Blinky Bill and Co genieten van Melbourne...........

Hallo XP-diters

Ik ben al een tijdje als gast aan het meekijken, maar nu dat het vast staat dat wij volgende week naar Melbourne gaan vertrekken vond ik het toch maar tijd worden om ons officieel voor te stellen.

Volgende week vertrekken wij richting Melbourne waar wij eerst een appartement in de stad zullen betrekken om vervolgens een huis te gaan zoeken in de buurt van de Dandenongs. Vorig jaar hebben wij met onze drie kinderen van 6, 8 en 10 jaar drie maanden rond getrokken langs de oostkust van Australië en wij zijn toen toch wel tot de conclusie gekomen dat Victoria voor ons de mooiste staat is. Mijn vrouw heeft na thuiskomst de hele procedure opgestart en is vervolgens ook direkt gaan solliciteren en heeft al vrij snel een baan gevonden. Inmiddels hebben wij onze visum binnen, het huis is verkocht, inboedel is al richting Melbourne en de vliegtickets liggen op de keukentafel.

Onze drie dames hebben er reuze veel zin in. Afscheid van school hebben ze al genomen. Hun koffertjes staan al 2 weken klaar voor vertrek en het grote aftellen is voor hun al begonnen. "Nog 6 nachtjes slapen".

Spannend.. ;) Gefeliciteerd met alles! En heel veel succes..

Mag ik vragen in welke branche je vrouw werkt, dat ze vanuit Nederland al een baan heeft kunnen regelen?

Ook van mij een hartelijk welkom. Jeetje wat spannend allemaal. Wij wonen in Melbourne sinds december. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in het plaatsje Aspendale. Echt een aanrader. Nog nooit zoveel lieve, behulpzame en gastvrije mensen gezien. Het ligt bij het strand. Wij hebben 2 kinderen; een dochter van 9 en een zoon van 6. die vinden het hier echt prachtig. Het afscheid voor ze was wel zwaar, maar daar is nu niets meer van te merken. Ook hun engels gaat prima. Nou heel veel succes met het afscheid en de reis en geniet van alles wat er op jullie pad komt. En voor vragen kan je altijd een pm-tje sturen. Of even een Nederlands gezicht mag ook.

Groetjes Lisette

Ook van ons: welkom in Melbourne. Sterke met het afscheid in Nederland, een goede reis en succes met het regelen van de eerste zaken in Melbourne en natuurlijk het vinden van het huis. We zijn hier nog maar sinds januari, maar als je vragen hebt kun je altijd een mailtje sturen. Wij wonen overigens in Mordialloc, ook aan de kust dus. Maar we vinden het heelijk om in het weekend een eind te wandelen in de natuur, dus wie weet wordt ons volgende huis ook wel richting de Dandenongs.

Welkom op het forum.  :up:
Alvast een goede reis toegewenst.
Wij zijn sinds begin maart in Melbourne en zijn op dit moment ook zoekende naar een huis in de omgeving van de Dandenongs.
Veel succes met jullie start in Melbourne.

Groet Gerrit

Guts, wat hebben jullie je lang stil gehouden zeg, knap hoor!
Welkom zo, in Melbourne.
Mocht je iets willen weten; je bent welkom met vragen, wij wonen iets oostelijk van de Dandedongs (rond Emerald)

Hallo, ik ben Co (of was ik nou juist Blinky Bill?). Leuk om jullie reakties te lezen. Genoeg mensen dus om het één en ander aan te vragen. Nou, hadden wij ook niet verwacht hoor dat wij de enige zouden zijn die in de buurt van de Dandenongs willen gaan wonen.

Lisette: het strand is natuurlijk ook prachtig maar wij zijn beide verliefd op de Mount Dandenongs. Dus, je moet van hele goede huize komen om ons van gedachten te doen veranderen  :smile:

Als jullie nog tips hebben voor de eerste paar weken dan horen wij dat graag. Wij zijn allebei de eerste 5 / 6 "vrij", genoeg tijd om het één en ander te regelen.

Groetjes Maud

Welkom op het xp forum

Ook van onze kant goede reis en start in Melbourne , vind wel dat jullie snel een visum hebben.

Ik schrijf ook niet veel op dit forum , maar jullie wisten het wel lang stil te houden. Hoe lang eigenlijk?

groet herman en jumi

Al met al zijn wij 8 maanden bezig geweest. Het klinkt misschien kort maar mijn vrouw heeft alles in een zeer rap tempo geregeld (vertalingen e.d) Pas sinds een maand weten wij van het bestaan van XPdite af en aangezien wij tot vorige week niet wisten of wij van voren of van achteren leefde (echt een gekkenhuis met verhuisdozen etc) hebben wij niet echt de tijd genomen om lid te worden. Nu is alles geregeld en kunnen wij rustig afscheid nemen van al onze vrienden en familie (ook slopend  :cry:). De kinderen hebben deze week ook al vrij en doen dapper mee met alle afscheid bezoekjes.

hoi co,

wij zijn de eerste tijd flink wat dierentuinen afgelopen, omdat dat ook iets is wat onze kinderen erg leuk vinden. de leukste vonden wij werribee zoo. kan je met een safaribus. trouwens kijk maar eens naar mount eliza of frankston south. ook daar is het flink heuvelachtig en het strand dichtbij wat wil een mens nog meer  :|

Ja, de Werribee zoo, daar zijn wij vorig jaar ook heen geweest. PRACHTIG!

Emerald is ook schitterend, een beetje in de richting waar wij zoeken. Lekker veel grond (misschien een dam????) mooi uitzicht (erg belangrijk) en dat het strand niet zo heel dichtbij is maakt ons niet zo uit. Mount Eliza is ook niet verkeerd hoor maar zoals wij al eerder schreven: "wij zijn verliefd op de dandenongs".

Time flies when you're having fun.

Inmiddels zitten wij alweer een paar weken in Melbourne en wij hebben het te druk gehad om een internet café op te zoeken. Maar inmiddels zijn er al een hoop dingen geregeld en alles lijkt prima op z'n pootjes terecht te komen. Wij genieten iedere dag dat wij hier zijn! 'S avonds even lekker wandelen langs de Yarra en overdag de rompslons van inschrijvingen, auto zoeken, huizen bezichtigen en de puntjes op de i zetten zodat Maud volgende maand kan gaan werken. Ik blijf voorlopig huisvader (wat ik in Nederland trouwens ook al deed) en af en toe wat freelance werk.

De kids hadden even flink last van jetlag (begrijpelijk, wij ook trouwens) maar zijn ondertussen alle 3 weer in goede doen. Vandaag een laptop gekocht want dat is toch wel prettiger en efficienter. Wij hebben al een aantal mooie huizen gezien op het internet, volgende week maar eens afspraken regelen. Wel hebben wij een huur huis in Kalorama geregeld waar wij de komende 6 maanden kunnen verblijven. Zo kunnen de kinderen rustig naar school want de stad is leuk voor eventjes maar blijkt nu al veel te druk voor ons.

Klinkt goed! Gaan jullie nog wat rondreizen voordat het "echte" leven weer begint?

nou goed om te horen dat het allemaal zo goed gaat. ik vond de eerste weken zo hectisch dat je niet beseft waar je eigenlijk bent. probeer lekker te genieten. kan me voorstellen dat jullie wat buiten de stad willen. onze 1e maand zaten we in south yara; appartement via de zaak. prachtig hoor maar niets voor met kinderen. nee dan zitten we hier heerlijk; perfect school, mooie omgeving, strand in de buurt; wat wil je nog meer.

als je het leuk vind om een bakkie te doen; altijd welkom hoor.

groetjes en succes met het vinden van jullie huis.

Back