Bio, Raw & Veggi Food

Familyonwheels

New Member
Geachte Australiers,

weet iemand of er Biologisch voedsel verkrijgbaar is in Australie, zo ja duur,in supermarkt of los bij de boer.

Zijn er ook raw food cafe's en vegetarische restaurants?

veel dank voor uw hulp

groet

David, Amira en Salome
 
Biologisch voedsel is zeker verkrijgbaar in Australie. Je kunt in de supermarkt kopen (wel beperkt) en je hebt ook wel groentewinkels (soms beperkt, soms hebben ze veel). Daarnaast zijn er ook markten e.d. waar je biologisch kunt kopen.

Op je andere vragen weet ik zo niet het antwoord. Kijk vooral ook rond op dit forum want ik weet dat dit onderwerp wel vaker aan bod is geweest.
 
Vegetarisch in het land waar ze het meeste bbq'en?? Wordt leuk met inburgeren :grin: :up:
 
Biologisch, ecologisch en vegetarisch is net als in Nederland steeds meer in opkomst.
Er komen steeds meer bio/ ecologische farms.
Ik zag de laatste keer dat wij er waren (jan 09) een soort van eco multi-supermarkt. Dagelijkse boodschappen, groenten, bakker maar ook een traiteur ed.

Lijkt me niet zo'n probleem. :wink:
 
Geachte Australiers,

weet iemand of er Biologisch voedsel verkrijgbaar is in Australie, zo ja duur,in supermarkt of los bij de boer.

Zijn er ook raw food cafe's en vegetarische restaurants?

Hey there :)

Het verschilt nogal van waar je bent, de paar 'biologische' eters die op dit forum zijn hebben al gemerkt dat het overal anders is, dat er andere producten zijn, andere merken etc. Plus "Australia" is ook wel errug groot natuurlijk!

Wij wonen in Brisbane en ja er zijn biologische winkels, zelfs een keten (Mrs. Flannery's), maar je zal echt per stad moeten googlen. Ik kan je vertellen over Brisbane maar daar heb je niets aan als je in Perth zit hey ;-). De supermarkten zijn tussendoor dieptriest, soms okee. De ene Woollies verkoopt wél biologisch vers spul, de andere helemaal niet, heel handig. Farmer's markets hebben vaak biologische groenten en fruit, maar als je aan het reizen bent, dan is het moeilijk je op die Zaterdagochtend vast te pinnen, kan ik me voorstellen.

Voor vegetarische restaurants etc ook even googlen per stad, maar ik kan je zo wel vertellen dat een raw food restaurant moeilijk te vinden zal zijn. Biologische restaurants zijn er al weinig. Het komt allemaal wel wat meer in zwang, maar langzaam. En als je een half uur moet rijden om bij een biologische supermarkt te komen, dan sluit dat ook weer niet echt aan bij je doel. Maar goed, het ís er wel.

Qua prijs zal het niet meevallen tenzij je bij een boer kunt kopen (ik ken er eentje, maar da's dus in BNE). Ben dit jaar in NL geweest en vond het zóveel goedkoper daar. Sja!

Succes met de zoektocht!

Irene
 
Super bedankt, we denken rondom Brisbane neer te strijken( als alles meezit naturrlijk) maar eerst op reis.

Er zijn dus nog niet echte raw food scenes zoals in Amsterdam en New Yrok,

komt wel(hopelijk)

Zonnige groet

David,Amira en Salome
 
Ik weet in ieder geval in Melbourne wel een een aantal vegetarische restaurants en ook tijdens het rondreizen zijn we ze hier en daar wel tegengekomen.
Als er in je buurt geen winkel, markt of supermarkt te vinden is die biologische groenten verkoopt dan zijn de bezorgservices altijd nog een optie (net zoiets als Odin in Nederland) Hier in Melbourne zijn er een heleboel en willicht zijn er in andere steden ook van dit soort services.

Deze link geeft een overzicht van organic food in Brisbane: http://www.brisbaneorganicmarket.com/fvbr.html
 
Super bedankt, we denken rondom Brisbane neer te strijken( als alles meezit naturrlijk) maar eerst op reis.

Geef tegen die tijd nog maar 's een gil over dit onderwerp, dan kan ik wel wat addressen geven voor biologische winkels/boer.

Groetjes,

Irene
snoozer_koo-koo_mini.gif
 
Back
Top