Binnenkort naar Mackay ?

Sas

New Member
Eindelijk een berichtje van ons om ons ff voor te stellen.
Wij ,gezin met 3 kids(9 ½ jr, 8 jr. & 2 jr.),willen zodra we de visa binnen hebben in Mackay of omgeving wonen.
Mijn man heeft daar vorig jaar een baan gevonden en dat bedrijf sponsored ons nu zodat we Australie binnen kunnen.
Het is nu een tijdelijk visa voor max. 4 jaar maar we kunnen hem samen met het bedrijf laten omzetten in een permanent visa zodra we straks aankomen in OZ.Een migration buro en het bedrijf helpt ons nu om de visa te regelen.

Beetje omslachtig allemaal maar dit was voor ons de enige manier om Australie binnen te komen.

Maar goed we liggen op de stapel bij het DIMIA en hopen binnenkort ons visa te hebben.Ook hun zeggen al dat we maar moeten wachten en dat doen we dan ook maar keurig.

We hebben wel erg veel aan dit forum want we halen er toch heel wat info uit.

Groetjes Sas

:flipper:

Succes met alles, wij hebben ook al wel ons oog laten vallen op MacKay, ziet er erg leuk uit.

Groetjes Miranda :up:

Welkom op het forum.  :up: :up:
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jouw man voor elkaar gekregen heeft dat een bedrijf zo enthousiast over hem is geworden dat ze besloten hebben om jullie te sponseren :-o

groetjes Bear

Hoi,
Geweldig, wij vonden het daar ook best mooi maar wel een beetje van de bewoonde wereld.
Hoe lang heeft het regelen van een employer sponsered visa bij jullie geduurd, je hoort hier heel verschillende verhalen over.

Groetjes Nora :up:

Ff antwoord op je vraag Bear:
Dat wij in Oz waren op vacantie(aug.2004) hebben we eens rondgevraagd of er vraag was naar mijn man zijn werk
(NDO oftewel niet destructief materiaal onderzoeker).Was erg veel vraag naar maar ja toen moesten we nog kijken of er ergens een bedrijf zat wat ons wou sponsoren.3 dagen voor vertrek naar nederland
vonden we een bedrijf in Brisbane(wat ook een kantoor in Mackay heeft) en daar heeft m’n man een praktijk- examentje
afgelegd om te kijken hoe hij het deed met z’n werk.Als hij ervoor zou slagen was hij aangenomen.
Mijn man kan hun ook veel nieuwe dingen leren en ook dat was positief voor ons.

Toen wij terug in Nederland
waren heeft hij weer gebeld naar het bedrijf in Oz en alles doorgegeven wat ze moesten doen ivm aanvraag voor een visa.We hebben in ieder geval gezegd dat ze wel een migration buro moesten inschakelen want dan werd het een stuk makkelijker voor beide partijen.
Wij zijn eigenlijk nog steeds degene die alle info die kant op stuurd want zelf weten ze er weinig van af maar goed zo komen we er ook.

We zijn er vanaf october  2004 mee bezig en de aanvraag is vorige maand ingediend en moet binnenkort rond zijn.Staat ongeveer een maand voor zegt men.
Ach we wachten wel hoor doen we al een tijdje en dan raak je er aan gewent,niet dus he!!
Mijn man belt een keer of 3 per week naar OZ om te vragen hoe het gaat met de zaken daar.Dus ze houden ons goed op de hoogte hoor.

Ps.tip,als je een sponsor zoekt is er persoonlijk heen gaan toch echt het beste en maak je de meeste kans.CV rondsturen gaf bij ons geen enkele reactie.

Groetjes Sas

:flipper:

Hieperdepiep....................hoera.
we hebben hem!!!!!

Onze dag kan niet meer stuk.

Eerst maar eens een grote    :cake2:  kopen en daarna  :dancing:

Wow!!! Gefeliciteerd!!!

Geweldig nieuws!! Op naar OZ!! Enne... dat de taart maar mag smaken!!!
Neem ook maar een lekkere  :drink: 

Groetjes Linda

Dag sas,

hartstikke leuk voor jullie, we zijn zelf eind juli in Mackay, het schijnt er geweldig te zijn...

Wij hebben 3 kindjes, 12, 9 en 2...en hebben ook plannen. Hebben jullie jje al georienteerd voor wat betreft het onderwijs?

Groet

Hai.

Nee we nemen eerst een tijdje vrij (behalve m'n man die heeft maar een week of 2 vrij)voor de kids zodat we samen met hun naar een leuke school kunnen kijken.We hebben wel een huurhuisje op het oog vlakbij Mackay waar een basisschool vlak in de buurt zit.Eerst maar kijken of het daar wat is en anders zoeken we verder.

Erg makkelijk hoor internet vooral met scholen,huizen enz vast opzoeken.Info nemen we mee en daar gaan we op pad.Kids moeten het natuurlijk wel leuk op school vinden.
Iemand enig idee of de schooljaren daar gelijk lopen met Nederland?Als je hier in groep 4 zit is dat daar dan ook zo?Ik hoorde nl dat ze pas met 7 jaar leerplichtig zijn.

Groetjes van hier.
Sas

Op www.education.qld.gov.au/schools/ kan je via district maps alle districten aanklikken. Bij sommige scholen kan je ook de websites bekijken. Hier kan je vlg mij ook vinden hoe het zit met jaren etc. en de aanpak van de school.
Groetjes Miranda
sorry wel een beetje :eek:fftopic: bij dit onderdeel 'voorstellen'

van harte dat jullie alle papieren hebben! :lol:
Geniet er daar van!
Wens jullie het alles beste.................
Zetten hem op :up:

Wij gaan hier nog wel ff door met ploetereren hahahaha

ciaooo
gr chantal

Hoi Sas

Onze dochter is 5 en zit sinds Januari (begin van school-jaar) in Grade 1

Groetjes
Syl

Hoi sas,
ik ben een juf en woon nu in Brisbane. Ik ben nog bezig met mijn registratie (lijkt wel eeuwig te duren  :wink:). Maar ben ondertussen de scholen hier een beetje aan het uitchecken (in goed Nederlands). Ik ben er nog niet helemaal uit hoe grade 1 zich tot het Nederlandse systeem verhoudt. Maar ik heb het gevoel (na een dagje grade 1) dat het een soort mix is tussen kleuters en groep 3. Maar het is eigenlijk niet echt te vergelijken. Het is in ieder geval niet zo strak en schools als mijn groep 3 in Nederland was  :roll:. Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn Syl met Zoe? Dit is ook maar een observatie op een school. Niet echt een representatief onderzoek  :-D. Mijn advies: ga als je er bent (of ben je er al??) gewoon bij wat scholen langs. En kijk eens in wat klassen. Je mag vast wel even kijken hoe het er in een grade 1 aan toe gaat. Ik heb ook wel mensen in mijn klas gehad die een dagje of een uurtje kwamen kijken. Ik zou gaan voor de school waar jij en je kinderen het naar hun zin hebben en waar jullie je prettig voelen... Succes ermee!

Helemaal eens met Juf! Ze zijn hier vrij approachable voor wat betreft een kijkje nemen in de klas. Dat geeft je ook een beetje een idee van hoe het er aan toe gaat. Bij Zoë gaat het er allemaal wel vrij gestructureerd aan toe. De dag is verdeeld in blokken schrijven, rekenen, etc. open kring discussies. elke dag wordt er "show & tell" gedaan door een aantal van de kids. Dan staan de kindjes voor de klas en vertellen over hun gekozen onderwerp. Verder hebben ze PE (gym!) en muziek lessen.
Elke dag krijgen ze een "home reader" mee

Het is voor mij ook vrij nieuw hoor dus ik roep maar wat  :)

Groetjes
Syl

Ja die "home reader" is wel makkelijk. De brieven, huiswerk en andere belangrijke dingen gaan daar allemaal in. Als ouder weet je tenminste waar je in moet zoeken als je een brief van school verwacht. Hoe vaak ik wel niet ouders aan de deur heb gehad die vroegen om een extra brief  :-D.

Back