Bigpete terug naar Brizzie!!!

Bigpete

New Member
:mrgreen:

Hoi Allemaal,

Een paar maanden terug heb ik hier kort mijn verhaal gedaan. Ik ben nu reeds 6 maanden terug in Nl na 3 jaar in Brisbane te hebben gewoond. Ik heb besloten om weer terug te gaan naar brizzie, alwaar mijn vriendin mij met open armen zal ontvangen  :mrgreen:
Er zijn nog enkele dingen die ik hier moet afhandelen alvorens ik een ticket kan boeken, maar ik hoop dat ik dat eind van de maand ongeveer kan gaan doen.

Ik heb er echt onwijs veel zin in!
wooohooo!!!!!!!!
 
Dus je hebt de knoop door gehakt!! Gefeliciteerd en veel plezier en geluk in Brisbane!!
 
thanx Mate!

nu de knoop idd is doorgehakt wil ik er ook zo snel mogelijk naartoe!

QLD Rocks!  :-D
 
Nou, dat is weer een last van je schouder, of niet soms. Zo voelde het tenminste bij ons toen we de knoop doorhakten! Congrats in ieder geval!

KC
 
ja echt een onwijze last van m'n schouders. Ook een lekker gevoel om Nl te gaan verlaten, afgezien van familie en vrienden natuurlijk. Maar ik ben hier nu 6 maanden en heb het allemaal wel weer gezien in dit ****land.

Ozzie ozzie ozzie........oi oi oi! :lol:
 
Gefeliciteerd, Ik ben in Okt ook naar Brisbane geweest voor het eerst, leuke stad.

Succes

Citavm
 
ik ben hier nu dus 6 maanden . Ik heb een permanent residency visa voor Oz. Ik hoef toch geen police clearance meer aan te vragen om weer binnen te komen in Oz? Zouden ze uberhaupt erom malen dat ik 6 maanden uit Oz ben geweest?

alvast bedankt
 
Als je een permanent visa hebt dan denk ik dat het niet meer van toepassing is om een police clearance te krijgen. Mischien handig om even de Australische ambassade te bellen in Den haag of Berlijn, dan weet je het zeker.

Gr

Citavm
 
[quote author=Bigpete link=topic=902.msg6908#msg6908 date=1104840990]
ik ben hier nu dus 6 maanden . Ik heb een permanent residency visa voor Oz. Ik hoef toch geen police clearance meer aan te vragen om weer binnen te komen in Oz? Zouden ze uberhaupt erom malen dat ik 6 maanden uit Oz ben geweest?

alvast bedankt
[/quote]

Zie http://www.immi.gov.au/allforms/ostravel1.htm.
Volgens mij heb je een resident return visa nodig.
 
[quote author=Bigpete link=topic=902.msg6891#msg6891 date=1104832241]
Ik ben nu reeds 6 maanden terug in Nl na 3 jaar in Brisbane te hebben gewoond. Ik heb besloten om weer terug te gaan naar brizzie, alwaar mijn vriendin mij met open armen zal ontvangen  :mrgreen:
Ik heb er echt onwijs veel zin in!
wooohooo!!!!!!!!
[/quote]

Hoi Pete ! Goed zeg ! En waar ergens in Brissie ga je wonen ? (ik ben niet nieusgierig hoor, maar ik weet graag alles !  :roll: )

Ingrid.
 
Hiya Bigpete

Wat goed zeg! Welcome back (bijna) in Brisbane! Waren je familie & vrienden surprised?  :?  of hadden ze de bui al zien hangen?

Groetjes
Syl
 
thanx voor jullie leuke reacties!

familie en vrienden waren niet zeer verbaasd geloof ik. T was toch altijd wel duidelijk dat ik terug wilde, maar ben nu erg blij dat het besluit genomen is.

Ik ga terug naar Moorooka (southside), vlakbij Yeronga & Salisbury, alwaar we in een townhouse wonen, maar zodra als het kan gaan we op zoek naar een huis.

Wat betfreft die evt police clearance; een return Residence Visa moet je naar mijn mening pas aanvragen als je besluit geen Australian Citizen te worden toch? Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik weer zonder problemem het land binnen kom, daar ik gelukkig niet met de politie in aanraking ben gewesst.
 
[quote author=Bigpete link=topic=902.msg6956#msg6956 date=1104920004]
Wat betfreft die evt police clearance; een return Residence Visa moet je naar mijn mening pas aanvragen als je besluit geen Australian Citizen te worden toch? Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik weer zonder problemem het land binnen kom, daar ik gelukkig niet met de politie in aanraking ben gewesst.
[/quote]

De police clearance en de RRV zijn 2 hele verschillende dingen en volgens mij heb je geen police clearance nodig om een RRV aan te vragen. Heb je de info gelezen op de site van die link in mijn eerdere post, daar staat:

"A Resident Return visa (RRV) is valid for 3 months or 5 years (depending on circumstances).

It allows Australian permanent residents to travel to and from Australia as often as they wish within the validity of the visa, while maintaining their status as permanent residents.

Who needs an RRV?

Only Australian citizens have the right to enter Australia without a visa. Permanent residents must have a valid RRV, or "old-style" Authority to Return (ATR) or Return Endorsement (RE) if they wish to travel from and to Australia and retain their permanent resident status – even if they will only be out of Australia for a couple of days.

How do I get one?

Applications may be made on the Internet.
See: Online Services - Resident Return Visas.
"

Dus tenzij ik dit verkeerd begrijp of jouw situatie anders is (bijv. je hebt een ATR of RE), heb je een RRV nodig...
Staat er op je visum nog iets van multiple travel of iets dergelijks?
 
Volgens mij heeft Pete pas een RRV nodig als zijn PRvisum niet meer geldig is. Een PR visum is 5 jaar geldig en als hij na die tijd Oz wil verlaten voor een vakantie of zo dan moet hij voor die tijd een RRV nodig.

Dit lees ik bij de FAQ:
2. Do I need a Resident Return Visa (RRV)?
Everybody, except Australian citizens and New Zealand citizens travelling on their New Zealand passport, must have a visa to travel to Australia.

If you are a permanent resident of Australia and intend to travel away from Australia, you should ensure that you have a visa, which is valid for re-entry, on your return to Australia. This visa can be your original permanent resident visa, or a Resident Return visa, as long as it authorises travel to Australia on the date you return.

The visa can be in your current passport or in an expired passport that you also carry with you while you travel.

Permanent Residents should obtain their RRVs before leaving Australia, to avoid travel delays and the need to obtain an RRV through an Australian diplomatic office overseas.

KC
 
Ha KC,

Je bent me net voor, ik zat net die faq te lezen  :lol: ...tsja het lijkt erop dat je idd geen RRV nodig hebt, maar dan staat er dus neem ik aan iets op je visum van multiple travel?!  :?
Maar als een PR 5 jaar geldig is (lekker permanent trouwens) en je vernieuwt hem niet dan heb je dus geen visum meer?!
 
Thanks KC! dat wilde ik ook proberen uit te leggen, maar lukte mij niet geheel. Sander bracht me toch enigszins aan het twijfelen, maar thanx anyway sander voor je hulp  :mrgreen:

Waar het mij in eerste instantie om ging/gaat is; zullen ze bij de douane, ongeacht mijn PR visa, moeilijk doen over het feit dat ik zolang in het buitenland ben geweest, en naar aanleiding daarvan een police clearance willen hebben?
 
[quote author=Bigpete link=topic=902.msg6961#msg6961 date=1104922535]
Thanks KC! dat wilde ik ook proberen uit te leggen, maar lukte mij niet geheel. Sander bracht me toch enigszins aan het twijfelen, maar thanx anyway sander voor je hulp  :mrgreen:
[/quote]

Tsja, het was goed bedoeld zullen we maar zeggen...  :oops:

[quote author=Bigpete link=topic=902.msg6961#msg6961 date=1104922535]
Waar het mij in eerste instantie om ging/gaat is; zullen ze bij de douane, ongeacht mijn PR visa, moeilijk doen over het feit dat ik zolang in het buitenland ben geweest, en naar aanleiding daarvan een police clearance willen hebben?
[/quote]

Ik denk niet dat je een police clearance nodig hebt...je bent immers PR en dan nog je bent toch slechts 6 maanden weg geweest. Zelfs voor de initiele visum aanvraag wilden ze alleen PC's voor landen waar je meer dan 12 maanden geweest bent.
 
Ik heb ook een PR visum ontvangen en daarover veel gelezen natuurlijk, vandaar.

Met betrekking tot de police clearance, sluit ik me aan bij wat Sander schrijft. Niet nodig dus.

KC
 
da's een pak van me hard zeg....ik wist het enigszins wel maar zag het al helemaal voor me, dat doemscenario; ben ik eindelijk terug, mag ik er niet in........

onwijs bedankt voor jullie hulp!

Brisbane here I come!
 
Goed om te horen dat je een beslissing hebt kunnen maken Bigpete! Heel veel plezier in OZ! :cool:
 
Back
Top