Bla

Hoi, wij hebben alles geregeld bij de NAB. ( National Australian bank )
Kijk maar eens op hun site. www.nab.com.au
De Rabobank is ook in Australie, maar ik weet niet welke service diensten ze hebben.

Groetjes Jolanda  :up:
 
Wij bij westpac en ook daar ben ik heel tevreden over.
Je kunt zelf vanuit nederland een rekening afsluiten

Kees
 
Wij zaten eerst bij de Commonwealth, maar die zuigt  :x. Die hebben we dus weer opgezegd (nadat onze beide pasjes zonder reden waren opgegeten door een ATM). Nu zijn we bij de ANZ en zijn daar best tevreden over. Die hebben tenminste een VISA debit card, wel zo handig aangezien wij geen CC kunnen krijgen.
 
ik ben super tevreden over Bank West en die zitten nu ook in Brisbane, hoge rente op lopende rekening (5%) en nog meer op spaarrekeningen. gratis debit card en geen bank fees.
echte aanrader.

rabobank heeft hier alleen spaarrekeningen, geen kantoren zover ik weet
 
Ook wij zitten bij de ANZ en zijn daar tot nu toe tevreden over. Het blijkt ook zo te zijn dat je een internetspaarrekening van de ING kunt koppelen aan je bankrekening. Je krijgt daar blijkbaar behoorlijk veel rente. Hoe het precies zit weet ik niet, want we hebben dit zelf niet. Volgens mij vertelden Ton en Ineke ons daarover. Die kun je hier ook op het forum vinden als je iets over die ING rekening wilt weten.
 
De "grote" banken verschillen onderling niet zo veel: ANZ, Commonwealth, WestPac en NAB.... allemaal fees voor van alles en nog wat en niet al te veel rente op spaarrekeningen (hoewel... NAB met z'n internet savings account geeft nu toch ook wel een redelijke rente).

Daarnaast zijn er een aantal lokale en regionale banen en building societies. De buildings societies zijn een beetje te vergelijken met de oude bonds spaarbanken in NL (cooperaties). Over het algemeen zijn ze wat goedkoper (lagere fees) maar geven ook minder service of uitgebreid pakket. Ze hebben bovendien het nadeel dat binnenkomende buitenland betalingen wat trager verwerkt worden.

RABO en ING hebben de internet spaarmarkt in Oz opengebroken en geven momenteel leuke rentes (tot 8% direct opvraagbaar). Ze hebben verder geen andere bank diensten (credit  or debit cards of betaalrekeningen, ATM's  enz.).
 
Back
Top