Big family naar Brisbane

Sylke

New Member
Hallo allemaal,

Leuk om even kennis te maken.
We zijn een gezin met 5 kinderen (tussen de 1 en 14 jaar) en zitten midden in de papierwinkel om in Brisbane te gaan wonen en werken.
Op het moment wonen we op Borneo in het Sultanaat Brunei. We hebben er veel zin in en hopen rond juni/juli ons te kunnen vestigen in OZ.

Groetjes,

Lucky Seven  :smile:

Bedankt voor het welkom heten!
Bregje, we hebben gelukkig wel het voordeel dat onze kids al engels spreken. Ze zitten nu op een internationale school in Brunei. Daarbij lopen de scholen in Australie een half jaar "achter", waardoor de overgang ook makkelijker zal zijn. En zelf ben ik blij dat ik hier al heb geleerd links te rijden (en automaat) waar ik erg tegen op zag. Verder vinden we het lekker spannend en verheugen we ons erop.

Bye,
Sylke  :smile:

ok, dat scheelt inderdaad!
Tja, dat links rijden daar zal ik zelf nog aan moeten gaan wennen... maar ja komt goed hoop ik  :wink:
Succes!

Ik doe nog regelmatig de ruitenwissers aan als ik naar rechts wil...En als ik al rijdend me aan de bermkant (hier jungle-kant) bevind, weet ik dat ik goed fout zit... :drive:

Welcome!

Succes met al het geregel!! En ben toch wel een beetje nieuwsgierig hoe zijn jullie destijds op Borneo terecht gekomen, en vanwaar de ommezwaai naar Brisbane :smile:?

Groetjes
Syl

Hoi Syl,
We woonden hiervoor in Zuid Frankrijk, maar wilden nog iets meer van de wereld zien. Mijn man kon in Brunei als medisch adviseur van de Sultan aan het werk. We wonen hier nu anderhalf jaar en hebben het schone, pure Borneo helemaal opgesnoven en geproefd aan de Islamitische en Maleise cultuur. Negen jaar geleden wilden we al naar Australie, maar toen waren de grenzen nog gesloten voor buitenlandse artsen. Nu worden er steeds meer plekken tot area of need uitgeroepen en stromen de vacatures binnen. We voelen nog steeds veel voor onze oude liefde van 9 jaar geleden en hebben besloten de stap te wagen. Zo ver is Oz hier trouwens niet vandaan. Darwin is maar 3 uur vliegen... :plane:

Ja, dat ruitenwisserprobleem heb ik ook nog wel eens en heeeeeeeeeeeeeeeel af en toe rij ik ook nog wel eens rechts i.p.v. links. Tot nu toe gelukkig nog steeds zonder ernstige gevolgen :grin: en het stuur zit ook nog wel eens aan de verkeerde kant trouwens.

Erna

Hi Sylke

Dank voor je antwoord! heb gelijk weer een vraag :grin: wat vinden jullie kids van het reizen en wonen in verschillende landen? Met name de oudste, kan me voorstellen dat het best lastig is op die leeftijd om vrienden achter te laten? Hebben ze allemaal weer zin in een nieuw avontuur?

Groetjes
Syl

Hoi Syl,

We hebben 3 zonen van 14, 12 en 11, een dochter van 9 en een miniman van 1.  :gossip: :bye:
Onze kids vinden het reizen heerlijk! De wisselingen van natuur, cultuur en taal vinden ze spannend en avontuurlijk. Voordeel is wel dat we met z'n velen zijn. We slepen een groot "thuis" de grenzen over, niet alleen aan inboedel, maar ook aan hecht gezinsleven en een schatkist vol verhalen en gedeelde ervaringen. Waar we ons kampement opslaan, is ons thuis.
De basis is altijd hetzelfde: we hebben een vast dagritme met gezellige familieaktiviteiten, serieuze aandacht voor schoolwerk en voldoende rustmomenten. Die kaders geven de kids veel vertrouwen of we nu in de bergen wonen, op een paardenranch of in de jungle. Dit alles neemt niet weg dat afscheid nemen soms moeilijk is. We besteden er behoorlijk wat tijd aan om in contact te blijven met "oude" vriendjes. Er wordt gemaild en we zoeken elkaar op. Ik vind het nog steeds heel bijzonder als ik merk dat een van de kids online in een virtuele wereld kletst met een vriend uit Nederland of Frankrijk!
Een nieuwe school geeft op de eerste schooldag nog altijd buikpijn, maar wordt met meer vertrouwen tegemoet gezien. Ze weten nu dat het wel goed komt. Spannend zijn de nieuwe vrienden die er te maken zijn en (voor de boys) de "verse" meiden.
Waarschijnlijk wordt Brisbane wel onze voorlopige laatste stop, omdat de leeftijd van onze oudste het binnenkort niet meer zo makkelijk toelaat om te verhuizen.  :smile:

Back