bijna zover

Dominc

Member
Hallo allemaal,

Veel van jullie kennen ons niet maar we hebben heel veel rond geneusd op deze site, en erg veel er van opgepikt. Dacht we doen ons verhaal even hoe het er allemaal voor staat.

Ik ben Dominic, 29 jaar en werkzaam als stonemason in Noord-Brabant. in 2007 heb ik een half jaar rondgereisd door Australie, mijn Vriendin heet Marielle, is 25 jaar en haar beroep is consultant en nog nooit in australie geweest.

begin 2013 contact gelegd met verschillende emigratie bureaus en M2A gekozen, omdat volgens ons dit de beste is.

juni/juli 2013 start visum procedure state nominated. 190 Western-Australia

september Ielts, Marielle geslaagd, ik Niet

December tra positief bevonden, nog een keer gezakt Ielts, half puntje te weinig. 7-5.5-7-6.5

Februari 2104, naar heel wat bijlessen geslaagd voor ielts. 6.5-6-6.5-7,5

feb, aanvragen state nominated mislukt, mijn beroep is niet meer beschikbaar op de wasmol list van Western australie. Nu wachten tot het nieuwe financiele jaar 1 juli 2014, maar overigens geen goed teken omdat we dan op de gok moeten hopen om naar west-australie kunnen emigreren, want misschien valt de nieuwe wasmol lijst wel negatief uit.

Juni 2014, Bericht M2A gehad. Alleen South Australia wil ons nog sponsoren voor een 190 visa. eigenlijk hadden ze hogere eisen qua Ielts-test, maar door aandringen en wat verzoeken van M2a wil South-Australia ons toch sponsoren gelukkig. Gelukkig was South-Australie ook onze 2e keus om naar toe te emigreren, dus pakken deze kans

Super snel alle papieren kunnen regelen met M2A op 27 juni verzonden en op 30 juni kregen we antwoord dat we gesponsord zijn door South-Australia.

Alle documenten zijn nu verzonden naar diac, VOG, is van de week verstuurd en 7 augustus gaan we de medische test afleggen.

Zo zit je een aantal maanden te wachten en zo kan het weer in een hele korte periode gebeurt zijn. We hopen ons dit jaar nog te kunnen vestigen in Adelaide.

Weet iemand nog wat vakantie huisjes in of rond Adelaide,

Groetjes Dominic en Marielle

Wel welkom op dit forum.
Helaas zit ik in Perth zo kan jullie niet helpen het helpen van een woning, maar andere forum members zeker.
Sukses met de afhandeling van jullie laatste papieren oorlog.
cheers

Gaaf het kan soms snel gaan zeg! Ben eigenlijk wel benieuwd wat Marielle er allemaal van vindt, zijn jullie inmiddels al hier geweest?

Ja ik ben al in Australie geweest, ongeveer 6 maanden met een working holiday visa. Marielle is er nog nooit geweest. Ze vindt het ook erg spannend, maar ze heeft er alle vertrouwen in. Als je goed je best doet kun je je overal wel settelen.

Stuur me maar een pm. Wij zijn net naar huizen aan het zoeken geweest en ik heb misschien nog wel wat contacten voor je! Wij vertrekken komende maandag naar Adelaide

Gaaf zeg!! Wij hebben ook net ons visum binnen en willen ook dit jaar nog naar Adelaide vertrekken!!

Als je goed je best doet kun je je overal wel settelen.
Dat is waar als het gaat om het materiele, maar het gevoel is soms een beetje lastiger en heeft niets met je best doen te maken. Lees de recente verhalen op dit forum er maar eens op na. Goede kans dat Marielle het prima gaat bevallen, maar als ze er mee worstelt vertel haar dan niet dat ze "beter haar best moet doen". ;)

zit eigenlijk nu ook een beetje rond te kijken voor eventueel een auto te kopen. Heeft iemand een idee wat een goed merk en prijs is qua auto. Ik zat zelf aan een toyota camry te denken.

zit eigenlijk nu ook een beetje rond te kijken voor eventueel een auto te kopen. Heeft iemand een idee wat een goed merk en prijs is qua auto. Ik zat zelf aan een toyota camry te denken.
Hangt er van af wat je will 4 whl or not??????
Hoeveel personen of camping gear moet erin passen???????????

gewoon een personen auto moet voldoende zijn. Zijn ook maar met zijn 2e. hoeft geen camping gear in. gewoon een betrouwbare auto. hoeft ook geen 4 whl te zijn.

Ik ben geen auto-expert, maar in de stad zou ik persoonlijk voor een klein model auto gaan.
Ik woon regionaal en heb voor het eerst in m'n leven een 'grote' auto: Holden Commodore, qua model te vergelijken (volgens kenners??) met de Opel. Oerdegelijke Aussie auto, naar het schijnt. Voor mij is dat 'groot' want in NL reed ik in een Twingo :D
Ford en Nissan zie je ook veel en ja, Toyota Camry is ook erg populair.

Persoonlijk zou ik minder snel voor de Franse modellen gaan, omdat die hier minder populair zijn en je bij reparaties evt op onderdelen moet wachten.

Geen idee of dit helpt. Zoals gezegd: ben geen expert :)

Ik had toen ik in australia aan het reizen was 7 jaar geleden ook een Holden Commodore stationwagon gekocht. ook nooit problemen mee gehad. Alleen het verbruik
lag iets aan de hoge kant, omdat er meestal hele zware blokken inliggen. Volgens mij moet je gewoon ook geluk hebben met wat voor auto je koopt, er kan natuurlijk altijd wel iets mis mee zijn natuurlijk.

Ik had toen ik in australia aan het reizen was 7 jaar geleden ook een Holden Commodore stationwagon gekocht. ook nooit problemen mee gehad. Alleen het verbruik
lag iets aan de hoge kant, omdat er meestal hele zware blokken inliggen.

Klopt. Ik heb een sedan en op afstanden rijdt die zo'n beetje 1 op 13 (heb ik net even berekend). Een groot verschil met mijn Twingo destijds die 1 op 22 haalde! Dus ja, in de stad zou ik persoonlijk zeker voor een kleiner model gaan.
Maar voor op de afstanden vind ik een grotere auto prettig: comfort, grotere motor (minder kans op oververhitting).

Dus kijk waarvoor je 'm wilt gebruiken. Als ik naar m'n Adelaidse vrienden kijk, dan hebben die allemaal kleinere modellen auto's: Ford, Hyundai, Toyota en Suzuki.
En uiteraard kun je daar ook flinke afstanden mee afleggen :D

Back