb van diverse mensen al een CDR opgestuurd gekregen en die zijn allemaal genegen om een CDR door te lezen en te "beoordelen" als ie eenmaal af is....
Misschien dat ik hem daarna nog een keer naar George Lombard stuur dat hij voor een minimaal bedrag hem eens doorleest en wat tips kan geven....
Ik heb de afgelopen periode wat andere zaken aan mijn hoofd gehad waardoor het CDR verhaal even op de tweede plaats kwam (Ja, er zijn blijkbaar toch dingen nog belangrijker dan OZ  :| :grin:) maar ga er nu weer stevig tegenaan.
Ik zit te dubben of ik als eerste episode mijn afstudeeropdracht zal gebruiken dan heb ik in ieder geval een episode met puur technische inhoud....tips?!?!

Groet

J.

Hey :smile:

Zijn er mensen met een voorbeeld CDR voor refrigeration- and airconditioning mecanic? Of iets wat er op lijkt, plumber/ welder of gelijkwaardig. Het is voor TRA.

Bedankt vast!

Marika

Back