binnenkort is het zover

Yanneck

New Member
Hi,

voor nog maar 2 maand geleden hebben we besloten naar Brisbane te verhuizen. Mijn man heeft een aanbieding gekregen van zijn firma en we vinden dat dit die kans is van ons leven.
het gaat zo super snel. we moeten nu onze papieren in orde brengen en de werkgever regelt alles nodige (visum) verder.
het zal ergens eind october of november dit jaar worden.

wij hebben 2 zonen (7 + 3 jaar). dus ik zit de hele tijd op internet om aan informatie over alles te verzamelen.

ik heb een paar keer gevonden dat de huishuur van het bruto inkomen wordt afgetrokken en zelfs dat de werkgever de huur inhoudt en direct naar de eigenaar overzet. klopt dit? mijn man heeft dit aan de MD van zijn firma gevraagd en hij wist van niks.

Verder moeten we een auto leasen. Mijn man krijgt een bepaald maandelijks bedrag (voor een auto) en daarvan kan hij doen wat hij wil ...! het zal wel leasing worden maar hoe gaat die in australie. ik heb gelezen dat je eerst een auto moet kopen en daarna naar een leasefirma moet gaan ...?

we zullen met een visum 457 naar australie gaan.

Kunnen jullie mij aub. infos geven over scholen (wat is beter: state or private school)? ik weet private school is echt duur ...

ps. sorry voor mijn nederlands maar ik leef sinds 8 jaar in belgie en ik van duitsland ;)

merci/bedankt

Tanja

Gefeliciteerd met het aangaan van het avontuur ;)
Waar in/rond Brisbane gaan jullie wonen? Wij (m'n Australische man en ik) wonen een half uur ten zuiden van de CBD, ideaal tussen Brisbane en de Gold Coast. Zat mooie plekjes hier!
Wat scholen betreft, daar heb ik me nog niet zo in verdiept nu we nog geen kids hebben. M'n man heeft weleens opgemerkt dat je goede state schools en slechte private schools hebt, dus lastig om over één kam te scheren. Ik weet niet of er een site is die alle scholen met hun prestaties op een rijtje heeft, maar daar zou je eens naar kunnen kijken.
Misschien dat sommige firma's het qua huur zo doen, van je loon afhalen, maar dat is misschien maar een uitzondering? Als het van je brutoloon wordt ingehouden is dat beter voor je tax, betaal je uiteindelijk minder. Dus eigenlijk wel zo handig als de baas het zo doet (salary packaging noemen ze het geloof ik).
Wij zijn ons nog aan het verdiepen in het leasen van een auto, m'n man kan het via de zaak ook doen, ik vind het maar een ingewikkelde boel... moet er echt eens voor gaan zitten met al het papierwerk. Volgens mij is het in ons geval als we Fleet Partners gebruiken zo dat wij een auto kiezen, zij kopen 'm zo goedkoop mogelijk bij de dealer als we de offerte aannemen en dan begint de looptijd van de lease en betaal je een X bedrag per week/maand etc.
Succes met al het geregel :)

waar? nog geen idee! zijn werkgever zit bij de luchthaven en we dachten misschien rond North Lakes ... dan vermijden we file in en rond brisbane. Maar buurt morning side of holland park is dicht bij CBD is blijkbaar ook heel mooi maar wel een pak duurder dan 30 km verder ...

qua huur versta ik dat het zoals hier is in Europa ...

Car leasing: "Fleet Partner" is dat een firma?

Hoe vindt je het leven daar? Ik lees enkel dat niemand spijt van had te verhuizen naar Australie. Daglijkse kosten zoals eten en drinken zijn die heel duur?

Back