Bla

Hey,

Wij zijn ook van plan om het zelf te regelen en er gaat morgen een mail naar diegene die de container regelt. Ben erg benieuwd naar reacties, wij vertrekken eind mei richting Brisbane.

Groetjes Sigrid

Als ik het weer zou moeten doen, dan lekker alles laten in- en uitpakken.
De kosten die we daarmee wilden sparen, betaalden we hier ( in Australie)
er boven op en waren uiteindelijk duurder uit. Bovendien erger je je dan groen
en geel dat het goedkoper wilde doen.

Inge

wij hebben alles laten doen en dat is ons heel erg goed bevallen. we hebben geen gedoe gehad met de douane. in nederland zijn ze 2 dagen bezig geweest om alles in te pakken en hier werd alle grote spullen weer in elkaar gezet. er was verder niets kapot zo goed was alles in gepakt. we konden er voor kiezen dat ze ook de dozen zouden uitpakken, maar dat  hebben we zelf gedaan omdat je dan alles gelijk op je eigen plekje kan zetten. ik heb er echt geen moment spijt van gehad. je hebt zelf al zoveel aan je hoofd, heerlijk was het.

[quote author=dism link=topic=8521.msg113449#msg113449 date=1205227133]
Als ik het weer zou moeten doen, dan lekker alles laten in- en uitpakken.
De kosten die we daarmee wilden sparen, betaalden we hier ( in Australie)
er boven op en waren uiteindelijk duurder uit. Bovendien erger je je dan groen
en geel dat het goedkoper wilde doen.

Inge
[/quote]

Hoi Inge,

Wat waren de kosten dan in Australië??

Groet Sigrid

Ik heb geen ervaring met verscheping naar Australie, maar in plaats daarvan naar de VS. Ik had slechts een kleine huisraad, dus ik hoefde maar 2,5 kuub te nemen (dat is het minimum). Verder heb ik zelf wel alles ingepakt in dozen, inclusief een racefiets, maar heb ik breekbare items door hen laten inpakken (ze nemen het zo mee en dan wordt er bij het bedrijf de verpakking custom-made omheen gedaan. Zij hebben vervolgens alles naar de haven gebracht en de documentatie gedaan. Ik had in eerste instantie "tot aan haven" gedaan, maar uiteindelijk heb ik toch hier een verhuisbedrijf de boel laten doen. Zij weten beter hoe met de douane om te gaan en ook het ophalen van de spullen van de haven bleek niet zo eenvoudig. Om me geen extra zorgen te hoeven maken heb ik daarom maar wat extra geld uitgegeven voor die service. Bij aflevering van de spullen heb ik zelf het uitpakken gedaan en zij namen weer alle verpakkingsmaterialen mee.

Mijn ervaring heeft mij geleerd dat je gemakkelijk de kosten van inpakken/uitpakken kunt vermijden als je het niet erg vindt om dat zelf te doen. Alleen de kwetsbare dingen zal ik weer professioneel laten doen. Maar het vervoer, documentatie e.d. zal ik ook in de toekomst weer aan de professionals overlaten, omdat ik simpelweg die zorgen niet wil hebben. En de fees moeten uiteindelijk toch betaald worden, dus daar kun je niets op besparen.

Binnenkort hoop ik mij ook zorgen te mogen gaan maken over de verhuizing naar Australie. Vooralsnog denk ik dat ik de zelfde aanpak zal volgen.

Hi SIgrid,

bij online shipping hebben ca.2900,00 euro betaald en dan zou het ook naar ons huis gebracht worden.
Tax en event. onkosten voor behandeling en/of vernietiging waren niet inbegrepen.
Hier hebben we nog ca. 4000 aus.$ moeten betalen. Waarvan ca 800 dollar douane kosten.
De rest was vooral opslag omdat ze het allemaal niet geregeld kregen en nog een keer transportkosten.
Echt belachelijk en onze klachten werden direkt naar australie door geschoven, die de klacht weer afschoof
naar ons. Heeft dus niks op geleverd.
Dus nooit meer zo.

Succes Inge

hoi sigrid,ik heb hun site ff bezocht.ik kende ze nog niet,dus was nieuwsgierig naar de ervaringen.en warempel,iedereen is positief.ik roep hierbij op iedereen die een transport en/of verscheping heeft ff te bellen.ik heb met mijn maat een transportbedrijf en ben met o.a containers goed bekend.wij opereren vanaf maarheeze (tussen e'hov-weert).een beller=sneller+31-638-313162.mvg paul schmitz
Hi SIgrid,

bij online shipping hebben ca.2900,00 euro betaald en dan zou het ook naar ons huis gebracht worden.
Tax en event. onkosten voor behandeling en/of vernietiging waren niet inbegrepen.
Hier hebben we nog ca. 4000 aus.$ moeten betalen. Waarvan ca 800 dollar douane kosten.
De rest was vooral opslag omdat ze het allemaal niet geregeld kregen en nog een keer transportkosten.
Echt belachelijk en onze klachten werden direkt naar australie door geschoven, die de klacht weer afschoof
naar ons. Heeft dus niks op geleverd.
Dus nooit meer zo.

Succes Inge
[/quote]

Hallo ook wij hebben de verhuizing zelf geregeld.
Hier op de site staan wel enkele goede tips echter niemand geeft juiste tips.
Wij hebben lokale vervoerder genomen De Boer container transport uit Susteren.
De container ingeklaard via Jordex shipping in Rotterdam.
Deze hebben ook het vervoer naar ons huis in Brisbane geregeld
totale kosten 5000,= euro.
Inderdaad onze container is ook door de doaune gecontroleerd en een doos moest gerongt worden. Het leegmaken van container weer inladen en rontgen heeft zo'n 800,= euro extra gekost.
Hadden we echter iets meer informatie gehad was dit niet gebeurd. Je moet geen kerstdecoratie meenenem  vooral zeker niet op de
paklijsten zetten.
Op deze artikelen met gevlochten houten delen of denneappels worden direct gecontroleerd.
Al met al is het nog steeds goedkoper dan een verhuisfa. Wij hadden een decoratie beeldje gebroken. Van de printer had ik de inktpatronen vergeten te verwijderen.

Mocht je info willen omtrent adressen en hoe paklijsten moeten zijn mail:liesbethenjos@hotmail.com

Na vooraf alle discussie over zelf doen vs verhuizer gelezen te hebben, hierbij mijn eigen ervaringen (zelfverhuizing). Met name het stuk lokale kosten (customs / Aqis) in Australie is voor zelfverhuizing volgens mij nog niet zo duidelijk op dit forum.

20 ft container van Schiedam naar Brisbane (en verder naar Sunshine Coast):

1. Wat ik heb laten doen:
- Container Schiedam- Brisbane: 1604 Euro. Gedaan door World Freight Logistics (WFL), prima service. was in dit geval iets goodkoper dan Online shipping. Bedrag is incl transport container Schiedam - R'dam haven @ 265 Euro, obv 2 uur laden voor de duur (zelf).
- Lokale agent voor customs/ quarantine clearance: AUD 3756 (ca 2140 Euro). Gedaan door Consolidated Freight Australia (na vergelijking andere agenten) Dit bedrag betreft 1) handling fee (o.a. uitladen container voor quarantine inspection) AUD1950 (ex GST), 2) destination port charges AUD 890 (ex GST), + 3) Quarantine inspection & fees AUD575 (ex GST) - we hadden mazzel dat ze geen van onze vele houten meubels hebben aangemerkt voor behandeling.

2. Zelf gedaan:
- spullen inpakken (kasten etc: in snijkarton bodem + ribcarton zij/bovenkant, gekocht bij Voerman Den Haag, in totaal ca 200 Euro. Kleine spullen in dozen, goedkoop bij verhuisboxen.nl). Onderschat het niet; veel werk.
- paklijst opstellen
- container laden (heb een 'mannetje' gevraagd me even te helpen met laden om schuiven/wrikken te voorkomen; kan evt zelf maar je moet echt opletten dat de spullen mooi trapsgewijs gestapeld zijn zodat er geen hoge objecten heen en weer kunnen gaan tijdens de zeereis). Laden duurde ca. 1.5 uur.
- ophalen spullen in haven Brisbane en afleveren op nw adres. Handig is dat je in Aus met een normaal rijbewijs (volgens mij moet je wel eerst je rijbewijs laten omzetten naar het Aus rijbewijs) een aardige vrachtwagen ('3 tonne', ca 18 m3) mag rijden. Wij name 2 vrachtwagen en waren in totaal 500 dollar kwijt voor de 150 km afstand. Een aanrader; heeft wel wat om je eigen spullen op te halen.

Ter vergelijking, de offertes van verhuisbedrijven in NL waren:
vd Enden: 24 M3 5500 Euro excl quarantine (offerte naar Brisbane metro) + ca AUD 900 transport Sunshine Coast
vd Haan: 24M3 5900 Euro excl quarantine (offerte naar Brisbane metro) + ca AUD 900 transport Sunshine Coast

Voor meer details kun je me mailen op felix.sandy@gmail.com

Succes,
Felix

Hoi,

Wij regelen het verschepen ook zelf. Nu moet ik van onze transporteur het gewicht van de inhoud opgeven. We hebben in totaal circa 28 m3. De 20ft container heeft een inhoud van 32m3.

Iemand enig idee?

Cheers,
Loek

Kan je die 5m3 niet volmaken met iemand anders zijn spullen die ook naar Sydney gaat?
Scheelt jouw weer in de kosten :p.

ik denk dat we die zelf nodig hebben. de 28m3 is een optelsom van de buitenmaten van alle onze spullen. Ik weet niet wat het inpakverlies zal zijn.

hi,

Ik zit zelf in de scheepvaart en weet wat de haken en ogen zijn het hele gebeuren.
En ik raad aan om een verhuisbedrijf in te huren die de container voor je inpakken.

Als er namelijk iets kapot gaat tijdens de reis kan je vaak fluiten naar de verzekering omdat je container vaak niet zeewaardig is gepakt.
En de douane in australie heb je mee te maken maar in nederland kunnen ze ook al problemen geven en als je het iemand anders laat doen
heb je die problemen er in ieder geval niet bij.

@Biebje_rdam
[quote author=Biebje_rdam link=topic=8521.msg132230#msg132230 date=1234774788]
hi, Ik zit zelf in de scheepvaart [/quote]

Kan je dan ook mijn vraag beantwoorden m.b.t. het gewicht?

Het inpakken doen we zelf en ik maak overal foto's van om aan te tonen dat het zeewaardig wordt ingepakt.

Maar toch bedankt voor de tip :up:

Loek

tja... 28 kuub boeken? of 28 kuub dekbedden? Ik bedoel maar, ik vraag me af of er wel een 'standaard' maat ('rule of thumb') bestaat voor zoiets .. ??

Hi loecky,

Elke 20ft container kan minimaal 20tn lading in dit geldt ook voor de 40ft containers.
Dus over het gewicht hoef je je geen zorgen te maken.

En je zal een schatting moeten doen. Maar persoonlijke goederen komen zelfde over de 5tn.

Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Back