Bijschrijven echtgenote op paspoort

slatsr

Well-Known Member
Ik moet binnenkort een nieuw paspoort aanvragen ivm verlopen van het huidige. Nu is dit de eerste keer dat ik dit doe na getrouwd te zijn en nu zie ik op het aanvraagformulier de mogelijkheid om je echtgenoot bij te schrijven in het paspoort. Wat is daar het voordeel van?
 
Hoi,

Mij is door het consulaat verteld dat het niets uitmaakt, en je kan no matter what name opschrijven. Voornaam wordt niet eens gevraagd en je hoeft niets te bewijzen, geen papier te laten zien. Dus als jij wil doen alsof je met mevrouw Diaz bent getrouwd, dan vul je in 'echtgenoot van mevrouw Diaz'. Het heeft geen enkele waarde dus, behalve die jij er aan hecht :).

Irene.
 
Yep, dat had ik ook toen ik vier jaar geleden een nieuw paspoort aanvroeg. Als getrouwde vrouw blijft je paspoort voor eeuwig op je meisjesnaam staan. Je kunt er alleen aan laten toevoegen dat je getrouwd bent met meneer X, maar dat heeft geen enkele officiele status. Als je een buitenlands vliegticket boekt moet je dus ook altijd de namen opgeven zoals ze in je paspoorten staan, want anders krijg je dikke trammelant bij het inchecken.

Groetjes,
Rixta
 
Back
Top