binnenkort naar australie

pascal23

New Member
hey

Ik heb me eindelijk aangemeldt en ben bezig met de voorbereidingen voor een jaartje australie. Wat een geregel allemaal, maar ja het moet nou eenmaal. Ben van plan om naar Melbourne of sydney te gaan.
Ik wil er gaan werken als verpleegkundige. Ik weet dat ik dan eerst als verpleeghulp moet werken (AIN). Wat voor soort visum kan ik het beste aanschaffen?
Als ik een working holiday visum neem moet ik elke 3 maanden een andere werkgever hebben. Is dit de enigste mogelijkheid of zijn er nog meer?
Moet ik me nu al inschrijven voor werk daar of kan dat pas als ik daar ben.

Groetjes

pascal

welkom op het forum :up:

Ik dacht dat er speciaal voor verpleegkundigen andere mogelijkheden zijn, maar weet dat niet zeker?
Meen dat hiervoor zelfs een soort recruitmentbureau is?
Vast wel iemand op het forum die er meer van weet?

Hallo Pascal,

Eerst een Hartelijk Welkom op het forum.
Er zijn een aantal draadjes die verwijzen naar het onderwerp "verpleegkundige". als je de zoek (search) knop gebruikt, kom je er een heleboel tegen.
Verder zijn er een aantal leden die zo ongeveer de zelfde weg af hebben gelegd. zoek daar maar eens, dan kom je er vanzelf wel uit.

zo niet, vragen zijn toegestaan.

Sux6 Rene

Hey Pascal!

Welkom op het forum!!!!!
Je zult hier genoeg informatie vinden! (ik heb er in iedergeval al veel aan gehad!)
Succes met al je plannen he! en houdt ons op de hoogte!  :up:  :up:  :up:
Marina

Hoi en welkom op dit forum.
Voor verpleegkundigen zijn er volgens mij heel veel mogelijkheden.
Als het goed is staan die ook op de MODL (een lijst van zeer gewilde beroepen)
En afhankelijk van regio, leeftijd etc. zijn er qua visa mogelijkheden ook nog wel verschillende opties voor jou.
Skilled independent, SIR, STNI, Employer Sponsored via ENS of RSMS en ga zo nog maar ff door.

Gebruik de search.......en je vindt het allemaal.

Bert

Hi Pascal,

:hi: op het forum.
Succes met de voorbereidingen en  zoals er al eerder geschreven is,
valt er hier op het forum genoeg informatie te vinden. Gewoon even :) doorspitten :wink:.

Succes,
Mel

Welkom op het forum, je zal er veel nuttige informatie vinden!!  :up:

The Search button is your friend!  :wink:

Sara

Hoi Pascal
Welkom op het forum :up:
Melbourn of Sydney. Jammer ik had voor jou in Adelaide wel een adresje geweten van een Recruitment agency die speciaal voor de gezondheid zorg is. Waren ook op de banen markt in Amsterdam. Mocht het nou niks worden in die anderen twee steden ga daar dan ff langs weet bijna zeker dat je via hun een sponser kan krijgen mits je de juiste papieren hebt natuurlijk :up: :up:

gr. Barry

[quote author=pascal23 link=topic=3230.msg37163#msg37163 date=1132371284]
Ik wil er gaan werken als verpleegkundige. Ik weet dat ik dan eerst als verpleeghulp moet werken (AIN). Wat voor soort visum kan ik het beste aanschaffen?
Pascal
[/quote]

Hoi Pascal ! Allereerst   :hi: op dit forum !

Wat je schrijft is , sorry dat ik het zeg, klinkklare onzin ! Ik ben zelf verpleegkundige en werk nu ook als geregistreerd verpleegkundige (RN) in QLD, niks ervan eerst als AIN werken !!

Hm.. even temperen.. je hebt geschreven dat je op een WHV wil komen.. daar heb ik zelf geen ervaring mee.. ik weet dat je idd iedere 3 maanden van werkgever moet veranderen..het lijkt me erg moeilijk zo niet onmogelijk om als vpk te werken tijdens een WHV.

Ik heb mijn verhaal op de portal van dit forum gezet , omdat ik met mijn vooropleiding zoveel obstakels moest overwinnen. Maar als je HBO- V opleiding hebt gedaan en behaald en je hebt de vereiste werkervaring voorafgaand aan de aanvraag van je visum dan heb jij die problemen alvast niet ! Maar ik schreef dit met de gedachte dat je een wat langere tijd wilt komen.

Een visum schaf je niet ' even' aan: je zult eerst de beoordelende (assessende) instantie voorbij moeten zien te komen of jij in aanmerking komt voor registratie als verpleegkundige voor je als RN kunt gaan werken of maw een visum kunt verkrijgen.

Hier zijn diverse varianten mogelijk, afhankelijk van voor welk visum jij in aanmerking komt.

Als je in de sectie "skilled visa" en "temporary visa" zoekt (Search button) zul je heel veel informatie hierover vinden.

Veel lezen, opzoeken en vragen stellen zou ik zeggen en neem een flinke portie doorzettingsvermogen mee en dan om je er wel !

Mocht je nog vragen voor mij hebben, wil ik best proberen om je daarmee te helpen. Stuur me dan een personal message (PM) dan komen we er wel uit !  :wink:

Veel suc6 !

cheers,

Ingrid  :cool:.

Hoihoi,

Ook van ons hartelijk  :hi: op dit coole :cool: forum.
Wij zijn ook  net member en je zult zien dat er door te "surfen"op dit forum er heel wat vragen beantwoord zullen worden.

Suc6 met search-en

groetjes Remko, Rinske, Noah en Abel (dec/febr naar Adelaide :cheer: :cheer: :cheer:)

Back