Birth certificate

Lilygirl

New Member
Hoi allemaal!

Nou, we zijn begonnen met onze tocht door de hooiberg.... :?
Familie ingelicht (oef, heavy!!), overleefd en nu op door de papierwinkel!
We gaan als eerste een Australisch paspoort aanvragen, heb de papieren zelfs al binnen. Ik blijk door geboorte in Australië nog steeds Australian citizin te zijn.. :lol:.. scheelt enorm hebben wij het idee. Maar nu het paspoort....
Ik moet een full australian birth certificate laten zien. Nou heeft mijn moeder nog wel een geboorte bewijs van mij, maar of die nou hetzelfde is? (kan haar nu even niet vragen, ze is op vakantie...lastig als je ongeduldig bent)
Dus ik gezocht via het internet, bij de officiële instanties in Victoria beland (waar ik geboren ben) en je kunt daar ook een bewijs opvragen. Maar.........(tjong, we beginnen net en ik word nu al moe.. :wink:), ook daar moet je een bewijs overleggen.... maar die wil ik nou juist opvragen????? HELLUP!!
Ik heb maar besloten even alles te laten rusten, op mijn moeder te wachten en haar dat bewijs te vragen. Tja en dat wordt dus geduld hebben... nou ja, we gaan nog niet weg  :p
Ik heb de kinderen deze site ook laten zien, vonden ze helemaal geweldig. Die zullen nog wel van zich laten horen.

We zijn wel voorbereid op een enorme papierwinkel, maar af en toe krijg ik nu al de kriebels. Maar dan denk ik maar weer aan wat ons daar te wachten staat en dan gaat het weer goed. We hebben de familie in Australië ook ingelicht en van neven en nichten komen hele leuke reacties. Heb een neef die bij de politie werkt, kan nog van pas komen.....

groetjes van Pauline

Any suggestions are welcome.....

Helemaal top! Het zal allemaal veel gemakkelijker zijn nu je Australian Citizen blijkt te zijn. Je kinderen kunnen zelfs Australian citizen by descent worden dus allemaal een Australisch paspoort  :up:

Je man krijgt dan zonder problemen een visum.

Onze situatie is precies hetzelfde met het veschil dat ik Aussie ben en mijn vrouw Nederlandse.

Succes met alles  :)

hoi pauline,

wat voor bewijzen vragen ze dan om in victoria. want ik ben  geboren in nsw, heb daar pas mijn birth certificate opgevraagd en moest alleen een copy van mijn paspoort laten zien en copy bankpas en copy van iets waar je adres opstaat zoals bankafschrift en het ingevulde aanvraag formulier. alles via email

wel is, dat er een apostille stempel opmoet, dat is een stempel wat zegt dat het een geldig document is. die moet je dan weer halen bij foreign affairs in jou geval in victoria.
dmv een aanvraag formulier die je kan downloaden op internet.

ik heb bij birth registration een notitie bijgedaan waarin ik liet weten dat het daar naartoe opgestuurd moest worden voor die stempel.

cheers sylvia

Hoi Sylvia,

[quote author=sylvia en rob link=topic=4990.msg63588#msg63588 date=1150905089]

wel is, dat er een apostille stempel opmoet, dat is een stempel wat zegt dat het een geldig document is. die moet je dan weer halen bij foreign affairs in jou geval in victoria.

[/quote]
Waar moet die stempel dan op, op je birth certificate? en dat kun je ook via email regelen?

Ik kon er niet één twee drie goed uitkomen, via die site. Maar ik zal nog eens kijken, met jou verhaal wordt het misschien wat duidelijker.
Dit is weer wat informatie wat ik nog niets over gehoord had. Geweldig, bedankt voor je reaktie!

groetjes Pauline

hoi,

ja ,moet op je birth certificate. alles kan gewoon via email. je moet wel betalen via een credit card. hebben wij toen aan moeten vragen. bij deze site  http://smartraveller.gov.au/authen.html  kan je precies zien waar je moet zijn.

ik heb hun een mailtje gestuurd, de situatie uitgelegd en kreeg een formulier voor de betalingswijze en de raad om de certificate per koerier van b.d.m.r.  bij foreign affairs te bezorgen. ik heb dit niet gedaan. gewoon gevraagd aan b.d.m.r (birth registration) of ze het naar f.a  sturen per post. ging allemaal goed.

als je er niet uitkomt hoor ik het wel.
groetjes sylvia

hoi, nog even vergeten.  wanneer je getrouwd bent voor 1996 heb je automatisch de naam van je man gekregen. dit betekent dat je naams wijziging heb ondergaan. wanneer je voor je paspoort gaat moet je de naamswijziging in oz ook doorgeven. dat is ook nodig vóór je, je geboorte akte opvraag. dan met die akte kan je in den haag je paspoort aanvragen. het fijne weet ik er niet van omdat ik na 1996 ben getrouwd, en je dan je eigen naam houdt. de naam van je man mag je wel gebruiken, maar wettelijk betekend het niets. dus geen naamwijziging.
hoe oud zijn je kinders eigenlijk?  groetjes sylvia

Hoi Sylvia,

Bedankt, dat van die naamsverandering was ik ook al aan het bedenken of dat moest. Wij zijn in '93 getrouwd dus moet ik dat wel gaan veranderen. Mijn moeder heeft wel een birthcertificate, maar als mijn naam veranderd is, moet dat toch anders. Dus ik ga maar via het internet proberen, moet goed gaan als ik jou zo hoor.

Wij hebben een zoon van 11 (Jasper) en een dochter van 8, bijna 9 (Jasmijn). Ze zijn best enthousiast, maar we zijn nog niet weg.
Heb net mijn moeder voor het eerst gesproken nadat we het grote nieuws hebben verteld en oh, boy!! Ze wilden wel dat ze het ons konden verbieden, maar ja, gelukkig zijn we volwassen. En we moeten wel bedenken dat je moet niet weg gooien wat je hebt, als je het hier goed hebt..... Ik moest maar met de familie daar gaan praten, die zeggen hetzelfde..... :roll:
Nou, van de ooms en tantes hebben we nog niks gehoord en van de neven en nichten horen we alleen enthousiaste reacties!! Maar het is nu wel even moeilijk, maar dit maakt iedereen door heb ik al begrepen. Ik ben al trots dat ik de negatieve reactie van mijn moeder heb kunnen weerstaan :|
Dit soort verhalen zullen we nog wel even aan moeten horen. Soms wilde ik wel dat we morgen al vertrokken........

Hé zus, soms wilde ik wel dat pa en ma nog twee jaartjes in Oz waren gebleven... Dan was het voor ons een stuk makkelijker geweest... Maar gaan jullie eerst maar, wij volgen op den duur wel  :-D

(voor de rest: ik ben het broertje van lilygirl)

Cheers
Robert

Back